Nu e jag KUNG!!
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Nu e jag KUNG!!

    Idag överraskade jag Emilia efter dagis med att ha vänt hennes bilstol framåt i baksätet (tidigt, jag vet, men hon har suttit med knäna nästan i ansiktet sista tiden, och bilåkning har blivit en pina för alla inblandade, så...). Hon blev så glad, och utbrast när hon satt på plats:

    -Nu e jag KUNG!!!

    :OD
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  2. 1
    Nu e jag KUNG!! Idag överraskade jag Emilia efter dagis med att ha vänt hennes bilstol framåt i baksätet (tidigt, jag vet, men hon har suttit med knäna nästan i ansiktet sista tiden, och bilåkning har blivit en pina för alla inblandade, så...). Hon blev så glad, och utbrast när hon satt på plats:

    -Nu e jag KUNG!!!

    :OD
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Hihi, vad härligt!!
    Undrade precis vart du har blivit av, har saknat dig!! Allt väl?

    Kram!
  4. 2
    Hihi, vad härligt!!
    Undrade precis vart du har blivit av, har saknat dig!! Allt väl?

    Kram!
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Fniss! Klart hon är kung!!
    Lillebror är också evigt trött på att åka baklänges. Vi tänkte att han skulle få en framåtvänd stol i julklapp.

    Var har du varit någonstans, länge sen man "såg" dig här?
  6. 3
    Fniss! Klart hon är kung!!
    Lillebror är också evigt trött på att åka baklänges. Vi tänkte att han skulle få en framåtvänd stol i julklapp.

    Var har du varit någonstans, länge sen man "såg" dig här?
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4
    Hihi vad rolig hon är. Simon har oxå åkt framåt ett tag men enbart för att han inte fick plats i en bakåtvänd stol. Fick sitta med knäna uppe i ansiktet nästan och hur säkert kan det vara då. Inte mycket skulle jag tro.

    Hur är det med er annars då?
  8. 4
    Hihi vad rolig hon är. Simon har oxå åkt framåt ett tag men enbart för att han inte fick plats i en bakåtvänd stol. Fick sitta med knäna uppe i ansiktet nästan och hur säkert kan det vara då. Inte mycket skulle jag tro.

    Hur är det med er annars då?
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    fniss härlig kommentar....

    Ida har suttit framåt ett tag, och det fungerar betydligt bättre att åka bil!!!

    Hur är det med dig annars?? ett tag sen vi såg dig härinne!!

    Kram!
  10. 5
    fniss härlig kommentar....

    Ida har suttit framåt ett tag, och det fungerar betydligt bättre att åka bil!!!

    Hur är det med dig annars?? ett tag sen vi såg dig härinne!!

    Kram!
  11. Malla
    #6

    Såklart att

    hon blev nöjd A längtar också efter att kunna se framåt när vi åker bil. "Jag vill att vi köper en sådan bil som mormor har", sa hon en gång. Det visade sig att hon ville byta bil för där hade hon fått åka framåtvänd på bilkudde...A säger inte jag är kung utan JAG ÄGER Äldre syskon......
  12. 6
    Såklart att hon blev nöjd A längtar också efter att kunna se framåt när vi åker bil. "Jag vill att vi köper en sådan bil som mormor har", sa hon en gång. Det visade sig att hon ville byta bil för där hade hon fått åka framåtvänd på bilkudde...A säger inte jag är kung utan JAG ÄGER Äldre syskon......
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Klart att hon är kung nu

    Här väntar vi fortfarande med att vända, vi måste ha en väldigt bra bilstol (eller bil) för Alva sitter inte med knäna i ansiktet och ändå är hon 108 cm (och har långa ben).
  14. 7
    Klart att hon är kung nu

    Här väntar vi fortfarande med att vända, vi måste ha en väldigt bra bilstol (eller bil) för Alva sitter inte med knäna i ansiktet och ändå är hon 108 cm (och har långa ben).
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8

    Hej Alla!

    Visst är det härligt med alla roliga uttryck och "felsägningar" som poppar ur våra treåringar nuförtiden. Emilias favorit just nu är "FÅRSKALLE" = döskalle, såna som finns på ALLT nuförtiden ;O)

    Det är bara bra med oss, fast just idag så har jag hamnat i en konstig situation: sitter hemma med ett (i mina ögon) friskt barn, som enligt hennes pappa har kräkts på morgonen. Vad gör man? Förmodar att det bara är att vara glad och tacksam att hon verkar frisk och förmodligen går till dagis imorgon som vanligt.

    Kram kram!
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  16. 8
    Hej Alla! Visst är det härligt med alla roliga uttryck och "felsägningar" som poppar ur våra treåringar nuförtiden. Emilias favorit just nu är "FÅRSKALLE" = döskalle, såna som finns på ALLT nuförtiden ;O)

    Det är bara bra med oss, fast just idag så har jag hamnat i en konstig situation: sitter hemma med ett (i mina ögon) friskt barn, som enligt hennes pappa har kräkts på morgonen. Vad gör man? Förmodar att det bara är att vara glad och tacksam att hon verkar frisk och förmodligen går till dagis imorgon som vanligt.

    Kram kram!

Liknande trådar

  1. Wiehe är kung!
    By Trivial in forum Politik
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 17:27
  2. Kung fu pandan?
    By hellym in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 15:56
  3. Kung Fu Panda?
    By singoalla in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 10:40
  4. Less på kung 6-åring
    By anonymt namn in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 08:51
  5. Linus ska få bli kung
    By Kristina med 3 in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 09:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar