Julklappsbok till treåring?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Julklappsbok till treåring?

    Har köpt Sandvargen-böckerna till N och en kul till C (Olga och Stefan gräver guld) men vad köpa till lille A?
  2. 1
    Julklappsbok till treåring? Har köpt Sandvargen-böckerna till N och en kul till C (Olga och Stefan gräver guld) men vad köpa till lille A?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Rut och Knut, Benny-böckerna älskar jag.
  4. 2
    Rut och Knut, Benny-böckerna älskar jag.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Halvanböckerna? Plinsen är en stor fan av Polisbåten och Bussen. Och sopbilen. Och flygplanet. Och Polisbilen. Och brandkåren....
  6. 3
    Halvanböckerna? Plinsen är en stor fan av Polisbåten och Bussen. Och sopbilen. Och flygplanet. Och Polisbilen. Och brandkåren....
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Nicke Nyfiken, Gittan, Alfons, Mamma Mu, Pettson...
  8. 4
    Nicke Nyfiken, Gittan, Alfons, Mamma Mu, Pettson...
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Där satt den! Det finns en ny Benny-bok, TACK! Har även fåt tips på Rut & Knut lagar mat som vi inte har. Tack igen!
  10. 5
    Där satt den! Det finns en ny Benny-bok, TACK! Har även fåt tips på Rut & Knut lagar mat som vi inte har. Tack igen!
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    H älskar Halvan- böckerna. Malla cyklar och Malla handlar är roliga. Mamma Mu kanske? Alice åker tåg? Alfons?

    BajsH är i stadiet mellan Max och Mamma Mu just nu.
  12. 6
    H älskar Halvan- böckerna. Malla cyklar och Malla handlar är roliga. Mamma Mu kanske? Alice åker tåg? Alfons?

    BajsH är i stadiet mellan Max och Mamma Mu just nu.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Billy? En del är lite avancerade - men jag (och J..) gillar Billy och den konstiga dagen och Billy blir arg (en jättebra bok att använda när man vill ha något att disktuera ilska utifrån... har funkat superbra här faktiskt).

    Annars är min stora, stora favorit Alfons böckerna... de är lagom långa, sköna att läsa, lagom komplexa... Aja baja Alfons är just nu favvo-Alfons här (även om J läst dem i flera år) - när Alfons vill leka med pappa och börjar snickra och inte får använda sågan.
  14. 7
    Billy? En del är lite avancerade - men jag (och J..) gillar Billy och den konstiga dagen och Billy blir arg (en jättebra bok att använda när man vill ha något att disktuera ilska utifrån... har funkat superbra här faktiskt).

    Annars är min stora, stora favorit Alfons böckerna... de är lagom långa, sköna att läsa, lagom komplexa... Aja baja Alfons är just nu favvo-Alfons här (även om J läst dem i flera år) - när Alfons vill leka med pappa och börjar snickra och inte får använda sågan.
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8
    fnis. Vi har flera av dem, både här och hemma i Sverige. Jag ska ta en titt i hyllan, just nu är brandbilar väääldigt kul.
  16. 8
    fnis. Vi har flera av dem, både här och hemma i Sverige. Jag ska ta en titt i hyllan, just nu är brandbilar väääldigt kul.
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    Gittan älskar vi här, och de andra med såklart. Men jag tror vi har alla Mamma Mu, Pettson etc. Mina alfons-böcker från när jag var liten har vi här.
  18. 9
    Gittan älskar vi här, och de andra med såklart. Men jag tror vi har alla Mamma Mu, Pettson etc. Mina alfons-böcker från när jag var liten har vi här.
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10
    Alskar ocksà Alfons, de ar sà lasvanliga och fantasifulla. Billy och grodan har E men den gillar jag _inte_. Vi ligger fortfarande kvar pà Rona, fjarde gàngen pà raken... men den ar sà otroligt bra, jag blir rord till tàrar av den sagan aven efter fyra varv!
  20. 10
    Alskar ocksà Alfons, de ar sà lasvanliga och fantasifulla. Billy och grodan har E men den gillar jag _inte_. Vi ligger fortfarande kvar pà Rona, fjarde gàngen pà raken... men den ar sà otroligt bra, jag blir rord till tàrar av den sagan aven efter fyra varv!
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11
    Gittan ar verkligen dunderkul, skrattar hogt àt algbrorsorna. Humor ar viktigt for de smà!
  22. 11
    Gittan ar verkligen dunderkul, skrattar hogt àt algbrorsorna. Humor ar viktigt for de smà!
  23. Medlem sedan
    Mar 2004
    #12
    Malla har vi alla Alice åker tåg har vi inte hört talas om. Är den bra alltså? Ska kolla om den finns.
  24. 12
    Malla har vi alla Alice åker tåg har vi inte hört talas om. Är den bra alltså? Ska kolla om den finns.
  25. Medlem sedan
    Mar 2004
    #13
    Billy och den konstiga dagen har vi inte, den ska jag kolla upp. Har ni Alfons-filmerna? Vi har just den när han snickrar. Men det är ju som att läsa boken
  26. 13
    Billy och den konstiga dagen har vi inte, den ska jag kolla upp. Har ni Alfons-filmerna? Vi har just den när han snickrar. Men det är ju som att läsa boken
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14
    Mer bilderbok än text.

    Finns även Alice handlar några saker (eller något sådant).

    Malla är störtskön.
  28. 14
    Mer bilderbok än text.

    Finns även Alice handlar några saker (eller något sådant).

    Malla är störtskön.
  29. Medlem sedan
    Apr 2005
    #15
    En till här och Den lilla röda traktorn.
  30. 15
    En till här och Den lilla röda traktorn.
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16
    Om en liten vecka, eller: När Bella träffade Gustaav. Inte för en 3åring, men väldigt kul! Kanske 4?
  32. 16
    Om en liten vecka, eller: När Bella träffade Gustaav. Inte för en 3åring, men väldigt kul! Kanske 4?
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    min 4+åring är inte impad av Bella men däremot 6 åringen och jag själv,
  34. 17
    min 4+åring är inte impad av Bella men däremot 6 åringen och jag själv,
  35. Medlem sedan
    May 2000
    #18
    Ja, kanske... K och V gillar den båda två, ffa det där med småbrorsor som inte växer och "Blekingegatantjugesjuuuuu u".
  36. 18
    Ja, kanske... K och V gillar den båda två, ffa det där med småbrorsor som inte växer och "Blekingegatantjugesjuuuuu u".
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Japp- allihopa - och som sagor (de hade dem på sr.se tidigare i somras/höst) och i spelade in - de går heta i bilen just nu. J ville lyssna på Bamse - men får spatt ibland på Bamse ibland... sagorna är dåliga, språket uselt... Så GLAD för Alfons i bilen istället!
  38. 19
    Japp- allihopa - och som sagor (de hade dem på sr.se tidigare i somras/höst) och i spelade in - de går heta i bilen just nu. J ville lyssna på Bamse - men får spatt ibland på Bamse ibland... sagorna är dåliga, språket uselt... Så GLAD för Alfons i bilen istället!

Liknande trådar

  1. verktyg till treåring
    By Virriga Vimsa in forum Föräldraskap
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 21:35
  2. Varma vantar till treåring
    By elli in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 20:29
  3. Julklappsbok till 4-åring
    By Maria med V & I in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 21:20
  4. Matsäck till treåring?
    By CarolinaK in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-04, 07:56
  5. Cykel till treåring?
    By Jokai in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 17:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar