Nu är det dax igen! :(
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Nu är det dax igen! :(

    Höstens andra förkylning är på gång och jag är TRÖTT på snor och nysningar nu!
    Först var Jonathan förkyld en vecka, då smitta han mig.Nu har vi varit friska max en månad och nu är J snorig igen.....
    Märkte igår att han åt dåligt men i övrigt inget större. I går kväll somna han mitt i Bolibompa kl. 18.40 och jag väckte honom kl.07.45!
    Han är på dagis men väntar bara på samtalet som säger att nu har det brakat loss!!
    Here we go again
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~
    Meningen med livet är att ge någon annans liv en mening
  2. 1
    Nu är det dax igen! :( Höstens andra förkylning är på gång och jag är TRÖTT på snor och nysningar nu!
    Först var Jonathan förkyld en vecka, då smitta han mig.Nu har vi varit friska max en månad och nu är J snorig igen.....
    Märkte igår att han åt dåligt men i övrigt inget större. I går kväll somna han mitt i Bolibompa kl. 18.40 och jag väckte honom kl.07.45!
    Han är på dagis men väntar bara på samtalet som säger att nu har det brakat loss!!
    Here we go again
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Vad jobbigt!

    Det är verkligen inte kul när det är så här!

    Men jag måste nog ändå fråga varför han är på dagis om du vet att han inte är riktigt kry? Risken är ju stor att han dels inte orkar som han borde och dels att han smittar ner hela avdelnignen!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Vad jobbigt! Det är verkligen inte kul när det är så här!

    Men jag måste nog ändå fråga varför han är på dagis om du vet att han inte är riktigt kry? Risken är ju stor att han dels inte orkar som han borde och dels att han smittar ner hela avdelnignen!
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Förkylningen har inte brutit ut ännu utan det är jag som känner igen tecknen på att något är på gång. Det är full fart på dagis men lite snor i näsan och att han somnade såpass tidigt gör att varningsklockor ringen om vad som väntar.
    På dagis är alla barnen mer eller mindre förkylda och barnen behöver ju inte vara hemma om de inte är febriga eller hängiga. Jag sa till personalen vad jag kände och dom bara skrattade att "vi lägger alla barnen i en hög så kan dom snora bäst dom vill "

    Har andra dagis det så att barnen ska vara hemma vid minsta lilla antydan eller är det vårat dagis(och dagmamman jag hade tidigare) som har en annorlunda "regel"? Lite baciller är väl bara bra för att stärka immunförsvaret.
  6. 3
    Förkylningen har inte brutit ut ännu utan det är jag som känner igen tecknen på att något är på gång. Det är full fart på dagis men lite snor i näsan och att han somnade såpass tidigt gör att varningsklockor ringen om vad som väntar.
    På dagis är alla barnen mer eller mindre förkylda och barnen behöver ju inte vara hemma om de inte är febriga eller hängiga. Jag sa till personalen vad jag kände och dom bara skrattade att "vi lägger alla barnen i en hög så kan dom snora bäst dom vill "

    Har andra dagis det så att barnen ska vara hemma vid minsta lilla antydan eller är det vårat dagis(och dagmamman jag hade tidigare) som har en annorlunda "regel"? Lite baciller är väl bara bra för att stärka immunförsvaret.

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. hmmm tvist igen och igen
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 18:06
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar