vad är det man vaccinerar mot
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    vad är det man vaccinerar mot

    den första sprutan barnet får? ska vaccinera Esther den 22 oktober. Grannen var på mig och sa helt förskräckt: inte ska du väl vaccinera ditt barn?!?
    - Ehh..joo svararde jag.
    Vet att jag nån gång läst om nåt som hade vaccination att göra, nån som blivit skadad eller nåt sånt av det.. Är det vanligt tro att folk avstår från vaccinationen?
  2. 1
    vad är det man vaccinerar mot den första sprutan barnet får? ska vaccinera Esther den 22 oktober. Grannen var på mig och sa helt förskräckt: inte ska du väl vaccinera ditt barn?!?
    - Ehh..joo svararde jag.
    Vet att jag nån gång läst om nåt som hade vaccination att göra, nån som blivit skadad eller nåt sånt av det.. Är det vanligt tro att folk avstår från vaccinationen?
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    drifteri, stelkramp, kikhosta, polio och hib står det i min folder om vaccinationer.
  4. 2
    drifteri, stelkramp, kikhosta, polio och hib står det i min folder om vaccinationer.
  5. Medlem sedan
    Oct 1998
    #3
    För några år sedan gick det rykten om att barn blivit autistiska av MPR-vaccinet man får när man är 18 månader. Vet att det var många som struntade i att vaccinera sina barn då mina stora var små. Det visade sig sen att studien som visat att vaccinet var skadligt var fel utformat och gjort på ett minimalt antal barn. Det kunde helt enkelt inte vara så som de påstod. Men många blev rädda vilket jag kan förstå.

    Jag har vaccinerat mina barn mot allt man får erbjudande om. Att få själva sjukdomarna anser jag vara farligare än att vaccinera mot dem. Men många har andra åsikter och jag respekterar dem helt och fullt även om jag inte håller med.
  6. 3
    För några år sedan gick det rykten om att barn blivit autistiska av MPR-vaccinet man får när man är 18 månader. Vet att det var många som struntade i att vaccinera sina barn då mina stora var små. Det visade sig sen att studien som visat att vaccinet var skadligt var fel utformat och gjort på ett minimalt antal barn. Det kunde helt enkelt inte vara så som de påstod. Men många blev rädda vilket jag kan förstå.

    Jag har vaccinerat mina barn mot allt man får erbjudande om. Att få själva sjukdomarna anser jag vara farligare än att vaccinera mot dem. Men många har andra åsikter och jag respekterar dem helt och fullt även om jag inte håller med.

Liknande trådar

  1. Vaccinerar ni era 3-åringar?
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 23:09
  2. Vaccinerar ni era katter?
    By selene in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 18:16
  3. Vaccinerar ni era katter?
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 15:06
  4. Vaccinerar ni er mot influensa?
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 08:48
  5. Vaccinerar ni era?
    By Veera in forum _0606 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 14:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar