retickolocyter
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    retickolocyter

    Vågar jag hoppas? Igår var de uppe på 39 (HB 87) så håller han sig där torde han inte falla så mycket mer i Hb. De fyra senaste veckorna har reticolocyterna stigit långsamt från 18. Jag vet att de borde explodera och ligga en bit över 100 vid ett såpass lågt hb. När vi utreddes för hans hb en gång i tiden så steg han också i reticolocyter under en period från 4 till 18 inan de gav upp helt.

    Snälla säg något som kan få mig att hoppas att reticolocyterna faktiskt börjat stiga på riktigt och att den här krisen kommer gå över........
  2. 1
    retickolocyter Vågar jag hoppas? Igår var de uppe på 39 (HB 87) så håller han sig där torde han inte falla så mycket mer i Hb. De fyra senaste veckorna har reticolocyterna stigit långsamt från 18. Jag vet att de borde explodera och ligga en bit över 100 vid ett såpass lågt hb. När vi utreddes för hans hb en gång i tiden så steg han också i reticolocyter under en period från 4 till 18 inan de gav upp helt.

    Snälla säg något som kan få mig att hoppas att reticolocyterna faktiskt börjat stiga på riktigt och att den här krisen kommer gå över........
  3. Medlem sedan
    Jan 1998
    #2
    Barn är "tuffare" än vi vuxna! Jag har sett barn med sämre utgångsläge och lägre värde som idag är friskförklarade! Håller alla tummar för Dig och Din lille kille!
    kram bettis (som omskolar sig till läkare termin8 av 11)
  4. 2
    Barn är "tuffare" än vi vuxna! Jag har sett barn med sämre utgångsläge och lägre värde som idag är friskförklarade! Håller alla tummar för Dig och Din lille kille!
    kram bettis (som omskolar sig till läkare termin8 av 11)
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    Tack! Ibland behöver man litet argument för att se saker litet ljusare. Igår hade hb stigit till 92, så då torde ju äver retikolocyterna vara litet högre. Fast nu hade rtrombocyter och vita börjat rasa istället, alltid är det något... Fast på något dumt sätt oroar jag mig nästan bara för röda.
  6. 3
    Tack! Ibland behöver man litet argument för att se saker litet ljusare. Igår hade hb stigit till 92, så då torde ju äver retikolocyterna vara litet högre. Fast nu hade rtrombocyter och vita börjat rasa istället, alltid är det något... Fast på något dumt sätt oroar jag mig nästan bara för röda.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar