Snart dax...
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Snart dax...

    Ja, snart är det dax för våra bebisar att fylla år, ett var det väl... Fick idag klart för mig att det verkligen är SNART Ellen fyller 2 år! Var på dagis och kikade på planeringskalendern, där står det Ellen 2 år... HJÄLP! Min bebis! Hur har tiden bara runnit iväg så fort?!
    Har liksom förnekat att hon faktist fyller 2 år...
    I somras när jag stötte på ett gäng grannar med barn som tydligen är jämngamla med Ellen, men det fattade jag ju inte. Frågade hur gamla deras barn var, och jo, de fyllde två snart, jaha sa jag, då är de födda 04... Nej, 05 sa dom. OJ då betyder det att Ellen oxå fyller två!

    Hur känns det för er andra? Bara jag som har ångest?
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Snart dax... Ja, snart är det dax för våra bebisar att fylla år, ett var det väl... Fick idag klart för mig att det verkligen är SNART Ellen fyller 2 år! Var på dagis och kikade på planeringskalendern, där står det Ellen 2 år... HJÄLP! Min bebis! Hur har tiden bara runnit iväg så fort?!
    Har liksom förnekat att hon faktist fyller 2 år...
    I somras när jag stötte på ett gäng grannar med barn som tydligen är jämngamla med Ellen, men det fattade jag ju inte. Frågade hur gamla deras barn var, och jo, de fyllde två snart, jaha sa jag, då är de födda 04... Nej, 05 sa dom. OJ då betyder det att Ellen oxå fyller två!

    Hur känns det för er andra? Bara jag som har ångest?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    presenter då?

    mest ångest har jag nog för att jag helt glömt bort det... Tills farmor ringde och frågade vad hon önskade sig...
    Ingen aning????

    Min mamma och pappa ska köpa en sån där rubens barn docka för hon har hittat en som ser ut som astrid, tror att den heter emil.
    Min morfar ska köpa en dockvagn för det önskar hon sig.
    Min bror och hans "om det nu är ex eller flickvän vet jag aldrig" ska köpa en stor apa som finns på åhléns (för greta har giraffen)

    Vi tänkte köpa filmen "bilar" och så funderade jag på en dockmatstol.

    Men vad 17 ska jag säga till farmor????

    Annars ås vet jag inte hur jag känner... Hinner aldrig känna
    Men visst saknar jag en bebis för det är hon ju INTE (favvo ordet just nu: INTE)
  4. 2
    presenter då? mest ångest har jag nog för att jag helt glömt bort det... Tills farmor ringde och frågade vad hon önskade sig...
    Ingen aning????

    Min mamma och pappa ska köpa en sån där rubens barn docka för hon har hittat en som ser ut som astrid, tror att den heter emil.
    Min morfar ska köpa en dockvagn för det önskar hon sig.
    Min bror och hans "om det nu är ex eller flickvän vet jag aldrig" ska köpa en stor apa som finns på åhléns (för greta har giraffen)

    Vi tänkte köpa filmen "bilar" och så funderade jag på en dockmatstol.

    Men vad 17 ska jag säga till farmor????

    Annars ås vet jag inte hur jag känner... Hinner aldrig känna
    Men visst saknar jag en bebis för det är hon ju INTE (favvo ordet just nu: INTE)
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Visst går det snabbt! Men jag saknar inte bebistiden faktist. Jag tycker det är så roligt att hon börjar bli en stor och alldeles egen person som vill och kan och pratar (äntligen bubblar det fast mycket är fortfarande obegripligt) och att se hur roligt hon och syrran har tillsammans och så vidare. Just nu vill och kan hon lite väl mycket, särskilt en stressig morgon innan dagis =)

    På önskelistan här står:
    Playdoh
    Pussel
    Pippi-saker (vad som helst, hon är helt såld på Pippi just nu)
    Duplo-lego
    Little People serien
    Play to learn doktorsväska
    Lite ryggsäck
    Böcker (Ludde, Viggo, Emma osv)
    Kläder
    Sparande (pengar, fonder eller så)
  6. 3
    Visst går det snabbt! Men jag saknar inte bebistiden faktist. Jag tycker det är så roligt att hon börjar bli en stor och alldeles egen person som vill och kan och pratar (äntligen bubblar det fast mycket är fortfarande obegripligt) och att se hur roligt hon och syrran har tillsammans och så vidare. Just nu vill och kan hon lite väl mycket, särskilt en stressig morgon innan dagis =)

    På önskelistan här står:
    Playdoh
    Pussel
    Pippi-saker (vad som helst, hon är helt såld på Pippi just nu)
    Duplo-lego
    Little People serien
    Play to learn doktorsväska
    Lite ryggsäck
    Böcker (Ludde, Viggo, Emma osv)
    Kläder
    Sparande (pengar, fonder eller så)
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Det är svårt att fatta men jag tycker mest att det är roligt. Visst kan jag få bebissug ibland när jag ser en sådan där gosig rund sak men jag tycker att det är så spännande att se Katja utvecklas och växa. Hon är SÅ stor nu!

    Önskelistan:
    - barnbord och stolar (ska jag köpa)
    - fin docka (har bara en gammal ärvd utan kläder) gärna en Rubens barn, tycker de är fina
    - dockspis med köksgrejer
    - docksäng
    - hon ska få Min Skattkammare sångbok med CD från mig också (både hon och vi börjar tröttna på Den silvriga barnkammarboken, även om många sånger är samma)
    - ett litet halsband med hjätberlock (hon är inte döpt så hon har inte fått några smycken och hon älskar smycken)
    - lagård med djur
    - pyjamasen med kanin från PoP

    nu kommer jag inte på mer
  8. 4
    Det är svårt att fatta men jag tycker mest att det är roligt. Visst kan jag få bebissug ibland när jag ser en sådan där gosig rund sak men jag tycker att det är så spännande att se Katja utvecklas och växa. Hon är SÅ stor nu!

    Önskelistan:
    - barnbord och stolar (ska jag köpa)
    - fin docka (har bara en gammal ärvd utan kläder) gärna en Rubens barn, tycker de är fina
    - dockspis med köksgrejer
    - docksäng
    - hon ska få Min Skattkammare sångbok med CD från mig också (både hon och vi börjar tröttna på Den silvriga barnkammarboken, även om många sånger är samma)
    - ett litet halsband med hjätberlock (hon är inte döpt så hon har inte fått några smycken och hon älskar smycken)
    - lagård med djur
    - pyjamasen med kanin från PoP

    nu kommer jag inte på mer
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Tja, imorse berättade Ellen att hon ville ha kalas, och önskar sig en katt i paket, en riktig katt... Fast sambon är allergisk, så jag vet inte. Rubens barn hittade jag i en affär, och är så sugen, men leker dom verkligen med dem??? Hon gillar dockor, men vet inte om hon kommer leka med en sådan. Jag ska nog bara köpa några pippikläder, för hon älskar pippi, och vill bara ha kjol, så jag hoppas på att hitta en pippi kjol!
  10. 5
    Tja, imorse berättade Ellen att hon ville ha kalas, och önskar sig en katt i paket, en riktig katt... Fast sambon är allergisk, så jag vet inte. Rubens barn hittade jag i en affär, och är så sugen, men leker dom verkligen med dem??? Hon gillar dockor, men vet inte om hon kommer leka med en sådan. Jag ska nog bara köpa några pippikläder, för hon älskar pippi, och vill bara ha kjol, så jag hoppas på att hitta en pippi kjol!
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    Ja, jag tror väl mest det handlar om att detta är sista barnet... jag får lite ångest för att det går så fort. Visst älskar jag denna perioden, precis som alla perioder, och hon är för underbart rolig nu! Hon pratar hur mycket som helst, och berättar saker och det är så kul.
    I morse sa hon att hon önskade sig en katt i present, och att hon vill ha kalas med tårta. Sedan sa hon så roligt, -mamma, en gång, var vi liseberg, mamma ellen åkte karusell. Mamma, kan vi åka liseberg igen?! Hon är så söt, och medveten min lilla, stora skrutt!
  12. 6
    Ja, jag tror väl mest det handlar om att detta är sista barnet... jag får lite ångest för att det går så fort. Visst älskar jag denna perioden, precis som alla perioder, och hon är för underbart rolig nu! Hon pratar hur mycket som helst, och berättar saker och det är så kul.
    I morse sa hon att hon önskade sig en katt i present, och att hon vill ha kalas med tårta. Sedan sa hon så roligt, -mamma, en gång, var vi liseberg, mamma ellen åkte karusell. Mamma, kan vi åka liseberg igen?! Hon är så söt, och medveten min lilla, stora skrutt!
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Ja snart är det dax!

    Min lillfia fyller ju inte förrän i slutet av nov, 27 rättare sagt. Eftetrsom hon inte pratar än så vet jag ju inte riktigt vad hon önskar sig. Men något fint att ta på sig tror jag blir bra för hon älskar kläder, helst med något glittrigt eller glimmrigt.
    Vad har jag då köpt,

    ~En Totte och Emmabok
    ~Duplo prinsess låda
    ~En ballerinaklänning att klä ut sig i
    ~Lite dockkläder

    Sen blir det svårt att komma på något till jul. Vi har ju liksom ganska mycket saker efter de andra barnen. Men samtidigt så måste hon ju få öppna paket. Kanske köper några fina kuddar till det kommande rummet.

    Kom gärna med förslag!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  14. 7
    Ja snart är det dax! Min lillfia fyller ju inte förrän i slutet av nov, 27 rättare sagt. Eftetrsom hon inte pratar än så vet jag ju inte riktigt vad hon önskar sig. Men något fint att ta på sig tror jag blir bra för hon älskar kläder, helst med något glittrigt eller glimmrigt.
    Vad har jag då köpt,

    ~En Totte och Emmabok
    ~Duplo prinsess låda
    ~En ballerinaklänning att klä ut sig i
    ~Lite dockkläder

    Sen blir det svårt att komma på något till jul. Vi har ju liksom ganska mycket saker efter de andra barnen. Men samtidigt så måste hon ju få öppna paket. Kanske köper några fina kuddar till det kommande rummet.

    Kom gärna med förslag!
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8
    Vilken fin bild på dina barn!!
    Ellen ska nog oxå få totte och Emma böcker, de gillar hon. Jag tror inte det behöver vara så mycket i paketen, några räcker nog, förslag har jag dåligt om, då vi ju oxå har "allt" efter syskonen. Så lite kläder och kjolar blir det nog. HOn ska som sagt bara ha kjol numera. Utklädningskläder var bra, det gillar hon nog oxå. Jag har köpt en duplo polisbil och en duplo ambulans, ena blir nog present, och den andra julklapp. Ellen älskar traktorer, så har någon tips på en rolig hållbar traktor, gärna med gubbar till, så vore det toppen!
  16. 8
    Vilken fin bild på dina barn!!
    Ellen ska nog oxå få totte och Emma böcker, de gillar hon. Jag tror inte det behöver vara så mycket i paketen, några räcker nog, förslag har jag dåligt om, då vi ju oxå har "allt" efter syskonen. Så lite kläder och kjolar blir det nog. HOn ska som sagt bara ha kjol numera. Utklädningskläder var bra, det gillar hon nog oxå. Jag har köpt en duplo polisbil och en duplo ambulans, ena blir nog present, och den andra julklapp. Ellen älskar traktorer, så har någon tips på en rolig hållbar traktor, gärna med gubbar till, så vore det toppen!
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Hon är verkligen tidig i utvecklingen din Ellen! Lite ironiskt att det går extra fort för henne att bli stor...
  18. 9
    Hon är verkligen tidig i utvecklingen din Ellen! Lite ironiskt att det går extra fort för henne att bli stor...
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10
    Hi hi, ja, det kanske därför som jag har sådan ångest..?! Alla mina tre har varit tidiga med just talet, men det känns som Ellen fått så mycket "förstånd" gratis av de stora tjejerna. Hon leker ju alltid med dem, och på dagis leker hon mest med 5 åringarna...
  20. 10
    Hi hi, ja, det kanske därför som jag har sådan ångest..?! Alla mina tre har varit tidiga med just talet, men det känns som Ellen fått så mycket "förstånd" gratis av de stora tjejerna. Hon leker ju alltid med dem, och på dagis leker hon mest med 5 åringarna...
  21. Medlem sedan
    Dec 1999
    #11

    Roligt att

    du gillar bilden! Tog den i somras på Kastrups flygplats i väntan på flyget till norra Island.
    Duplo har vi eg i mängder fast just princessvarianten har vi ännu inte köpt. Men visst är det en underbar leksak som passar från de minsta långt upp i åldrarna. Killarna lekte med det fram i 6-7årsåldern.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  22. 11
    Roligt att du gillar bilden! Tog den i somras på Kastrups flygplats i väntan på flyget till norra Island.
    Duplo har vi eg i mängder fast just princessvarianten har vi ännu inte köpt. Men visst är det en underbar leksak som passar från de minsta långt upp i åldrarna. Killarna lekte med det fram i 6-7årsåldern.
  23. Medlem sedan
    Sep 1999
    #12
    Ja, vi har oxå mängder av lego... flera backar med bara byggbitar, tågbana, häststall, andra djur, bilar, och för två år sedan köpte jag ett jätte prinsesslott i julklapp, det var halva priset. Mina stora leker med duplo än! De är ju 5 och 7 år. Eftersom Ellen gillar bilar, lastbilar, ambulanser osv. tycker jag det var jätte bra att köpa sådana i lego variant, lika väl som en annan vanlig leksaks bil.
  24. 12
    Ja, vi har oxå mängder av lego... flera backar med bara byggbitar, tågbana, häststall, andra djur, bilar, och för två år sedan köpte jag ett jätte prinsesslott i julklapp, det var halva priset. Mina stora leker med duplo än! De är ju 5 och 7 år. Eftersom Ellen gillar bilar, lastbilar, ambulanser osv. tycker jag det var jätte bra att köpa sådana i lego variant, lika väl som en annan vanlig leksaks bil.
  25. Medlem sedan
    Sep 1999
    #13

    tack för era tips

    duplo gillar hon ju och någon bil vore ju kul. Vi har mest djur och några prinsessa saker..
  26. 13
    tack för era tips duplo gillar hon ju och någon bil vore ju kul. Vi har mest djur och några prinsessa saker..
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Usch vad tiden gått fått. När storasyster skulle fylla två år var hon ju såååå står. Kommer så väl ihåg det eftersom jag var ju gravid då men det visste jag ju inte och förbarmade mig över att alla kläder började bli små. Tittade senast i går på bilder på stora stysterns två års dag.

    Fridas presenter till två års dagen har jag inte ens börjat fundera på.
    Prinsess klänning har hon redan eftersom de hade maskerad på dagis å då fick hon en sådan och stora styster fick Pippi kläder.
    Pippi skor har hon, röda stövlar, sprang på de billigt så vi kunde inte låta bli att handla dem.
    Leksaker i massor finns redan då hon har en storasyster.
    Jag funderar på att införskaffat en stor tavla till hennes rum på antingen Nalle Puh eller på Pippi.
    tänkte på en sådan där stor plansch som man ramar in. En ny matta till hennes golv kan vara aktuellt också.
    Oj vad svårt det är att "bestämma" vad hon skall få i present.
    Vare sig mormor eller morfar kommer till hennes dag så de vill att VI skall köpa något åt henne vilket gör att presentförslagstorkan blir ännu torrare....
    Suck, tur att det är två veckor kvar.

    Det enda jag vet Frida önskar sig är en Pippi tårta, en tårta med Pippi figur målad på marsipanöverdraget.
  28. 14
    Usch vad tiden gått fått. När storasyster skulle fylla två år var hon ju såååå står. Kommer så väl ihåg det eftersom jag var ju gravid då men det visste jag ju inte och förbarmade mig över att alla kläder började bli små. Tittade senast i går på bilder på stora stysterns två års dag.

    Fridas presenter till två års dagen har jag inte ens börjat fundera på.
    Prinsess klänning har hon redan eftersom de hade maskerad på dagis å då fick hon en sådan och stora styster fick Pippi kläder.
    Pippi skor har hon, röda stövlar, sprang på de billigt så vi kunde inte låta bli att handla dem.
    Leksaker i massor finns redan då hon har en storasyster.
    Jag funderar på att införskaffat en stor tavla till hennes rum på antingen Nalle Puh eller på Pippi.
    tänkte på en sådan där stor plansch som man ramar in. En ny matta till hennes golv kan vara aktuellt också.
    Oj vad svårt det är att "bestämma" vad hon skall få i present.
    Vare sig mormor eller morfar kommer till hennes dag så de vill att VI skall köpa något åt henne vilket gör att presentförslagstorkan blir ännu torrare....
    Suck, tur att det är två veckor kvar.

    Det enda jag vet Frida önskar sig är en Pippi tårta, en tårta med Pippi figur målad på marsipanöverdraget.

Liknande trådar

  1. Snart slut på veckan, å snart vilodag:)
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 16:50
  2. snart..SNART nio månader avklarade!!
    By Maddeluttan in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 14:38
  3. Nio månader har gått.. snart SNART:)
    By Maddeluttan in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 11:39
  4. Usa nästa, snart snart snart åker
    By EllaNora in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 12:07
  5. Snart, snart ska barnen i säng!
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 19:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar