Glad
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Glad

    Hej hopp, idag är det kallt. Undra hur man ska klä lillkisen. Säcken har vi i syskonvagnen men tänkte ta den andra när vi är själva. Undra om det är overall som gäller då el om det räcker med filt och footsack?
    Jag är så glad ialla fall för jag har bestämt mig för att bara jobba 80% när jag börjar jobba i januari. Har diskuterat det hela med min chef och han var rätt positiv faktiskt. Vi får se hur det går när det väl ska till....
  2. 1
    Glad Hej hopp, idag är det kallt. Undra hur man ska klä lillkisen. Säcken har vi i syskonvagnen men tänkte ta den andra när vi är själva. Undra om det är overall som gäller då el om det räcker med filt och footsack?
    Jag är så glad ialla fall för jag har bestämt mig för att bara jobba 80% när jag börjar jobba i januari. Har diskuterat det hela med min chef och han var rätt positiv faktiskt. Vi får se hur det går när det väl ska till....
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Ja, visst är det svårt att klä dem. Vi har 1,5 grad här idag så jag har lagt i åkpåsen i vagnen.
    Ja, vad härligt att det verkar lösa sig med arbetstiden. Jag ska också börja jobba i januari och ska söka 75%, min chef har sagt ja muntligt iaf.
  4. 2
    Ja, visst är det svårt att klä dem. Vi har 1,5 grad här idag så jag har lagt i åkpåsen i vagnen.
    Ja, vad härligt att det verkar lösa sig med arbetstiden. Jag ska också börja jobba i januari och ska söka 75%, min chef har sagt ja muntligt iaf.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Härligt att du och chefen är överens om dina kommande arbetstider, det underlättar
  6. 3
    Härligt att du och chefen är överens om dina kommande arbetstider, det underlättar
  7. Gafsan
    #4

    jag kör med bådadera!

    Idag när vi skulle ut var det så snorkallt att jag pälsade på Henrik med overall trots att han också hade åkpåse (dessutom snöslaskade det ute så jag fick ta på regnskyddet på vagnen också, gissar att det blev rena bastun därinne... men han var nöjd iaf)

    Så skönt att din chef var positiv till din kortare arbetstid. Varenda procent man går ner i arbetstid gör så himla stor skillnad när det gäller att få vardagen att flyta när man har småbarn!
  8. 4
    jag kör med bådadera! Idag när vi skulle ut var det så snorkallt att jag pälsade på Henrik med overall trots att han också hade åkpåse (dessutom snöslaskade det ute så jag fick ta på regnskyddet på vagnen också, gissar att det blev rena bastun därinne... men han var nöjd iaf)

    Så skönt att din chef var positiv till din kortare arbetstid. Varenda procent man går ner i arbetstid gör så himla stor skillnad när det gäller att få vardagen att flyta när man har småbarn!
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Vad skönt att jobba 75 procent! Det ska bli sååå lyxigt att jobba 80! Efter mitt första barn jobbade jag 100 (och en hel del till på kvällarna hemma när hon lagt sig) då min man jobbade 80 - men nu är det min tur!
  10. 5
    Vad skönt att jobba 75 procent! Det ska bli sååå lyxigt att jobba 80! Efter mitt första barn jobbade jag 100 (och en hel del till på kvällarna hemma när hon lagt sig) då min man jobbade 80 - men nu är det min tur!
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Ja, det känns ju så mycket bättre när vi är överens. Men han är ju också medveten om hur mkt jag jobbade efter mitt första barn (då var jag helt ny där och var ju tvungen visa framfötterna, det slipper jag nu...härligt....).
  12. 6
    Ja, det känns ju så mycket bättre när vi är överens. Men han är ju också medveten om hur mkt jag jobbade efter mitt första barn (då var jag helt ny där och var ju tvungen visa framfötterna, det slipper jag nu...härligt....).
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    På vår syskonvagn får man ta regnskyddet så fort det blåser mycket då den är helt öppen framåt.
    Ja, det gör ju en oooootrolig skillnad att jobba 80 och inte 100. Känns så otroligt lyxigt (speciellt eftersom han gick med på att inte sänka lönen med 20%!, det är brist på personal just nu!!!)
  14. 7
    På vår syskonvagn får man ta regnskyddet så fort det blåser mycket då den är helt öppen framåt.
    Ja, det gör ju en oooootrolig skillnad att jobba 80 och inte 100. Känns så otroligt lyxigt (speciellt eftersom han gick med på att inte sänka lönen med 20%!, det är brist på personal just nu!!!)

Liknande trådar

  1. Glad, Bara Glad
    By Izabelam in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-18, 06:30
  2. Glad Glad Glad idag!
    By cogitoQ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 14:48
  3. Glad,glad lönen.......
    By arigato in forum Goda nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 18:31
  4. Glad och inte glad!
    By .charlotte. in forum _0407 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 09:05
  5. Heeej! En glad nyhet och en mindre glad!
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 13:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar