Lägesrapport dag 3
_0611 Novemberbarn
  1. Gafsan
    #1

    Lägesrapport dag 3

    Hej alla och tack för all peppning och goda råd! Utan er tjejer hade jag nog fegat ur och fortsatt amma lika mycket, trots alla goda föresatser - måste erkänna att detta med att sluta amma är ett jättejobbigt kapitel för mig.

    På något vis känns det som att duktiga mammor minsann ammar, så länge och så mycket deras barn vill, om de (mammorna) så stryker med på kuppen. Rent objektivt så inser jag att det nog inte är det bästa för barnen att vara vakna och äta halva nätterna och ha mammor som är halvt medvetslösa (och HELT omdömeslösa... *s*) av trötthet, men tyvärr så är man ju inte så himla objektiv när det gäller ungarna

    Hur som haver, idag har jag inte ammat något alls från det att vi steg upp i morse tills att jag nattade Henrik. Jag har också lyckats få honom att sova middag inne två gånger utan att ta till bröstet! (att natta honom i vagnen på promenad brukar ju funka men jag var osäker på hur det skulle gå att få honom att sova inne). Han fick välling och sen nappen och somnade snällt. Han har inte visat minsta tecken på att vilja ammas utan varit helt nöjd med välling och mat.

    Nu återstår bara att se hur natten blir. Förra natten var lång, och jobbig, med vaken och gnällig bebis. Tror inte att det beror på amningsnedtrappningen för så här var han innan också. Trist iaf men så fort jag har slutat amma åker jag på semester och lämnar gnällpellen med pappan. (hahahaha... den här hönsiga mamman? Tror inte det... men det är en trevlig tanke *s*)

    Ha det bra tjejer och återigen, tack!
  2. 1
    Lägesrapport dag 3 Hej alla och tack för all peppning och goda råd! Utan er tjejer hade jag nog fegat ur och fortsatt amma lika mycket, trots alla goda föresatser - måste erkänna att detta med att sluta amma är ett jättejobbigt kapitel för mig.

    På något vis känns det som att duktiga mammor minsann ammar, så länge och så mycket deras barn vill, om de (mammorna) så stryker med på kuppen. Rent objektivt så inser jag att det nog inte är det bästa för barnen att vara vakna och äta halva nätterna och ha mammor som är halvt medvetslösa (och HELT omdömeslösa... *s*) av trötthet, men tyvärr så är man ju inte så himla objektiv när det gäller ungarna

    Hur som haver, idag har jag inte ammat något alls från det att vi steg upp i morse tills att jag nattade Henrik. Jag har också lyckats få honom att sova middag inne två gånger utan att ta till bröstet! (att natta honom i vagnen på promenad brukar ju funka men jag var osäker på hur det skulle gå att få honom att sova inne). Han fick välling och sen nappen och somnade snällt. Han har inte visat minsta tecken på att vilja ammas utan varit helt nöjd med välling och mat.

    Nu återstår bara att se hur natten blir. Förra natten var lång, och jobbig, med vaken och gnällig bebis. Tror inte att det beror på amningsnedtrappningen för så här var han innan också. Trist iaf men så fort jag har slutat amma åker jag på semester och lämnar gnällpellen med pappan. (hahahaha... den här hönsiga mamman? Tror inte det... men det är en trevlig tanke *s*)

    Ha det bra tjejer och återigen, tack!
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Vad skönt att det funkat så bra idag! Hoppas denna natten går bättre också.
  4. 2
    Vad skönt att det funkat så bra idag! Hoppas denna natten går bättre också.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Härligt att det funkat så bra på dagen, hoppas att natten blir lika lugn. *kram*
  6. 3
    Härligt att det funkat så bra på dagen, hoppas att natten blir lika lugn. *kram*
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Vad härligt ! Skönt att han somnade inne 2 gånger.
    Det är lite svårt för mig som bara kunde amma 2 veckor att förstå hur jobbigt det kan vara, men jag håller tummarna för att det kommer fungera bra framöver!
  8. 4
    Vad härligt ! Skönt att han somnade inne 2 gånger.
    Det är lite svårt för mig som bara kunde amma 2 veckor att förstå hur jobbigt det kan vara, men jag håller tummarna för att det kommer fungera bra framöver!
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Vad jätte skönt för er att det fungerade för er igår. Hoppas att natten också blev lyckad!!
  10. 5
    Vad jätte skönt för er att det fungerade för er igår. Hoppas att natten också blev lyckad!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Åh vad ni e duktiga ....har inte varit innen men läst ikapp nu . Håller med om att det är ett jobbigt kapitel att avsluta...själv slutade vi ganska tvärt när JAG väl bestämt OSS och det gick jättebra = ) trots en massa tidigare nervositet. Men så e det så olika för alla.
    Nu kan jag sakna att amma lite då och då men inser att det var för det bästa för oss både = )

    LYCKA TILL även fortsättningsvis
  12. 6
    Åh vad ni e duktiga ....har inte varit innen men läst ikapp nu . Håller med om att det är ett jobbigt kapitel att avsluta...själv slutade vi ganska tvärt när JAG väl bestämt OSS och det gick jättebra = ) trots en massa tidigare nervositet. Men så e det så olika för alla.
    Nu kan jag sakna att amma lite då och då men inser att det var för det bästa för oss både = )

    LYCKA TILL även fortsättningsvis
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Härligt

    att höra att det verkar gå bra! Håller tummarna att det fortsätter på det viset!
    kram!
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  14. 7
    Härligt att höra att det verkar gå bra! Håller tummarna att det fortsätter på det viset!
    kram!

Liknande trådar

  1. lägesrapport
    By peo2005 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 13:50
  2. Lägesrapport
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 15:34
  3. Lägesrapport
    By ::Kiddan:: in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 13:03
  4. Lägesrapport
    By en av nissorna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 12:27
  5. Lägesrapport del 2
    By troetter in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 08:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar