Åkpåse, behövs det?
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Åkpåse, behövs det?

    Hej!
    Hur tänker ni göra? FunderAR på om vi mpste köpa en.
    Han går ju och kommer antaglign ha skor, men när det bara ska sovas eller promeneras kanske det kan vara bra?
    Vi har fårfäll i vagnen nu. Det kanske räcker med filt.
    Ruth m pojkar -01, -03 och nov -06.
  2. 1
    Åkpåse, behövs det? Hej!
    Hur tänker ni göra? FunderAR på om vi mpste köpa en.
    Han går ju och kommer antaglign ha skor, men när det bara ska sovas eller promeneras kanske det kan vara bra?
    Vi har fårfäll i vagnen nu. Det kanske räcker med filt.
  3. Gafsan
    #2

    Jag tycker den är oumbärlig!

    Jag hade inte velat vara utan åkpåse, har använt den jättemycket till alla barnen.

    Men det beror ju på var man bor. Där vi bor är det sällsynt läskigt väder tycker jag (södra Dalarna). Det är dels ofta många minusgrader och dels extremt fuktigt och rått. Iskallt blir det!

    Jag tycker att åkpåsen är mycket mera praktisk än filtar och sånt som lätt trillar ur vagnen när man har en vild unge - rätt som det är ligger filten i en slaskpöl på marken och hur kul är det? Nej, tacka vet jag åkpåse.

    Och även om barnet KAN gå så går det ju inte så fort, eller åt rätt håll.... så det blir nog en hel del vagnåkande ett bra tag till.
  4. 2
    Jag tycker den är oumbärlig! Jag hade inte velat vara utan åkpåse, har använt den jättemycket till alla barnen.

    Men det beror ju på var man bor. Där vi bor är det sällsynt läskigt väder tycker jag (södra Dalarna). Det är dels ofta många minusgrader och dels extremt fuktigt och rått. Iskallt blir det!

    Jag tycker att åkpåsen är mycket mera praktisk än filtar och sånt som lätt trillar ur vagnen när man har en vild unge - rätt som det är ligger filten i en slaskpöl på marken och hur kul är det? Nej, tacka vet jag åkpåse.

    Och även om barnet KAN gå så går det ju inte så fort, eller åt rätt håll.... så det blir nog en hel del vagnåkande ett bra tag till.
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Jag tycker att åkpåsen behövs ännu mer nu i sittdelen. Blir ju inte så varmt och ombonat där. Men beror väl på bebisen också. David har ju hunnit sparka av sej både skor och filt innan vi gått ut och så går han inte än så här är filt inte nåt alternativ, men med en bebis som är mer still kanske fårfäll och filt är fullt tillräckligt. Och om han går själv vissa sträckor så kanske du ändå måste sätta på tjockoverallen och dt kan nog bli varmt med både och. Beror ju på var i landet man bor också.
  6. 3
    Jag tycker att åkpåsen behövs ännu mer nu i sittdelen. Blir ju inte så varmt och ombonat där. Men beror väl på bebisen också. David har ju hunnit sparka av sej både skor och filt innan vi gått ut och så går han inte än så här är filt inte nåt alternativ, men med en bebis som är mer still kanske fårfäll och filt är fullt tillräckligt. Och om han går själv vissa sträckor så kanske du ändå måste sätta på tjockoverallen och dt kan nog bli varmt med både och. Beror ju på var i landet man bor också.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Beror lite på vagnen tycker jag. Vi har def. det i vår syskon UJ, men i Teutonia fun tycker jag det räcker med filt och footsack. Än så länge ialla fall. Men det känns mer ombonad i sig, UJ:n är ju helt öppen åt ena håller och framåt.
  8. 4
    Beror lite på vagnen tycker jag. Vi har def. det i vår syskon UJ, men i Teutonia fun tycker jag det räcker med filt och footsack. Än så länge ialla fall. Men det känns mer ombonad i sig, UJ:n är ju helt öppen åt ena håller och framåt.
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Eric använder sin åkpåse dagligen i vagnen, jag skulle aldrig klarat mig utan!!!
  10. 5
    Eric använder sin åkpåse dagligen i vagnen, jag skulle aldrig klarat mig utan!!!
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Jag bor i Skåne och använder den dagligen till Eric - köpte dock en "allaround" och inte någon vinteråkpåse med tanke på vårt klimat.
  12. 6
    Jag bor i Skåne och använder den dagligen till Eric - köpte dock en "allaround" och inte någon vinteråkpåse med tanke på vårt klimat.
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Vi använder våran åkpåse jätte mycket, e perfekt när Fanny alltid slänger av sig skor de hamnar då i botten.
  14. 7
    Vi använder våran åkpåse jätte mycket, e perfekt när Fanny alltid slänger av sig skor de hamnar då i botten.
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Vi har också en åkpåse (bor i Malmö....blåstens stad) å jag tycker den e kanon. Man behöver aldrig oroa sig för om det e för kallt å kan bara öppna om det e varmt. Hon slipper att ha på sig termokläder än och skor vilket jag tror e skönt.
    Tror faktiskt det är en bra investering...man behöver ju inte köpa den dyraste dyra *s*
  16. 8
    Vi har också en åkpåse (bor i Malmö....blåstens stad) å jag tycker den e kanon. Man behöver aldrig oroa sig för om det e för kallt å kan bara öppna om det e varmt. Hon slipper att ha på sig termokläder än och skor vilket jag tror e skönt.
    Tror faktiskt det är en bra investering...man behöver ju inte köpa den dyraste dyra *s*
  17. Medlem sedan
    Jun 2006
    #9
    Jag använder den inte, la i den för ett tag sen och använde den ett par veckor då smulan sover ute varje dag men det var så opraktiskt när hon inte sover utan bara åker i vagnen. Så jag kör med filt under och filt eller filtar över om det behövs och fleeceytterkläder, mössa, vantar och tossor.. och det är rätt lagom nu även om det bara är nån grad ute.. fast det blåser inte så mycket på baksidan av huset där jag ställer vagnen när hon somnar så, och solen ligger på på fm och det värmer fortfarande en del.. vet inte hur jag ska göra nu när det blir kallare.. kanske lära henne somna inne =)

    bor ju i kungsbacka och här är vädret som det brukar vara på kusten.. blåsigt och en del regn.. inte värst kallt..

    kan ni låna en åkpåse av nån och testa?
  18. 9
    Jag använder den inte, la i den för ett tag sen och använde den ett par veckor då smulan sover ute varje dag men det var så opraktiskt när hon inte sover utan bara åker i vagnen. Så jag kör med filt under och filt eller filtar över om det behövs och fleeceytterkläder, mössa, vantar och tossor.. och det är rätt lagom nu även om det bara är nån grad ute.. fast det blåser inte så mycket på baksidan av huset där jag ställer vagnen när hon somnar så, och solen ligger på på fm och det värmer fortfarande en del.. vet inte hur jag ska göra nu när det blir kallare.. kanske lära henne somna inne =)

    bor ju i kungsbacka och här är vädret som det brukar vara på kusten.. blåsigt och en del regn.. inte värst kallt..

    kan ni låna en åkpåse av nån och testa?
  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10

    Jag har haft

    åkpåse till alla barnen och jag t ycker det är perfekt, tror inte jag skulle klara mig utan. Men nu bor ju vi i norrland så här kan ju bli riktigt kallt. Vi har haft teutonias som man kan variera toppen på. Den är i dun och har en tunn och en tjockare top. Den är lite dyrare men är så bra! Man vet att de har det varmt och gosigt under, men är det varmt ute kan man ju ha den tunnare toppen.
    kram
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  20. 10
    Jag har haft åkpåse till alla barnen och jag t ycker det är perfekt, tror inte jag skulle klara mig utan. Men nu bor ju vi i norrland så här kan ju bli riktigt kallt. Vi har haft teutonias som man kan variera toppen på. Den är i dun och har en tunn och en tjockare top. Den är lite dyrare men är så bra! Man vet att de har det varmt och gosigt under, men är det varmt ute kan man ju ha den tunnare toppen.
    kram
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11
    Tack för alla svar! När ni har åkpåse har ni tänkt skippa vinteroverall då?
  22. 11
    Tack för alla svar! När ni har åkpåse har ni tänkt skippa vinteroverall då?
  23. Medlem sedan
    Feb 2000
    #12

    nej

    eftersom vi bor i Boden kan det bli riktigt kallt, så när det är riktig vinter så är det både vinteroverall och åkpåse som gäller för oss.
    kram
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  24. 12
    nej eftersom vi bor i Boden kan det bli riktigt kallt, så när det är riktig vinter så är det både vinteroverall och åkpåse som gäller för oss.
    kram
  25. Medlem sedan
    Feb 2007
    #13
    Jag har åkpåsen i nu, men när han börjar använda overallen och skor/vinterkängor kommer jag ta bort åkpåsen. Edvin är väldigt varm av sig, just nu har han på sig en fleecejacka, mössa och vantar i vagnen men tanke på åkpåsen. Men overall och åkpåse kommer det inte bli. Förstår att de som har jättekallt gör så, men här behövs det inte.
  26. 13
    Jag har åkpåsen i nu, men när han börjar använda overallen och skor/vinterkängor kommer jag ta bort åkpåsen. Edvin är väldigt varm av sig, just nu har han på sig en fleecejacka, mössa och vantar i vagnen men tanke på åkpåsen. Men overall och åkpåse kommer det inte bli. Förstår att de som har jättekallt gör så, men här behövs det inte.
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14
    Det är så jag också tänker, att det blir för varmt. Vi bor ju i Sthlm och visst kan det bli kallt men det brukar ju inte vara en hel vinter direkt.
    Eftersom att han är lillebror så går ju inte hans utevistelse så ofta ut på att promenera utan mer vara i lekparken eller trädgården så vinteoverall kommer nog var på jämt och skor.
  28. 14
    Det är så jag också tänker, att det blir för varmt. Vi bor ju i Sthlm och visst kan det bli kallt men det brukar ju inte vara en hel vinter direkt.
    Eftersom att han är lillebror så går ju inte hans utevistelse så ofta ut på att promenera utan mer vara i lekparken eller trädgården så vinteoverall kommer nog var på jämt och skor.
  29. Gafsan
    #15

    Herregud, nej!

    Jag har redan använt både tjock åkpåse och overall (kanske inte allra tjockaste vinteroverallen men ändå) tillsammans! Och det är ju bara oktober ännu...

    Iofs kanske man klarar sig utan åkpåse om man byltar på flera lager kläder under overallen (men det vill man ju inte i onödan, om barnet ändå mest ska sitta i vagnen) och sen har ett par rejäla filtar att stoppa om med. Men jag tycker att åkpåse känns mycket mera praktiskt.
  30. 15
    Herregud, nej! Jag har redan använt både tjock åkpåse och overall (kanske inte allra tjockaste vinteroverallen men ändå) tillsammans! Och det är ju bara oktober ännu...

    Iofs kanske man klarar sig utan åkpåse om man byltar på flera lager kläder under overallen (men det vill man ju inte i onödan, om barnet ändå mest ska sitta i vagnen) och sen har ett par rejäla filtar att stoppa om med. Men jag tycker att åkpåse känns mycket mera praktiskt.

Liknande trådar

  1. Åkpåse?
    By mantra in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 21:08
  2. Behövs åkpåse eller inte?
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 16:54
  3. åkpåse
    By ihaa in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 21:12
  4. Åkpåse, behövs det?
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 10:42
  5. Behövs åkpåse....
    By Undrande in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 12:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar