Sorgliga sånger då?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Sorgliga sånger då?

    gamla skillingtryck och liknande, sjunger ni sådant? I en sal på lasarettet, och Liten Karin tjänte. Elvira Madigan

    förr var kanske världen mycket svårare, för det är ju väldigt mycket sånger och berättelser som är så hilma sorgliga.
  2. 1
    Sorgliga sånger då? gamla skillingtryck och liknande, sjunger ni sådant? I en sal på lasarettet, och Liten Karin tjänte. Elvira Madigan

    förr var kanske världen mycket svårare, för det är ju väldigt mycket sånger och berättelser som är så hilma sorgliga.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Gamle svarten, En sliten grimma, Titanic och värst av alla som du nämnt redan I en sal på lasarettet... *ryser*
  4. 2
    Gamle svarten, En sliten grimma, Titanic och värst av alla som du nämnt redan I en sal på lasarettet... *ryser*
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Fiins ju en del folkvisor, tuva lin och tuva vall, tex. ochså vemodiga och sorgliga.

    Titanik jag, och vad hette den andra, som Imperiet sjöng, om någon som var bunden vid masten när skeppet sjönk?
  6. 3
    Fiins ju en del folkvisor, tuva lin och tuva vall, tex. ochså vemodiga och sorgliga.

    Titanik jag, och vad hette den andra, som Imperiet sjöng, om någon som var bunden vid masten när skeppet sjönk?
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4

    fast jag gråter

    när jag hör den blomstertid nu kommer... och den ska väl inte vara sorglig?
  8. 4
    fast jag gråter när jag hör den blomstertid nu kommer... och den ska väl inte vara sorglig?
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Briggen blue bird
  10. 5
    Briggen blue bird
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    Briggen Blue Bird av Hull

    Usch ja, den är otäck.
  12. 6
    Briggen Blue Bird av Hull Usch ja, den är otäck.
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    Nej, den är bara sentimental :-)
  14. 7
    Nej, den är bara sentimental :-)
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    SJUNGA I en sal på lasarettet? - du är tokig - jag kan inte ens höra den utan att gråta!!!
  16. 8
    SJUNGA I en sal på lasarettet? - du är tokig - jag kan inte ens höra den utan att gråta!!!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Numera kan jag inte sjunga den, eller för den delen "Vi sätter oss i ringen", märkte jag på Kyrkans öppna förskola för några veckor sedan. Det bara stockar sig i halsen på mig...
  18. 9
    Numera kan jag inte sjunga den, eller för den delen "Vi sätter oss i ringen", märkte jag på Kyrkans öppna förskola för några veckor sedan. Det bara stockar sig i halsen på mig...
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Ja, det räcker att jag TÄNKER på den där fastbundne skeppspojken för att jag ska få tårar i ögonen....
  20. 10
    Ja, det räcker att jag TÄNKER på den där fastbundne skeppspojken för att jag ska få tårar i ögonen....
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11
    :-)
  22. 11
    :-)
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12

    Det var min farmor

    som tillsammans med sin syster skrev " I en sal på lasarettet"


    Ja, det var iallafall vad jag försökte tuta i mina klasskompisar Jag tror inte att de trodde mig......
  24. 12
    Det var min farmor som tillsammans med sin syster skrev " I en sal på lasarettet"


    Ja, det var iallafall vad jag försökte tuta i mina klasskompisar Jag tror inte att de trodde mig......

Liknande trådar

  1. OK, dagens sorgliga då:
    By pineapple in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 08:12
  2. Gamla sorgliga sånger
    By toktroll in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 16:39
  3. Jag och mitt sorgliga hår
    By Tove m. pojkarna in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 17:43
  4. sorgliga låtar?
    By jepow in forum Hem & fritid
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 11:08
  5. Har ni läst om den sorgliga
    By Lilla Lisa med Melvin in forum _0507 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 20:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar