Tredje gången...
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Tredje gången...

    Nu ska jag köra schampofritt för tredje gången. Började i förra veckan, men det var nog fel sista schampo för det funkade bara i tre dagar sedan såg mitt hår ut som ett flottigt får. Så började jag om med rätt schampo, men då insåg jag att mitt hår behöver klippas upp lite för att hjälpa lockarna och sedan färgas till den naturliga håfärgen för att bli av med det sista ljusblonda i topparna. Nu så är jag alltså redo för min tredje sista schamponering i morgon bitti så får vi hoppas att det blir bra den här gången! Tror dock att jag behöver ett annat balsam, kör med Willys oliv nu, men tror jag ska prova Eldorado istället. Vad tror ni andra "frälsta"?
    S 030505 och M 050502
  2. 1
    Tredje gången... Nu ska jag köra schampofritt för tredje gången. Började i förra veckan, men det var nog fel sista schampo för det funkade bara i tre dagar sedan såg mitt hår ut som ett flottigt får. Så började jag om med rätt schampo, men då insåg jag att mitt hår behöver klippas upp lite för att hjälpa lockarna och sedan färgas till den naturliga håfärgen för att bli av med det sista ljusblonda i topparna. Nu så är jag alltså redo för min tredje sista schamponering i morgon bitti så får vi hoppas att det blir bra den här gången! Tror dock att jag behöver ett annat balsam, kör med Willys oliv nu, men tror jag ska prova Eldorado istället. Vad tror ni andra "frälsta"?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Har bara testat Eldorado, men jag är väldigt nöjd med det så idag köpte jag 2 flaskor till
    Tredje gången gillt nu då- och ta bild!
  4. 2
    Har bara testat Eldorado, men jag är väldigt nöjd med det så idag köpte jag 2 flaskor till
    Tredje gången gillt nu då- och ta bild!
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Oj, det låter spännande. Berätta gärna mer, vad är syftet? är det att sluta helt med schampoo, och isf varför? *nyfiken*
  6. 3
    Oj, det låter spännande. Berätta gärna mer, vad är syftet? är det att sluta helt med schampoo, och isf varför? *nyfiken*
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Läste lite längre ner och hittade lockig-sidan, så nu fattar jag vad det är alla här sysslar med. Inte nåt för mig, jag har inte tillräckligt långt hår för att dra igång lockig-projektet. Sen har jag lite svårt för otvättat hår, tycker det är äckligt när håret luktar skalp-fett.
  8. 4
    Läste lite längre ner och hittade lockig-sidan, så nu fattar jag vad det är alla här sysslar med. Inte nåt för mig, jag har inte tillräckligt långt hår för att dra igång lockig-projektet. Sen har jag lite svårt för otvättat hår, tycker det är äckligt när håret luktar skalp-fett.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    ha ha - läs typ hela denna sida och 3-7 sidor bakåt så förstår du vad det handlar om . Ett schampofritt liv för att bli lockig är det som gäller här just nu. Titta på www.lockig.se. Jag har just börjat
  10. 5
    ha ha - läs typ hela denna sida och 3-7 sidor bakåt så förstår du vad det handlar om . Ett schampofritt liv för att bli lockig är det som gäller här just nu. Titta på www.lockig.se. Jag har just börjat
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Ehm, då har du nog inte läst så noga. Det handlar INTE om att få äckligt fett hår *s*
  12. 6
    Ehm, då har du nog inte läst så noga. Det handlar INTE om att få äckligt fett hår *s*
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Jag tyckte också håret blev både flottigt och strävt efter ett par, 3-4 dagar i början och började om med ett annat sista-schampo. Vid närmare titt visade det sig att det första schampot också var OK, men jag tror i efterhand att jag skulle gjort annorlunda efter schamponeringen istället för att bara ha i balsam som på det gamla vanliga sättet, och kanske börjat med inpackning direkt. Vid omstarten hade jag jobbat upp en bättre balsamteknik och håret kom snabbt i form, även om det var som ett fågelbo direkt efter schamponeringen.

    Jag har iofs skaffat Willys olivbalsam men har bara använt det en gång än, för att tvätta ur en inpackning, så jag kan inte säga så mycket om det. Brukar ha Klippotekets aloe verabalsam för att tvätta hårbotten, sköljer ur och har sen Body+ balsam, som är lite kraftigare, för att tvätta längderna och låter det sedan sitta ett tag som snabbinpackning. Sköljer till sist ur med honung upplöst i vatten.

    Stort lycka till denna gång!
  14. 7
    Jag tyckte också håret blev både flottigt och strävt efter ett par, 3-4 dagar i början och började om med ett annat sista-schampo. Vid närmare titt visade det sig att det första schampot också var OK, men jag tror i efterhand att jag skulle gjort annorlunda efter schamponeringen istället för att bara ha i balsam som på det gamla vanliga sättet, och kanske börjat med inpackning direkt. Vid omstarten hade jag jobbat upp en bättre balsamteknik och håret kom snabbt i form, även om det var som ett fågelbo direkt efter schamponeringen.

    Jag har iofs skaffat Willys olivbalsam men har bara använt det en gång än, för att tvätta ur en inpackning, så jag kan inte säga så mycket om det. Brukar ha Klippotekets aloe verabalsam för att tvätta hårbotten, sköljer ur och har sen Body+ balsam, som är lite kraftigare, för att tvätta längderna och låter det sedan sitta ett tag som snabbinpackning. Sköljer till sist ur med honung upplöst i vatten.

    Stort lycka till denna gång!
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8

    Ursäkta att...

    manh frågar men _varför_? Flottigt, illaluktande, otvättat hår är ju typ det urkigaste som finns?
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  16. 8
    Ursäkta att... manh frågar men _varför_? Flottigt, illaluktande, otvättat hår är ju typ det urkigaste som finns?
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9
    Testa så får du se att det varken blir flottigt, illaluktande eller otvättat utan bara fint!
  18. 9
    Testa så får du se att det varken blir flottigt, illaluktande eller otvättat utan bara fint!
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10
    Och du kan börja med att läsa här: http://lockig.se/vacker-utan-schampo.html Läsa och bli inspirerad kanske
  20. 10
    Och du kan börja med att läsa här: http://lockig.se/vacker-utan-schampo.html Läsa och bli inspirerad kanske
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11
    *S* Nej, jag kan inte annat än att hålla med dig, och har svårt att tro att någon av de övriga anhängarna skulle säga emot heller
    Förutom äckligt och smutsigt hår ogillar jag dessutom torrt, slitet, flygigt, frissigt hår och därför passar den här metoden bra för mig!

    Och man behöver varken ha långt eller lockigt hår för att kunna få finare hår
  22. 11
    *S* Nej, jag kan inte annat än att hålla med dig, och har svårt att tro att någon av de övriga anhängarna skulle säga emot heller
    Förutom äckligt och smutsigt hår ogillar jag dessutom torrt, slitet, flygigt, frissigt hår och därför passar den här metoden bra för mig!

    Och man behöver varken ha långt eller lockigt hår för att kunna få finare hår
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Man ska nog vara lite "open-minded" för att kunna ta till sig den här metoden
  24. 12
    Man ska nog vara lite "open-minded" för att kunna ta till sig den här metoden
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13
    Var tusan har du hittat klippotekets balsam???

    Här verkar de bara ha stylingprodukterna men jag hittar inte balsamet... vilken affär handlar du i???
  26. 13
    Var tusan har du hittat klippotekets balsam???

    Här verkar de bara ha stylingprodukterna men jag hittar inte balsamet... vilken affär handlar du i???
  27. Medlem sedan
    Jan 2006
    #14
    Jag förstår vad det är ni vill åstadkomma, och nej, jag tror inte det skulle passa mig. Mitt hår är mycket tunt och ganska kort, och inte speciellt lockigt. Möjligtvis med lite självfall. Tror inte det skulle falla väl ut att sluta tvätta och bara balsamera mitt hår. Men visst, skulle kanske kunna testa lockig-metoden på en längre semester då det inte finns något måste att se fixad ut...
  28. 14
    Jag förstår vad det är ni vill åstadkomma, och nej, jag tror inte det skulle passa mig. Mitt hår är mycket tunt och ganska kort, och inte speciellt lockigt. Möjligtvis med lite självfall. Tror inte det skulle falla väl ut att sluta tvätta och bara balsamera mitt hår. Men visst, skulle kanske kunna testa lockig-metoden på en längre semester då det inte finns något måste att se fixad ut...
  29. Medlem sedan
    Jan 2006
    #15
    Det låter som sagt spännande, och jag antar att alla ni som har hakat på kommer att rapportera hur det går för er. Kan inte låta bli att tycka att det här känns som en tillfällig fluga, men visst, funkar det för er så är det väl jättekul
  30. 15
    Det låter som sagt spännande, och jag antar att alla ni som har hakat på kommer att rapportera hur det går för er. Kan inte låta bli att tycka att det här känns som en tillfällig fluga, men visst, funkar det för er så är det väl jättekul
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Hihi, hur tror du vi ser ut nu? Mitt hår ser betydligt bättre ut nu än förut, och jag gör det inte för att det är en "tillfällig fluga".
    Förstår att det inte passar alla, men det låter bara så äckligt att prata om skalpfett och flottigt hår, urk.
  32. 16
    Hihi, hur tror du vi ser ut nu? Mitt hår ser betydligt bättre ut nu än förut, och jag gör det inte för att det är en "tillfällig fluga".
    Förstår att det inte passar alla, men det låter bara så äckligt att prata om skalpfett och flottigt hår, urk.
  33. Medlem sedan
    May 2001
    #17
    ICA Kvantum!
  34. 17
    ICA Kvantum!
  35. Medlem sedan
    May 1999
    #18

    Nja...

    det är nog inget för mig! Jag har kort. spretigt hår med frisyr som kräver massor av stylingprodukter och jag vill definitivt inte ha lockigt hår! Utan mitt kära menthol-shampoo skulle jag dö typ...
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  36. 18
    Nja... det är nog inget för mig! Jag har kort. spretigt hår med frisyr som kräver massor av stylingprodukter och jag vill definitivt inte ha lockigt hår! Utan mitt kära menthol-shampoo skulle jag dö typ...

Liknande trådar

  1. Tredje gången
    By Stellaris in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 19:53
  2. Tredje gången gillt?
    By catya in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 10:06
  3. Tredje gången.....
    By Linda M in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 15:36
  4. Hos BVC för tredje gången!
    By Finafiffi in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 09:19
  5. Jag har för tredje gången i mitt
    By Sol in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 17:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar