Sol, bad och värme =)
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Sol, bad och värme =)

    Nu närmar det sig.....vår efterlängtade Cypernresa = ) men så kommer också 1000 frågor ...
    Ni som flugit med barn...klart alla e olika å så men generella tips ?!?
    E det nån som vet om man kan ha med sig barnmatsburkar i resväskan....tänker att det blir ganska kallt i lastutrymmet men kanske inte påverkar burkarna (dum fråga kanske) ???
    Hur många blöjor går åt på 1 v ?? Räcker en stor fp ?!?
    Alla tips inför resor så som packlista ...bra att ta med grejor och dyl mottages med glädje = )

    KRAM
  2. 1
    Sol, bad och värme =) Nu närmar det sig.....vår efterlängtade Cypernresa = ) men så kommer också 1000 frågor ...
    Ni som flugit med barn...klart alla e olika å så men generella tips ?!?
    E det nån som vet om man kan ha med sig barnmatsburkar i resväskan....tänker att det blir ganska kallt i lastutrymmet men kanske inte påverkar burkarna (dum fråga kanske) ???
    Hur många blöjor går åt på 1 v ?? Räcker en stor fp ?!?
    Alla tips inför resor så som packlista ...bra att ta med grejor och dyl mottages med glädje = )

    KRAM
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Har inte alls flugit med barn men nog verkar det som att matburkarna borde va välisolerade inpackade bland alla kläder? Extra kläder till Ylva hade vi med när vi åkte på semester i somras..

    Vi gör inte åt ett helt stort paket blöjor på en vecka men jag vet ju inte hur det är för er.. och det är ju trist att va utan, fast det finns säker blöjor att köpa med.. vätskeersättning, solskydd, panodil, kylbalsam kanske? vätskeersättningen finns på apoteket men annars kan man ju blanda själv om man har rent vatten.. 1 l vatten, 1 dl socker , 1 tsk salt.. hållbart i kyl 1 dygn kan ju va bra ifall ni skulle bli sjuka av mat mm..

    minns att AngeliQ med Chloe hade med vattenkokare när hon reste, kanske är bra

    många tips men det kanske bara blev rörigare =)
    skoj iaf med resa!
  4. 2
    Har inte alls flugit med barn men nog verkar det som att matburkarna borde va välisolerade inpackade bland alla kläder? Extra kläder till Ylva hade vi med när vi åkte på semester i somras..

    Vi gör inte åt ett helt stort paket blöjor på en vecka men jag vet ju inte hur det är för er.. och det är ju trist att va utan, fast det finns säker blöjor att köpa med.. vätskeersättning, solskydd, panodil, kylbalsam kanske? vätskeersättningen finns på apoteket men annars kan man ju blanda själv om man har rent vatten.. 1 l vatten, 1 dl socker , 1 tsk salt.. hållbart i kyl 1 dygn kan ju va bra ifall ni skulle bli sjuka av mat mm..

    minns att AngeliQ med Chloe hade med vattenkokare när hon reste, kanske är bra

    många tips men det kanske bara blev rörigare =)
    skoj iaf med resa!
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Vi kom hem i onsdags

    efter två veckor på Rhodos. Det gick kanonbra att resa med grabbarna och Erik skötte sig mycket bra När vi reser med barnen tar jag alltid med ett halvt apotek...jag släpar hellre med mediciner som jag vet vad det är än att behöva leta när jag kommer dit om det skulle behövas. Till Erik hade jag med vätskeersättning (köpt på apoteket), panodilsuppar, nässug och näsdroppar (det hade jag i skötväskan för det är bra att ha om det blir jobbigt för dem när man landar) och lite plåster, steristrips och sårtvätt. Sen hade vi solkläder (+keps) och solkräm. Barnmatsburkar i parti och minut *s*, välling och gröt. Det går alldeles utmärkt att ha det med sig. Är ganska svårt att få tag på på vissa ställen och får man tag på det kostar det ofta därefter. Samma sak med blöjor och tvättlappar, visst går det att få tag på men då får man vara beredd att betala ordentligt för det. vi hade med ca 40 blöjor för två veckor, men då var han nakenfis mycket och däremellan använde vi hotellets tvättlappar i frotté som vi satte i ett par kalsonger.
    Med i skötväskan på planet hade vi även några små leksaksbilar, en blinkande och låtande telefon, och så hade vi en barnmatsburk med gröt som går att äta kall och så en festis och en tom nappflaska som vi kunde hälla festisen i. Kan också hjälpa när man gå rner för landning om det trycker i öronen, alltså att de får suga på något då.

    Kommer inte på något mer just nu. Fråga om det är något annat. Ni kommer säkert få det superbra! Jag är så avundsjuk på att ni har erat framför er. Jag längtar redan efter två dagar hemma tillbaka till sol och värme Man kan ju hålla sig för skratt när man måste skrapa rutorna på morgonen...
    Ha en underbar resa!
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  6. 3
    Vi kom hem i onsdags efter två veckor på Rhodos. Det gick kanonbra att resa med grabbarna och Erik skötte sig mycket bra När vi reser med barnen tar jag alltid med ett halvt apotek...jag släpar hellre med mediciner som jag vet vad det är än att behöva leta när jag kommer dit om det skulle behövas. Till Erik hade jag med vätskeersättning (köpt på apoteket), panodilsuppar, nässug och näsdroppar (det hade jag i skötväskan för det är bra att ha om det blir jobbigt för dem när man landar) och lite plåster, steristrips och sårtvätt. Sen hade vi solkläder (+keps) och solkräm. Barnmatsburkar i parti och minut *s*, välling och gröt. Det går alldeles utmärkt att ha det med sig. Är ganska svårt att få tag på på vissa ställen och får man tag på det kostar det ofta därefter. Samma sak med blöjor och tvättlappar, visst går det att få tag på men då får man vara beredd att betala ordentligt för det. vi hade med ca 40 blöjor för två veckor, men då var han nakenfis mycket och däremellan använde vi hotellets tvättlappar i frotté som vi satte i ett par kalsonger.
    Med i skötväskan på planet hade vi även några små leksaksbilar, en blinkande och låtande telefon, och så hade vi en barnmatsburk med gröt som går att äta kall och så en festis och en tom nappflaska som vi kunde hälla festisen i. Kan också hjälpa när man gå rner för landning om det trycker i öronen, alltså att de får suga på något då.

    Kommer inte på något mer just nu. Fråga om det är något annat. Ni kommer säkert få det superbra! Jag är så avundsjuk på att ni har erat framför er. Jag längtar redan efter två dagar hemma tillbaka till sol och värme Man kan ju hålla sig för skratt när man måste skrapa rutorna på morgonen...
    Ha en underbar resa!
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Jadå. Du kan ha med barnmatsburkar i resväskan. Tänk på att de väger mycket bara. Vi hade köpt till extra bagage innan avresan och det behövdes verkligen (kunde man göra på Landvetter med, men blev billigarae att boka innan). På Kreta var det mycket dåligt utbud av barnmat så jag misstänker att det är likadant på Cypern.
    Jag hade med ett stort paket blöjor, lite extra i skötväskan + ett paket badblöjor och de räckte gott på en vecka. Såg också att det fanns blöjor att köpa, men de var dyra. Om du inte får plats med blöjorna under vagnen som en del visst kan så är det bra att lägga dem utmed kanterna i resväskan så tar de inte så mycket plats.
  8. 4
    Jadå. Du kan ha med barnmatsburkar i resväskan. Tänk på att de väger mycket bara. Vi hade köpt till extra bagage innan avresan och det behövdes verkligen (kunde man göra på Landvetter med, men blev billigarae att boka innan). På Kreta var det mycket dåligt utbud av barnmat så jag misstänker att det är likadant på Cypern.
    Jag hade med ett stort paket blöjor, lite extra i skötväskan + ett paket badblöjor och de räckte gott på en vecka. Såg också att det fanns blöjor att köpa, men de var dyra. Om du inte får plats med blöjorna under vagnen som en del visst kan så är det bra att lägga dem utmed kanterna i resväskan så tar de inte så mycket plats.
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Kom på en sak till. Det var inga problem att få värma barnmat på flyget. Bara lämna burken till flygvärdinnan så fixade hon det och eftersom man inte får ta med så mycket vätska genom säkerghetskontrollen så kan man fylla termos och flaskor med vatten på caféer innanför kontrollen (antar attt det är så på alla flygplatser).
  10. 5
    Kom på en sak till. Det var inga problem att få värma barnmat på flyget. Bara lämna burken till flygvärdinnan så fixade hon det och eftersom man inte får ta med så mycket vätska genom säkerghetskontrollen så kan man fylla termos och flaskor med vatten på caféer innanför kontrollen (antar attt det är så på alla flygplatser).
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Inge direkta tips ha bara ammat en massa nar vi rest fast vad jag forstar har du slutat. Men jag tankte pa blojor det kan du ju kopa dar nere. I greklang har vi bade Libro och pampers men om du anvander nagot annat marke sa kanske du vill ha med dig.
    Packa kepa mot solen men det dar tror jag du har koll pa. Stressa inte och njut av smesterns. Tag en stund i taget sa kommer allt ga toppen
  12. 6
    Inge direkta tips ha bara ammat en massa nar vi rest fast vad jag forstar har du slutat. Men jag tankte pa blojor det kan du ju kopa dar nere. I greklang har vi bade Libro och pampers men om du anvander nagot annat marke sa kanske du vill ha med dig.
    Packa kepa mot solen men det dar tror jag du har koll pa. Stressa inte och njut av smesterns. Tag en stund i taget sa kommer allt ga toppen
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Jag har ingen erfarenhet av att resa med barn, men ovanstående tips verkar ju kanon.
    Ha en trevlig resa, skönt att lämna rusket här hemma.
  14. 7
    Jag har ingen erfarenhet av att resa med barn, men ovanstående tips verkar ju kanon.
    Ha en trevlig resa, skönt att lämna rusket här hemma.

Liknande trådar

  1. Värme på väg
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 11:04
  2. Värme..
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 18:12
  3. Värme?
    By KRÅKA in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 07:39
  4. Sol och värme
    By Elina04 in forum Downs Syndrom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 19:08
  5. Sol, sol, sol & värme
    By mynch in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 07:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar