Malin m VoV - hur går det?
_04/05 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Malin m VoV - hur går det?

    Hur går det med Vide? Stammar han fortfarande? Anledningen till att jag frågar är att Olof precis börjat stamma. Nu på kvällen när han var trött kunde han inte få fram någonting vettigt. Jättejobbigt för alla!
    Det började för några dagar sedan med att inledande ord i meningarna blev evighetslånga " vaaa-vaaaaaa-aaaa-va-aaaa-vaaaaad kan man göra med den?"
    Och nu ikväll så fastnade han på nästan vartenda ord. Jag försökte läsa om detta men hittade inga vettiga sakliga texter. Men det jag hittade var att detta kanske var något som kallades fysiologisk stamning och som skulle gå över, medan "v-v-v-v-vad kan man göra med den? skulle vara "riktig" stamning.

    Var ni i kontakt med någon logoped någon gång?

    Hoppas det har gått över för Vide!
  2. 1
    Malin m VoV - hur går det? Hur går det med Vide? Stammar han fortfarande? Anledningen till att jag frågar är att Olof precis börjat stamma. Nu på kvällen när han var trött kunde han inte få fram någonting vettigt. Jättejobbigt för alla!
    Det började för några dagar sedan med att inledande ord i meningarna blev evighetslånga " vaaa-vaaaaaa-aaaa-va-aaaa-vaaaaad kan man göra med den?"
    Och nu ikväll så fastnade han på nästan vartenda ord. Jag försökte läsa om detta men hittade inga vettiga sakliga texter. Men det jag hittade var att detta kanske var något som kallades fysiologisk stamning och som skulle gå över, medan "v-v-v-v-vad kan man göra med den? skulle vara "riktig" stamning.

    Var ni i kontakt med någon logoped någon gång?

    Hoppas det har gått över för Vide!
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2

    Hej!

    Det gick över av sig själv, och jag hör många små killar o tjejer på dagis som stammar o de är oxå i 3-årsåldern. Det är tydligen väldigt vanligt, precis som karinko skrev här, det är en upphakning. På båda mina barn gick det över av sig självt och det gör det säkert på Olof oxå.

    KRAm o Lycka till!
  4. 2
    Hej! Det gick över av sig själv, och jag hör många små killar o tjejer på dagis som stammar o de är oxå i 3-årsåldern. Det är tydligen väldigt vanligt, precis som karinko skrev här, det är en upphakning. På båda mina barn gick det över av sig självt och det gör det säkert på Olof oxå.

    KRAm o Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Vad skönt att höra att det gick över av sig själv. Och även att du hört att det är så vanligt. Storasyster stammade aldrig så för mig var det första gången.

    Nu känner jag mig lite lugnare och när det gäller Olofs stammande så varierar det väldigt. Vissa dagar stammar han nästan inte alls, medan andra dagar kan vara jättejobbiga. Men vi försöker att ta det lugnt, och så hoppas vi att det snart ger med sig.
  6. 3
    Vad skönt att höra att det gick över av sig själv. Och även att du hört att det är så vanligt. Storasyster stammade aldrig så för mig var det första gången.

    Nu känner jag mig lite lugnare och när det gäller Olofs stammande så varierar det väldigt. Vissa dagar stammar han nästan inte alls, medan andra dagar kan vara jättejobbiga. Men vi försöker att ta det lugnt, och så hoppas vi att det snart ger med sig.

Liknande trådar

  1. Malin
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 12:00
  2. Malin D?
    By Mran in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 21:14
  3. Malin IGA
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 07:14
  4. Malin-L-J
    By cillae in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 19:05
  5. Malin 1
    By CexVa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 16:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar