nu är Lova och Tilde hemma :)
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    nu är Lova och Tilde hemma :)

    Kom hem idag med våra små tjejer.. .Båda tjejerna kom till världen den 10e oktober kl 8.39. Lova är lite större och vägde 2980g och Tilde vägde 2910g.
    Allt med snittet gick jättebra,hade väldigt ont första dagen men nu är det helt hanterbart! Tjejerna är SÅ söta ,de är lika varandra men ändå inte...Har redan blandat ihop dem några gånger
    Amningen fungerar bra,fast vi ska nog ge dem tillägg på kvällen så att jag får sova nån timme mer...De senaste nätterna har de ätit i skift,för att sen sova gott på pappas arm
    Grattis alla som fått sina bebisar,
    Läser ikapp här senare,nu är Lova hungrig...
  2. 1
    nu är Lova och Tilde hemma :) Kom hem idag med våra små tjejer.. .Båda tjejerna kom till världen den 10e oktober kl 8.39. Lova är lite större och vägde 2980g och Tilde vägde 2910g.
    Allt med snittet gick jättebra,hade väldigt ont första dagen men nu är det helt hanterbart! Tjejerna är SÅ söta ,de är lika varandra men ändå inte...Har redan blandat ihop dem några gånger
    Amningen fungerar bra,fast vi ska nog ge dem tillägg på kvällen så att jag får sova nån timme mer...De senaste nätterna har de ätit i skift,för att sen sova gott på pappas arm
    Grattis alla som fått sina bebisar,
    Läser ikapp här senare,nu är Lova hungrig...
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2
    Åhhh grattis!!
    Nu fick jag värsta flashbacken till när mina tvillingbus föddes....åhh.
    Vad skönt att allt gick bra med snittet, som du ju funderat en del över, och att amningen funkar.

    Angående att blanda ihop dem, ett tips jag läste när mina var små( men jag behövde ju inte vara rädd för att blanda ihop mina) var att sätta ett armband på den ena, eller två olika armband om man vill att båda ska ha
    Lycka till nu och grattis igen!!
  4. 2
    Åhhh grattis!!
    Nu fick jag värsta flashbacken till när mina tvillingbus föddes....åhh.
    Vad skönt att allt gick bra med snittet, som du ju funderat en del över, och att amningen funkar.

    Angående att blanda ihop dem, ett tips jag läste när mina var små( men jag behövde ju inte vara rädd för att blanda ihop mina) var att sätta ett armband på den ena, eller två olika armband om man vill att båda ska ha
    Lycka till nu och grattis igen!!
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Ett stort grattis!!!

    Vad skönt att allt gått bra.

    Hälsningar snart mamma till tre.
  6. 3
    Ett stort grattis!!!

    Vad skönt att allt gått bra.

    Hälsningar snart mamma till tre.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Ett jättestort grattis till Lova och Tilde!! vad skönt att allt har gått bra och vad skönt att ha fått komma hem! kram
  8. 4
    Ett jättestort grattis till Lova och Tilde!! vad skönt att allt har gått bra och vad skönt att ha fått komma hem! kram
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Grattis till dina små älsklingar! Härligt med två små även om det blir "lite" merjobb för er kan jag tänka. Krama tjejerna från mig!

    Kram E
  10. 5
    Grattis till dina små älsklingar! Härligt med två små även om det blir "lite" merjobb för er kan jag tänka. Krama tjejerna från mig!

    Kram E
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6
    Grattis till Tjejerna!! Skönt att allt gick bra!
  12. 6
    Grattis till Tjejerna!! Skönt att allt gick bra!
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    Grattis till Tjejerna! Härligt med två små under!
    Kram Blondie med fem
  14. 7
    Grattis till Tjejerna! Härligt med två små under!
    Kram Blondie med fem
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Dubbelgrattis får jag säga till dig.
    Jobbigt med nätterna går de titne att försöka få dem att äta samtidigt och dubbelamma istället?
  16. 8
    Dubbelgrattis får jag säga till dig.
    Jobbigt med nätterna går de titne att försöka få dem att äta samtidigt och dubbelamma istället?
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9
    GRATTIS till tjejerna!!! Skönt att allt verkar ha gått bra, får hoppas de synkas lite så att du får sova lite mer snart!
    Fina namn har ni valt också
    Lycka till även framåt!
  18. 9
    GRATTIS till tjejerna!!! Skönt att allt verkar ha gått bra, får hoppas de synkas lite så att du får sova lite mer snart!
    Fina namn har ni valt också
    Lycka till även framåt!
  19. Medlem sedan
    Apr 2005
    #10
    Åhhh!! Jättegrattis!
    Vad skönt att det gått så bra och att snittet var överkomligt!
    Vart det 2 äggs?
    Ta hand om er allihopa nu!
    Kram
  20. 10
    Åhhh!! Jättegrattis!
    Vad skönt att det gått så bra och att snittet var överkomligt!
    Vart det 2 äggs?
    Ta hand om er allihopa nu!
    Kram
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Grattis till flickorna!!
  22. 11
    Grattis till flickorna!!
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12
    Stort grattis till de två små prinsessorna!!!!
  24. 12
    Stort grattis till de två små prinsessorna!!!!
  25. Medlem sedan
    Apr 2006
    #13
    Grattis till bebisarna!!! Skönt att snittet gick bra.
  26. 13
    Grattis till bebisarna!!! Skönt att snittet gick bra.
  27. Medlem sedan
    Aug 2004
    #14
    Tack!!
    Nää det vore ju olyckligt ifall du lyckades blanda ihop dina *fniss*
    Har själv funderat på armband till dem,men vet inte var jag hittar något armband som man kan ha på så små ? Någon här inne som vet kanske ?
    Dom är verkligen jättesöta och det känns inte ett dugg jonstigt att ha två,bara väldigt mysigt!
  28. 14
    Tack!!
    Nää det vore ju olyckligt ifall du lyckades blanda ihop dina *fniss*
    Har själv funderat på armband till dem,men vet inte var jag hittar något armband som man kan ha på så små ? Någon här inne som vet kanske ?
    Dom är verkligen jättesöta och det känns inte ett dugg jonstigt att ha två,bara väldigt mysigt!
  29. Medlem sedan
    Aug 2004
    #15
    Tack!..Ja allt går bra,förutom min sömn som blir väldigt lidande...Lova hade ont i magen inatt och skrek hela natten,klockan 6 i morse somnade hon efter att sambon burit runt henne i flera timmar...
  30. 15
    Tack!..Ja allt går bra,förutom min sömn som blir väldigt lidande...Lova hade ont i magen inatt och skrek hela natten,klockan 6 i morse somnade hon efter att sambon burit runt henne i flera timmar...
  31. Medlem sedan
    Dec 2006
    #16
    Grattis till dina flickor, Tilde och Lova!! Fina namn!! Skönt att amningen fungerar bra!! Kan tänka mig att du har fullt upp med amning nu i början med TVÅ små hungriga tjejer. Min vännina ammade också sina tvillingar var och en för sig i början men gick efter några veckor över till att dubbelamma för att försöka få det hela synkat med mat och sovtider. Hon tyckte det var jätte skönt...men det är ju så olika!!

    Hoppas du snart blir hel fri från smärtan efter snittet!!! Än en gång GRATTIS till dina små tjejor!! Ska bli kul att få följa er!!

    KRAM MALIN
  32. 16
    Grattis till dina flickor, Tilde och Lova!! Fina namn!! Skönt att amningen fungerar bra!! Kan tänka mig att du har fullt upp med amning nu i början med TVÅ små hungriga tjejer. Min vännina ammade också sina tvillingar var och en för sig i början men gick efter några veckor över till att dubbelamma för att försöka få det hela synkat med mat och sovtider. Hon tyckte det var jätte skönt...men det är ju så olika!!

    Hoppas du snart blir hel fri från smärtan efter snittet!!! Än en gång GRATTIS till dina små tjejor!! Ska bli kul att få följa er!!

    KRAM MALIN
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    GRATTIS till era tjejer. Å kan tänka mig att det blir mycke matande när dom är två. En kompis till mig som har tvillingar gjorde som så att hon ammade tvilling1 och så fick tvilling2 ersättning och vid nästa mål fick 2an ammas och 1an ersättning. Det tyckte hon var bra. Ett litet tips bara.
  34. 17
    GRATTIS till era tjejer. Å kan tänka mig att det blir mycke matande när dom är två. En kompis till mig som har tvillingar gjorde som så att hon ammade tvilling1 och så fick tvilling2 ersättning och vid nästa mål fick 2an ammas och 1an ersättning. Det tyckte hon var bra. Ett litet tips bara.
  35. Medlem sedan
    Aug 2004
    #18
    Tack...Ja det var skönt att få komma hem,samtidigt som att det var skönt att bara få "vara" borta på bb avdelningen,hemma så måste ju alla vardagsbestyr hinnas med oxå.. Men vi är helt barnfria förutom sambons tonårsdotter som är en bra hjälp när man behöver ett par extra händer!!
  36. 18
    Tack...Ja det var skönt att få komma hem,samtidigt som att det var skönt att bara få "vara" borta på bb avdelningen,hemma så måste ju alla vardagsbestyr hinnas med oxå.. Men vi är helt barnfria förutom sambons tonårsdotter som är en bra hjälp när man behöver ett par extra händer!!
  37. Medlem sedan
    May 2002
    #19

    Grattis grattis!

    så skönt att snittet gick bra! känner mej lättad av att höra det, har ju oroat mej så för din skull!

    är de enäggs dina tjejer? eller bara väldigt lika? min är ju tvåäggs å de var som mest lika första veckan, vi behöll nummerbanden runt foten på dom första veckan... nu ser man att dom inte är så lika alls.... den ena är ljus å den andra mörk...

    mina killar får ju bara ersättning....
    kan tänka mej att det är lite jobbigt så här i början... själv känns det som om vi missade det värsta eftersom G låg på sjukhuset då... å nu tycker jag att vi fått lite flyt i det här med att ha två bebblosar... å då är det inte ens synkade med maten... åäter så himmlans olika... men de börjar iaf sova längre på nätterna nu! *skönt*

    gulliga namn de fått tjejerna! hur känns det att vara tjej mamma nu efter tre killar? är så nyfiken på hur det skulle vara... men om det ska bli fler här får jag nog hitta en annan karl först!!! *s* annars blir det nog en kille till... inte mej emot visserligen... *ler*

    massor med grattis kramar till er allihopa i familjen....

    *kramkramkram*
    mamma till Alexander 010727, Ludwig 040818, Waldemar och Gabriel 070901


    http://www.bottimedmera.blogspot.com/
  38. 19
    Grattis grattis! så skönt att snittet gick bra! känner mej lättad av att höra det, har ju oroat mej så för din skull!

    är de enäggs dina tjejer? eller bara väldigt lika? min är ju tvåäggs å de var som mest lika första veckan, vi behöll nummerbanden runt foten på dom första veckan... nu ser man att dom inte är så lika alls.... den ena är ljus å den andra mörk...

    mina killar får ju bara ersättning....
    kan tänka mej att det är lite jobbigt så här i början... själv känns det som om vi missade det värsta eftersom G låg på sjukhuset då... å nu tycker jag att vi fått lite flyt i det här med att ha två bebblosar... å då är det inte ens synkade med maten... åäter så himmlans olika... men de börjar iaf sova längre på nätterna nu! *skönt*

    gulliga namn de fått tjejerna! hur känns det att vara tjej mamma nu efter tre killar? är så nyfiken på hur det skulle vara... men om det ska bli fler här får jag nog hitta en annan karl först!!! *s* annars blir det nog en kille till... inte mej emot visserligen... *ler*

    massor med grattis kramar till er allihopa i familjen....

    *kramkramkram*
  39. Medlem sedan
    Aug 2004
    #20
    Tack!
    Ja det märks att dom är två,iallafall när båda skriker samtidigt,ena tjejen för att blöjan är våt och andra för att hon är hungrig...Då är det tur att vi är hemma båda två just nu!
  40. 20
    Tack!
    Ja det märks att dom är två,iallafall när båda skriker samtidigt,ena tjejen för att blöjan är våt och andra för att hon är hungrig...Då är det tur att vi är hemma båda två just nu!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fika hemma hos Tilde 3mars
    By Milla&Tilde in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 10:29
  2. Stockholmsfika hemma hos Tilde
    By anki72 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 12:33
  3. Stockholms fika hemma hos Tilde
    By Milla&Tilde in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 11:18
  4. Stockholmsfika hemma hos Tilde
    By Milla&Tilde in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 18:32
  5. Tilde är här
    By Milla&Tilde in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 22:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar