Snart tre år
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Snart tre år

    och jag är nyfiken på om ni har några bra tips på födelsedagspresenter och julklappar.
    Alva ska på sin födelsedag få ett stort paket med utklädningskläder (det är älsklingssysselsättningen här hemma just nu). I paketet finns en underbar klänning med massa spets, paljetter och dekorationer som jag hittat på second hand. En röd klänning som verkligen är "over the top", men som blir en perfekt prinsessklänning. Till det ska hon få en hemsydd mjuk guldkrona, guldglimrande cape/mantel med mera.
    Till jul får hon en låda med dockkläder som jag köpt hos en hobbysyende pensionär. Superfina dockkläder som inte var dyra alls och mycket bättre än köpekläderna som bara går sönder. Sedan ska jag och Alvas pappa göra i ordning en garderob till dockkläderna av ett överblivet ikeaskåp. Tror det blir riktigt bra. Måste bara böja lite galgar också så man kan hänga upp kläderna. Av släkten kommer hon sannolikt att få kläder, pussel, böcker, leklera, pärlor med mera, det är åtminstone vad jag har önskat å hennes vägnar.
    *kram*
    Kristina med 3♥
  2. 1
    Snart tre år och jag är nyfiken på om ni har några bra tips på födelsedagspresenter och julklappar.
    Alva ska på sin födelsedag få ett stort paket med utklädningskläder (det är älsklingssysselsättningen här hemma just nu). I paketet finns en underbar klänning med massa spets, paljetter och dekorationer som jag hittat på second hand. En röd klänning som verkligen är "over the top", men som blir en perfekt prinsessklänning. Till det ska hon få en hemsydd mjuk guldkrona, guldglimrande cape/mantel med mera.
    Till jul får hon en låda med dockkläder som jag köpt hos en hobbysyende pensionär. Superfina dockkläder som inte var dyra alls och mycket bättre än köpekläderna som bara går sönder. Sedan ska jag och Alvas pappa göra i ordning en garderob till dockkläderna av ett överblivet ikeaskåp. Tror det blir riktigt bra. Måste bara böja lite galgar också så man kan hänga upp kläderna. Av släkten kommer hon sannolikt att få kläder, pussel, böcker, leklera, pärlor med mera, det är åtminstone vad jag har önskat å hennes vägnar.
    *kram*
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Hm....ja nu är det snart

    3 års kalas....fast jag tycker det är så svårt med presenter till Emma.
    Vet inte riktigt vad hon gillar - hon gillar liksom allt, allt som storebrorsan leker med i alla fall....

    Men hon är en riktig pusslare så det kommer hon få - pussel och böcker..Rita och måla gillar hon också så det får bli lite sånt. Sen har vi önskat (av släkten) kläder, pärlor i trä (att göra halsband av), utklädningskläder här också fast hon är mer intresserad av att leka pirat och sjörövare så det får bli lite åt det hållet tror jag och leklera här också....det är poppis.

    Låter himla fint med dockkläderna och lilla garderoben ni ska göra till jul....så gulligt...

    Är lite sugen på att ge Emma ett jättestort dockskåp vi har i källaren med tillhörande möbler, hon leker gärna med sitt lilla plastdockskåp hon redan har - men jag tror hon är för liten för det stora dockskåpet ännu, kanske ska vänta ett år till.....
    Dockkläder är vi inne på här också till julklapp - för hon klär gärna på och av sina små mjukisdjur och dockor, fastän hon inte har så mycket dockkläder ännu.

    Hade inte så många bra tips - men har liksom inte hunnit tänka till för Emmas del ännu - vi är mitt uppe i storebrorsans födelsedag + kalas just nu.

    Men jag tar tacksamt emot presenttips också...

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  4. 2
    Hm....ja nu är det snart 3 års kalas....fast jag tycker det är så svårt med presenter till Emma.
    Vet inte riktigt vad hon gillar - hon gillar liksom allt, allt som storebrorsan leker med i alla fall....

    Men hon är en riktig pusslare så det kommer hon få - pussel och böcker..Rita och måla gillar hon också så det får bli lite sånt. Sen har vi önskat (av släkten) kläder, pärlor i trä (att göra halsband av), utklädningskläder här också fast hon är mer intresserad av att leka pirat och sjörövare så det får bli lite åt det hållet tror jag och leklera här också....det är poppis.

    Låter himla fint med dockkläderna och lilla garderoben ni ska göra till jul....så gulligt...

    Är lite sugen på att ge Emma ett jättestort dockskåp vi har i källaren med tillhörande möbler, hon leker gärna med sitt lilla plastdockskåp hon redan har - men jag tror hon är för liten för det stora dockskåpet ännu, kanske ska vänta ett år till.....
    Dockkläder är vi inne på här också till julklapp - för hon klär gärna på och av sina små mjukisdjur och dockor, fastän hon inte har så mycket dockkläder ännu.

    Hade inte så många bra tips - men har liksom inte hunnit tänka till för Emmas del ännu - vi är mitt uppe i storebrorsans födelsedag + kalas just nu.

    Men jag tar tacksamt emot presenttips också...

    kram kram
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Ja, nu närmar det sig. Låter som ni kommit på toppenmysiga presenter.

    Till Ebbe funderar vi också på utklädningskläder, poliskeps, riddarmantel, kungakrona, mantel mm
    Deg och grejer att dega med.
    Egen plånbok
    Hawkietalkie (har sett en rejäl banrvariant som verkar tåla en del)
    Brevlåda till rummet
    Tuschpennor och stämplar
  6. 3
    Ja, nu närmar det sig. Låter som ni kommit på toppenmysiga presenter.

    Till Ebbe funderar vi också på utklädningskläder, poliskeps, riddarmantel, kungakrona, mantel mm
    Deg och grejer att dega med.
    Egen plånbok
    Hawkietalkie (har sett en rejäl banrvariant som verkar tåla en del)
    Brevlåda till rummet
    Tuschpennor och stämplar

Liknande trådar

  1. Snart slut på veckan, å snart vilodag:)
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 16:50
  2. snart..SNART nio månader avklarade!!
    By Maddeluttan in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 14:38
  3. Nio månader har gått.. snart SNART:)
    By Maddeluttan in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 11:39
  4. Usa nästa, snart snart snart åker
    By EllaNora in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 12:07
  5. Snart, snart ska barnen i säng!
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 19:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar