God morgon!
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    God morgon!

    Här råder lugnet, de stora barnen är på dagis eller i skolan och Amanda ligger och sover med sin pappa fortfarande. Är bara jag och lilla nyförvärvet Maja (kattkelling)som är uppe och stökar runder. Ska snart ta och hoppa i duschen och köra iväg en snabbis till Helsingborg för att hämta lite saker till jobbet, sen ska jag bara ta det lugnt tills klockan blir 15 då det är dags att ta tjuren vid hornen och köra och jobba. *vill inte alls idag*

    Vad har annars hänt här? Amanda hon står själv och går några få steg utan stöd, går betydligt fortare om hon har stöd men hon vägrar gå med lära-gå-vagnen. Tycker den är lite läskig. Roligare att sitta i den och bli körd. Äter så smått själv, men man får stödmata för det mesta hamnar på golvet. :S
    Renoveringarna här hemma går framåt även om det inte går så fort som jag vill (otålig sort), annars har inte så mycket hänt.

    Vad ska ni hitta på idag? Vad händer hos er i vårt avlånga land?

    Ha en underbar men kall dag! *brr*
  2. 1
    God morgon! Här råder lugnet, de stora barnen är på dagis eller i skolan och Amanda ligger och sover med sin pappa fortfarande. Är bara jag och lilla nyförvärvet Maja (kattkelling)som är uppe och stökar runder. Ska snart ta och hoppa i duschen och köra iväg en snabbis till Helsingborg för att hämta lite saker till jobbet, sen ska jag bara ta det lugnt tills klockan blir 15 då det är dags att ta tjuren vid hornen och köra och jobba. *vill inte alls idag*

    Vad har annars hänt här? Amanda hon står själv och går några få steg utan stöd, går betydligt fortare om hon har stöd men hon vägrar gå med lära-gå-vagnen. Tycker den är lite läskig. Roligare att sitta i den och bli körd. Äter så smått själv, men man får stödmata för det mesta hamnar på golvet. :S
    Renoveringarna här hemma går framåt även om det inte går så fort som jag vill (otålig sort), annars har inte så mycket hänt.

    Vad ska ni hitta på idag? Vad händer hos er i vårt avlånga land?

    Ha en underbar men kall dag! *brr*
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Vilken duktig tjej hon är Amanda!!
    Nä, jobba är väl inte alltid så skoj, vad jobbar du med som börjar så sent? *nyfiken*.
    Har ni kallt idag? Här är det grått, regnigt och 12 grader. Vad trött jag blir på dessa temeraturomväxlingar...
    Hoppas ni får en bra dag!
  4. 2
    Vilken duktig tjej hon är Amanda!!
    Nä, jobba är väl inte alltid så skoj, vad jobbar du med som börjar så sent? *nyfiken*.
    Har ni kallt idag? Här är det grått, regnigt och 12 grader. Vad trött jag blir på dessa temeraturomväxlingar...
    Hoppas ni får en bra dag!
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    God förmiddag. Kul med Amandas framsteg. Inte dåligt att kunna gå själv. David gillar också att bli körd på lära-gå-vagnen, men han går, eller rättare sagt springer efter den också. Äta själv är inte ett dugg intressant här. När vi har testat här så har han matvägrat fullständigt.
    Här är det ganska milt och mulet. Om David somnar ska jag försöka passa på att putsa ett par fönster, annars blir det nog inte så mycket gjort idag.
    Hoppas det bli bättre när du väl kommer till jobbet. Motståndet brukar oftast vara störst innan man kommit iväg. Trevlig dag.
  6. 3
    God förmiddag. Kul med Amandas framsteg. Inte dåligt att kunna gå själv. David gillar också att bli körd på lära-gå-vagnen, men han går, eller rättare sagt springer efter den också. Äta själv är inte ett dugg intressant här. När vi har testat här så har han matvägrat fullständigt.
    Här är det ganska milt och mulet. Om David somnar ska jag försöka passa på att putsa ett par fönster, annars blir det nog inte så mycket gjort idag.
    Hoppas det bli bättre när du väl kommer till jobbet. Motståndet brukar oftast vara störst innan man kommit iväg. Trevlig dag.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Gó middá...
    Hos oss händer inte så mkt.
    Tänkte vila lite medans Wiktor sover men tji fick jag för lillebror ville inte vara stilla..

    Annars händer inte så mkt.
    Vad kan man göra när man inte har varken mobil eller bil? Man blir hemma *ler*
  8. 4
    Gó middá...
    Hos oss händer inte så mkt.
    Tänkte vila lite medans Wiktor sover men tji fick jag för lillebror ville inte vara stilla..

    Annars händer inte så mkt.
    Vad kan man göra när man inte har varken mobil eller bil? Man blir hemma *ler*
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    God eftermiddag!

    Kul att höra lite hur ni har det. Duktig tjej!

    Här är det lugnt idag. Morgonen bjöd på en regnig promenad till förskolan. Sedan har vi mest varit inne jag och liten. Nu kom jag precis in efter att ha gått för att hämta stortrollet på förskolan men fick inte honom med mig. Han ville med sin bästis hem. Jag passade då på att gå en extra runda med sovande lillebror i vagnen. Han sover på altanen nu. Solen skiner och det är alldeles ljuvligt. Ska roa mig med att städa på övervåningen så fort jag matat lilleman efter luren. Här händer inget spännande alls med andra ord...

    Här har lillkillen precis börjat gå. Jätteskoj är det! *stolt mamma* Brorsan började gå vid 10,5 månad så inte kunde lilleman vara sämre.

    Ha det gott!
  10. 5
    God eftermiddag!

    Kul att höra lite hur ni har det. Duktig tjej!

    Här är det lugnt idag. Morgonen bjöd på en regnig promenad till förskolan. Sedan har vi mest varit inne jag och liten. Nu kom jag precis in efter att ha gått för att hämta stortrollet på förskolan men fick inte honom med mig. Han ville med sin bästis hem. Jag passade då på att gå en extra runda med sovande lillebror i vagnen. Han sover på altanen nu. Solen skiner och det är alldeles ljuvligt. Ska roa mig med att städa på övervåningen så fort jag matat lilleman efter luren. Här händer inget spännande alls med andra ord...

    Här har lillkillen precis börjat gå. Jätteskoj är det! *stolt mamma* Brorsan började gå vid 10,5 månad så inte kunde lilleman vara sämre.

    Ha det gott!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Här är det lungt idag. Barnen är dunder förskylda och Lova har lite feber och tänder på gång, så hon är gnällig.
    Just nu sover hon och Leo kollar på tv och jag passar på att sitta här. ;0D
    Sambon jobbar kväll (13.30-23ca) så på fm har vi spikat upp lite tavlor och en mätsticka i Lovas rum. Pusslat med Leo, handlat mat och lagat sjörövar fisk.
    Vädret är mullet och grått, 12grader ca och det kom lite regn på fm.
    Frös lite förrut oxå, men nu eldar jag i våran kamin så nu är det varmt och skönt!!!
  12. 6
    Här är det lungt idag. Barnen är dunder förskylda och Lova har lite feber och tänder på gång, så hon är gnällig.
    Just nu sover hon och Leo kollar på tv och jag passar på att sitta här. ;0D
    Sambon jobbar kväll (13.30-23ca) så på fm har vi spikat upp lite tavlor och en mätsticka i Lovas rum. Pusslat med Leo, handlat mat och lagat sjörövar fisk.
    Vädret är mullet och grått, 12grader ca och det kom lite regn på fm.
    Frös lite förrut oxå, men nu eldar jag i våran kamin så nu är det varmt och skönt!!!
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Försöker skriva i din gästbok, men den är nog full...
  14. 7
    Försöker skriva i din gästbok, men den är nog full...
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8
    Vad kul att hon tar några steg. Här är det full fart med lära gå vagnen
    Idag följde Fanny med till den förskola som jag gör VFU (praktik) på och det var jätte populärt både av de barnen som går på förskolan och av Fanny, hon älskar att titta på barn.
  16. 8
    Vad kul att hon tar några steg. Här är det full fart med lära gå vagnen
    Idag följde Fanny med till den förskola som jag gör VFU (praktik) på och det var jätte populärt både av de barnen som går på förskolan och av Fanny, hon älskar att titta på barn.
  17. Medlem sedan
    May 2006
    #9
    Ok, ska rensa så fort jag hinner ikväll. Hoppas allt är bra med er!
  18. 9
    Ok, ska rensa så fort jag hinner ikväll. Hoppas allt är bra med er!
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10
    Jag jobbar inom vården med all den oregelbundna arbetstid den för med sig. :S
  20. 10
    Jag jobbar inom vården med all den oregelbundna arbetstid den för med sig. :S
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Ok! Misstänkte det
  22. 11
    Ok! Misstänkte det

Liknande trådar

  1. God morgon god morgon hör fåglar...
    By Viivi in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 08:36
  2. Godmorgon.. eller morgon och morgon :)
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 19:28
  3. god morgon! Måndag morgon och en ny
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 08:34
  4. God morgon god morgon*sjunger'
    By fröken solsken in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 19:46
  5. I morgon är det kaffe morgon
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 20:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar