Tack för tumhållningen!
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Tack för tumhållningen!

    Tidigt imorse vaknade jag, och var sååå nervös! Sjutsade sonen till dagis och hämtade sambon på jobbet. Sen bar det av mot KK.

    Fick träffa en något virrig läkare, gjorde positivt grav.test och pratade lite allmänt. Sen ÄNTLIGEN fick kag lägga mig i stolen.. Hon kollade länge på skärmen innan hon vände den mot oss. Där fanns ett pickande hjärta! Vilken lättnad!
    Mätningen vart lite konstig dock.. Enligt ägglossningen är jag i v. 7+2 idag. Enligt hennes mätning är jag bara i v. 6+3, men det tror jag inte ett skit på. Det är ju så små marginaler, så det är väl vanligt att det blir lite fel..
    Jag ändrar inget i BF-listan än så länge iallafall, för det lär väl ändras igen efter stora UL.et.

    Nu ska jag försöka slappna av lite.. Fortfarande kan det ju hända grejer såklart, men nu vet jag ju iallafall att det finns någon därinne!

    Ha en bra dag! Det ska jag...
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  2. 1
    Tack för tumhållningen! Tidigt imorse vaknade jag, och var sååå nervös! Sjutsade sonen till dagis och hämtade sambon på jobbet. Sen bar det av mot KK.

    Fick träffa en något virrig läkare, gjorde positivt grav.test och pratade lite allmänt. Sen ÄNTLIGEN fick kag lägga mig i stolen.. Hon kollade länge på skärmen innan hon vände den mot oss. Där fanns ett pickande hjärta! Vilken lättnad!
    Mätningen vart lite konstig dock.. Enligt ägglossningen är jag i v. 7+2 idag. Enligt hennes mätning är jag bara i v. 6+3, men det tror jag inte ett skit på. Det är ju så små marginaler, så det är väl vanligt att det blir lite fel..
    Jag ändrar inget i BF-listan än så länge iallafall, för det lär väl ändras igen efter stora UL.et.

    Nu ska jag försöka slappna av lite.. Fortfarande kan det ju hända grejer såklart, men nu vet jag ju iallafall att det finns någon därinne!

    Ha en bra dag! Det ska jag...
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Vad skönt!!

    grattis till den lill*!!

    Kram Saasva
  4. 2
    Vad skönt!!

    grattis till den lill*!!

    Kram Saasva
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Måste bara fråga om VUL kan vara skadligt för barnet så här tidigt som i vecka 6-7?
    Skulle så gärna vilja göra det jag också.
    När man söker för det själv kostar det något då?
    I ulricehamn gör dem inte det utan det är i så fall Borås, skall man kontakta sin BM först eller ringa direkt till borås- vad tycker ni?
  6. 3
    Måste bara fråga om VUL kan vara skadligt för barnet så här tidigt som i vecka 6-7?
    Skulle så gärna vilja göra det jag också.
    När man söker för det själv kostar det något då?
    I ulricehamn gör dem inte det utan det är i så fall Borås, skall man kontakta sin BM först eller ringa direkt till borås- vad tycker ni?
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Åh vad kul!! vilken härlig känsla att se sin lilla ärta
  8. 4
    Åh vad kul!! vilken härlig känsla att se sin lilla ärta
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    Grattis!!! Nu är det din tur att hålla tummarna. Nästa fredag ska jag på VUL.
  10. 5
    Grattis!!! Nu är det din tur att hålla tummarna. Nästa fredag ska jag på VUL.
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    jag fick gå..

    ..genom KK. På mitt mvc får man inte göra VUL om det inte är något fel. Jag ville göra ett ändå bara för att jag har haft två missfall bakom mig. Fick betala 220:-

    men ring din BM och fråga vad hon säger..
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  12. 6
    jag fick gå.. ..genom KK. På mitt mvc får man inte göra VUL om det inte är något fel. Jag ville göra ett ändå bara för att jag har haft två missfall bakom mig. Fick betala 220:-

    men ring din BM och fråga vad hon säger..
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7

    Såklart..

    ..Jag håller tummarna då!
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  14. 7
    Såklart.. ..Jag håller tummarna då!
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Underbart!
    -95, -97, -08, -10
  16. 8
    Underbart!
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    Åh, vad härligt att du fått sett fröet å att ett litet hjärta tickade. skulle såå gärna vilja det jag med! *avis*
  18. 9
    Åh, vad härligt att du fått sett fröet å att ett litet hjärta tickade. skulle såå gärna vilja det jag med! *avis*
  19. mucklan81
    #10
    Ååå vad roligt att få se den lille! Vad skönt att veta att det verkligen är någon där inne, förstår att du har haft en bra dag idag
  20. 10
    Ååå vad roligt att få se den lille! Vad skönt att veta att det verkligen är någon där inne, förstår att du har haft en bra dag idag

Liknande trådar

  1. tack för tumhållningen!
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 14:58
  2. Tack för tumhållningen
    By systerA med David in forum _0506 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 16:33
  3. tack för tumhållningen
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 14:47
  4. Tack för tumhållningen...
    By Hanna m S och E in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 20:07
  5. Tack för tumhållningen!
    By deprimerad 2-barns mor in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 12:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar