Nu är det bevisat!!!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Nu är det bevisat!!!

    Jag har ju som en del av er kanske uppmärksammat inte alls haft någon motivation senaste tiden.
    Det har varit så himla enkelt att köpa chokladpudding, pizza och mindre nyttiga alternativ på cafét.
    Igår var stora pojkens gudmor här och vi åt gott hela dagen, mot kvällen pratade vi om choklad och hur längesen det var vi åt nått annat än den mörka.
    När suget väl satt sig gick vi till bilen och körde till centrum för att till 3 personer handla en stooor schweizernöt, en stor apelsinkrokant...och en geischa.
    Inte nådigt vad med choklad alltså!
    Vi åt nog nästan en hel kaka var och mot slutet var det inte ens gott, jag kände mig helt sockerstinn och blääig.

    Vägde mig imorse, tänkte bita i det sura äpplet.
    Men jag fick gnugga ögonen ordentligt. de senaste veckorna har jag plussat ett kilo, blivit av med ett. Plussat ett kilo..blivit av med ett halvt.
    I söndags låg jag fortfarande 0,7 kg plus och varken söndagen eller gårdagen var särskilt bra matmässigt sett.
    Men se vad tror ni vågen sa?
    Jo, 0,8kg ner!?
    Hela mitt plus har försvunnit och ännu ett hekto. det har jag ju inte ens gjort mig förtjänt av!

    Men, det bästa med allt var att den motivationsvåg som sköljde över mig kom som ett brev på posten, kan jag gå ner när jag äter choklad (en sanning med modifikation) så kan jag baske mig gå ner mer om jag sköter mig!
    Sagt och gjort, med lätta steg lämnade jag sonen på dagis och tog den yngsta med mig i vagnen. Tillsammans med hunden tog vi en powerwalk på 45 minuter, den första på säkert 5-6 veckor, jätteskönt!
    Ikväll ska jag köra 10 minuter på crosstrainern (babysteps!) och NU, nu ska jag gå ner och tömma skåpen på det lilla som finns kvar i chokladpuddingväg

    Nu är det alltså bevisat, choklad ÄR bra för hälsan
    Charlie 060109 & Amadeus 070425
  2. 1
    Nu är det bevisat!!! Jag har ju som en del av er kanske uppmärksammat inte alls haft någon motivation senaste tiden.
    Det har varit så himla enkelt att köpa chokladpudding, pizza och mindre nyttiga alternativ på cafét.
    Igår var stora pojkens gudmor här och vi åt gott hela dagen, mot kvällen pratade vi om choklad och hur längesen det var vi åt nått annat än den mörka.
    När suget väl satt sig gick vi till bilen och körde till centrum för att till 3 personer handla en stooor schweizernöt, en stor apelsinkrokant...och en geischa.
    Inte nådigt vad med choklad alltså!
    Vi åt nog nästan en hel kaka var och mot slutet var det inte ens gott, jag kände mig helt sockerstinn och blääig.

    Vägde mig imorse, tänkte bita i det sura äpplet.
    Men jag fick gnugga ögonen ordentligt. de senaste veckorna har jag plussat ett kilo, blivit av med ett. Plussat ett kilo..blivit av med ett halvt.
    I söndags låg jag fortfarande 0,7 kg plus och varken söndagen eller gårdagen var särskilt bra matmässigt sett.
    Men se vad tror ni vågen sa?
    Jo, 0,8kg ner!?
    Hela mitt plus har försvunnit och ännu ett hekto. det har jag ju inte ens gjort mig förtjänt av!

    Men, det bästa med allt var att den motivationsvåg som sköljde över mig kom som ett brev på posten, kan jag gå ner när jag äter choklad (en sanning med modifikation) så kan jag baske mig gå ner mer om jag sköter mig!
    Sagt och gjort, med lätta steg lämnade jag sonen på dagis och tog den yngsta med mig i vagnen. Tillsammans med hunden tog vi en powerwalk på 45 minuter, den första på säkert 5-6 veckor, jätteskönt!
    Ikväll ska jag köra 10 minuter på crosstrainern (babysteps!) och NU, nu ska jag gå ner och tömma skåpen på det lilla som finns kvar i chokladpuddingväg

    Nu är det alltså bevisat, choklad ÄR bra för hälsan
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Härligt! tjejen! nu blev jag oxå motiverad

    men visst är choklad gott! men även livsfarligt..

    heja heja Emla !
  4. 2
    Härligt! tjejen! nu blev jag oxå motiverad

    men visst är choklad gott! men även livsfarligt..

    heja heja Emla !
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Tyvärr så är det ju rätt löjligt gott t.om
    Kom igen nu Erika, vi har hängt här ungefär lika lång tid den här gången och motivationen har väl dippat en del för oss båda, ska vi se till att satsa järnet på de utmaningsveckorna som är kvar nu?
  6. 3
    Tyvärr så är det ju rätt löjligt gott t.om
    Kom igen nu Erika, vi har hängt här ungefär lika lång tid den här gången och motivationen har väl dippat en del för oss båda, ska vi se till att satsa järnet på de utmaningsveckorna som är kvar nu?

Liknande trådar

  1. Nu är det bevisat...
    By nilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 14:07
  2. Nu är det bevisat!
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 11:03
  3. Så var det bevisat
    By spugg in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 23:24
  4. Ja då är det bevisat då
    By -liten- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 19:53
  5. Nu ar det bevisat! ;-)
    By Hermelinen, bf 18/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 09:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar