En vecka på sjukhus....*gnäll*
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    En vecka på sjukhus....*gnäll*

    Jag var tveksam till om jag skulle orka med det här försöket redan innan vi började, och naturligtvis blev det det absolut värsta hittills... Jag hade ET på fredagen för en vecka sedan och fick tillbaka två embryon och två gick till frysen. På måndagen fick jag extrema smärtor och det blev ambulans till sjukhus och massor med morfin. Först var teorin att ena äggstocken skulle vridit sig lite på grund av att jag var överstimulerad, men efter ett par dagar var testerna väldigt tydliga på att jag förlorade blod och alltså antagligen blödde från ena äggstocken. Så jag fick stannna sex nätter på sjukhuset för observation i väntan på att blödningen skulle stanna av....

    Jag kan säga att ruvarångesten inte blir ett dugg bättre av sjukhusmiljön! Eller rädslan för att blödningen skulle öka... Och nu när jag kommit hem och är sjukskriven håller jag regelrätt på att gå i bitar. Det är ruvardag 12 idag och ett graviditetstest skulle antagligen visa ett korrekt svar idag eller imorgon, men jag orkar inte testa. Känner mig för sliten för att få ett negativt resultat just nu och med tanke på att det kommit tre miniblödningar sedan i söndags kväll är jag inte överdrivet positiv.... Dessutom har överstimuleringen gått ned istället för upp ända sedan i fredags...

    GAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!! Jag orkar inte!!!!
  2. 1
    En vecka på sjukhus....*gnäll* Jag var tveksam till om jag skulle orka med det här försöket redan innan vi började, och naturligtvis blev det det absolut värsta hittills... Jag hade ET på fredagen för en vecka sedan och fick tillbaka två embryon och två gick till frysen. På måndagen fick jag extrema smärtor och det blev ambulans till sjukhus och massor med morfin. Först var teorin att ena äggstocken skulle vridit sig lite på grund av att jag var överstimulerad, men efter ett par dagar var testerna väldigt tydliga på att jag förlorade blod och alltså antagligen blödde från ena äggstocken. Så jag fick stannna sex nätter på sjukhuset för observation i väntan på att blödningen skulle stanna av....

    Jag kan säga att ruvarångesten inte blir ett dugg bättre av sjukhusmiljön! Eller rädslan för att blödningen skulle öka... Och nu när jag kommit hem och är sjukskriven håller jag regelrätt på att gå i bitar. Det är ruvardag 12 idag och ett graviditetstest skulle antagligen visa ett korrekt svar idag eller imorgon, men jag orkar inte testa. Känner mig för sliten för att få ett negativt resultat just nu och med tanke på att det kommit tre miniblödningar sedan i söndags kväll är jag inte överdrivet positiv.... Dessutom har överstimuleringen gått ned istället för upp ända sedan i fredags...

    GAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!! Jag orkar inte!!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Blödningen jag låg inne för var alltså helt inne i magen, så det var en massa blod runt äggstockar och livmoder när de gjorde ultraljud. Blödningarna som jag deppar över är alltså normala blödningar som upptäcks genom ett klassiskt TPT (ToalettPapperTest). För övrigt hatar jag verkligen att kleta med progesteron samtidigt som man är livrädd för att hitta blod.:/
  4. 2
    Blödningen jag låg inne för var alltså helt inne i magen, så det var en massa blod runt äggstockar och livmoder när de gjorde ultraljud. Blödningarna som jag deppar över är alltså normala blödningar som upptäcks genom ett klassiskt TPT (ToalettPapperTest). För övrigt hatar jag verkligen att kleta med progesteron samtidigt som man är livrädd för att hitta blod.:/
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Gumman! Oj, oj, vad jobbigt det låter. Vet inte om du kommer ihåg mig, jag har för mig att vi gjorde någon av mina ruvningar 2005 samtidigt.
    Kan bara föreställa mig hur det är att ligga på sjukhus och ruva samtidigt som man blöder i buken.
    Håller tummarna för fullt för er. Det är din tur nu.

    Många kramar
  6. 3
    Gumman! Oj, oj, vad jobbigt det låter. Vet inte om du kommer ihåg mig, jag har för mig att vi gjorde någon av mina ruvningar 2005 samtidigt.
    Kan bara föreställa mig hur det är att ligga på sjukhus och ruva samtidigt som man blöder i buken.
    Håller tummarna för fullt för er. Det är din tur nu.

    Många kramar
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    *kramar om* Så jobbigt du har det! Det är ju tufft nog som det är med allt kring IVF:en. Håller tummarna för att du snart mår bättre, och att testet kommer visa det du helst av allt vill!

    Kram Älvan
  8. 4
    *kramar om* Så jobbigt du har det! Det är ju tufft nog som det är med allt kring IVF:en. Håller tummarna för att du snart mår bättre, och att testet kommer visa det du helst av allt vill!

    Kram Älvan
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Usch, vad jobbigt! Jag var ju överstimulerad, men fattade det väldigt sent... Jag testade på ruvardag 13 då, för jag blev uppmanad att testa. Det jag kan trösta dig med - just med tanke på att överstimuleringen börjar ge med sig - är att min läkare sa att själva graviditeten var det bästa botemedlet mot överstimuleringen! Lycka till!
  10. 5
    Usch, vad jobbigt! Jag var ju överstimulerad, men fattade det väldigt sent... Jag testade på ruvardag 13 då, för jag blev uppmanad att testa. Det jag kan trösta dig med - just med tanke på att överstimuleringen börjar ge med sig - är att min läkare sa att själva graviditeten var det bästa botemedlet mot överstimuleringen! Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Oj, vad jobbigt för er! Jag förstår om du känner dig uppgiven och bara vill lägga av... Jag hoppas och håller tummarna för att morgondagen ska bli lite lättare och att det dessutom ska visa sig bli ett positivt svar, om du orkar testa.

    Många varma kramar
    Zelda
  12. 6
    Oj, vad jobbigt för er! Jag förstår om du känner dig uppgiven och bara vill lägga av... Jag hoppas och håller tummarna för att morgondagen ska bli lite lättare och att det dessutom ska visa sig bli ett positivt svar, om du orkar testa.

    Många varma kramar
    Zelda
  13. Medlem sedan
    Sep 2006
    #7
    Jösses vad är det som händer?!? Lider med dig, det är ju jobbigt som det är.
    Hur som helst håller jag tummar o tår för dig o hoppas.

    Stora jätte kramisen.
    ~*~Under sker medan vi väntar. Mirakel tar lite längre tid~*~
  14. 7
    Jösses vad är det som händer?!? Lider med dig, det är ju jobbigt som det är.
    Hur som helst håller jag tummar o tår för dig o hoppas.

    Stora jätte kramisen.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Nämen, fy! Det låter jättejobbigt, jag hoppas att du snart blir piggare och jag håller tummarna för er nu i dagarna när du orkar testa!

    kram
  16. 8
    Nämen, fy! Det låter jättejobbigt, jag hoppas att du snart blir piggare och jag håller tummarna för er nu i dagarna när du orkar testa!

    kram
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    Fy vad jobbigt! Som om inte väntan är jobbig nog i sig, så har du råkat ut för detta elände. Jag skickar en styrkekram till dig. Håller mina tummar när du orkar testa.
    kram från Cats
  18. 9
    Fy vad jobbigt! Som om inte väntan är jobbig nog i sig, så har du råkat ut för detta elände. Jag skickar en styrkekram till dig. Håller mina tummar när du orkar testa.
    kram från Cats
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    Hur mår du nu? Hoppas det vänder och att du snart får må bättre!

    Kram Älvan
  20. 10
    Hur mår du nu? Hoppas det vänder och att du snart får må bättre!

    Kram Älvan

Liknande trådar

  1. En vecka på dagis = ett dygn på sjukhus
    By myet in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 10:16
  2. Sjuk dotter (gnäll, gnäll, gnäll)
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 11:34
  3. Vilken vecka - Sonen på sjukhus...
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-01, 06:24
  4. gnäll gnäll gnäll och gråt var det hela
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 09:58
  5. Totalt depp-inlägg (gnäll, gnäll, gnäll)
    By Nissa, R-02 och M-04 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar