Cellförändringar- bäckensmärta
Allvarligt sjuka
  1. anonymt namn
    #1

    Cellförändringar- bäckensmärta

    Idag fick jag ett brev att jag måste göra en kompletterande undersökning av min cellprovtagning för att ta reda på om behandling är nödvändig.

    HJÄLP!!!!

    TÅRAR!

    ÅNGEST!!!

    Vad menar dom?
    Någon som fått likadant brev?
    Jag har sökt på intrenet och om det "bara" är att man måste göra om provet så är det oftast på samma ställe som man tog det första och man får en ny tid först efter 3 månader....jag skulle få komma till Karolinska universitetssjukhus och dom skulle skicka mig en tid separat........

    Vad som skrämmer mig är att jag har haft en stark smärta i nedre delen av ryggen, bäckenet i ca: 8 månader som jag inte kollat upp. Denna smärta blir extra intensiv vid mens. Jag har även varit väldigt trött och orkeslös under många år....har kollat upp en del (sköldkörteln bla) usch, vad jag är orolig.........

    kram
    Tisse
  2. 1
    Cellförändringar- bäckensmärta Idag fick jag ett brev att jag måste göra en kompletterande undersökning av min cellprovtagning för att ta reda på om behandling är nödvändig.

    HJÄLP!!!!

    TÅRAR!

    ÅNGEST!!!

    Vad menar dom?
    Någon som fått likadant brev?
    Jag har sökt på intrenet och om det "bara" är att man måste göra om provet så är det oftast på samma ställe som man tog det första och man får en ny tid först efter 3 månader....jag skulle få komma till Karolinska universitetssjukhus och dom skulle skicka mig en tid separat........

    Vad som skrämmer mig är att jag har haft en stark smärta i nedre delen av ryggen, bäckenet i ca: 8 månader som jag inte kollat upp. Denna smärta blir extra intensiv vid mens. Jag har även varit väldigt trött och orkeslös under många år....har kollat upp en del (sköldkörteln bla) usch, vad jag är orolig.........

    kram
    Tisse
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2

    En liten fundering....

    jag känner igen den smärtan du beskriver. Efter att jag fött min son (som nu är 4 år) så fick jag ont längst ned i ryggen och vid mens hade jag en smärta i baken på något vis som strålade framåt. Efter att jag trillat på inlines röntgade de ryggen och upptäckte då att jag hade ngn form av ärr eller liknande på svanskotan som min kiropraktor tolkade som att jag fått när jag födde min son (det gick fort när han föddes - 20 min - och det tryckte på som attan mot baken) Efter ett antal behandlingar hos kiropraktorn så försvann den värken och har aldrig kommit tillbaka faktiskt. Tycker att det mer låter som något sådant. Håller alla tummar & tår för dig att det inte är något allvarligt!! Kramar Maria
  4. 2
    En liten fundering.... jag känner igen den smärtan du beskriver. Efter att jag fött min son (som nu är 4 år) så fick jag ont längst ned i ryggen och vid mens hade jag en smärta i baken på något vis som strålade framåt. Efter att jag trillat på inlines röntgade de ryggen och upptäckte då att jag hade ngn form av ärr eller liknande på svanskotan som min kiropraktor tolkade som att jag fått när jag födde min son (det gick fort när han föddes - 20 min - och det tryckte på som attan mot baken) Efter ett antal behandlingar hos kiropraktorn så försvann den värken och har aldrig kommit tillbaka faktiskt. Tycker att det mer låter som något sådant. Håller alla tummar & tår för dig att det inte är något allvarligt!! Kramar Maria
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Det behöver inte alltid vara allvarligt.
    Om det hade varit allvarligt , tror du inte att de hade ringt dâ?
    Värme
  6. 3
    Det behöver inte alltid vara allvarligt.
    Om det hade varit allvarligt , tror du inte att de hade ringt dâ?
    Värme
  7. Anonym
    #4
    Tack för din värme....känns skönt att någon svarat...

    Tisse
  8. 4
    Tack för din värme....känns skönt att någon svarat...

    Tisse
  9. Anonym
    #5
    Tack för ditt svar...det värmer...jag ber och hoppas att det inte är något allvarligt...jag hoppas att det bara är "vanlig" ryggont men sen förstärks oron när jag tänker på min enorma trötthet och orkeslöshet sedan flera år tillbaka.

    Tisse
  10. 5
    Tack för ditt svar...det värmer...jag ber och hoppas att det inte är något allvarligt...jag hoppas att det bara är "vanlig" ryggont men sen förstärks oron när jag tänker på min enorma trötthet och orkeslöshet sedan flera år tillbaka.

    Tisse
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Kram
  12. 6
    Kram
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Jag håller tummarna för att det inte var så som du befarade. Jag förstår att det skapar enorm ångest. Mina tankar och en varm kram kommer här.
  14. 7
    Jag håller tummarna för att det inte var så som du befarade. Jag förstår att det skapar enorm ångest. Mina tankar och en varm kram kommer här.

Liknande trådar

  1. Har du nedre ländrygg/bäckensmärta?
    By Sjukgymnast in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-16, 09:17
  2. Graviditetsrelaterad bäckensmärta...
    By -lotta- in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 22:32
  3. Bäckensmärta o mår skumt
    By Stumpan3 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 18:47
  4. Cellförändringar- bäckensmärta
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 21:03
  5. Bäckensmärta/igånsättning
    By liten_06 bf 5/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar