Råd
_97 Alla barn
  1. anonymt namn
    #1

    Råd

    Hur ska man få en pojke född 97 att sluta ljuga om ALLT! Spelar ingen roll va de är, han ljuger om allt. Inte mitt barn men min sambos barn. Bor 50%. Han ljuger inte bara här utan även hos den andre. Råd tack!!
  2. 1
    Råd Hur ska man få en pojke född 97 att sluta ljuga om ALLT! Spelar ingen roll va de är, han ljuger om allt. Inte mitt barn men min sambos barn. Bor 50%. Han ljuger inte bara här utan även hos den andre. Råd tack!!
  3. Anonym
    #2
    oj det är svårt men jag tror att det är som hemma hos oss, vårt barn bor inte här heltid och hon ljuger också.
    Hon vet inte varför men vill inte men det blir så ändå.
    vi tror att det är så att dom vill framstå som viktiga och få mycket uppmärksamhet en smula rädla att inte duga som man är.

    vi har slutit en överrenskommerlse att varje kväll så pratar vi med barnet och pratar om de tillfällen som blev fel när det var osanningar som kom ut ur munnen.

    jag tror att tala med barnen om hur det blir om man ljuger, krama och visa absolut ingen ilska mot barnet.
  4. 2
    oj det är svårt men jag tror att det är som hemma hos oss, vårt barn bor inte här heltid och hon ljuger också.
    Hon vet inte varför men vill inte men det blir så ändå.
    vi tror att det är så att dom vill framstå som viktiga och få mycket uppmärksamhet en smula rädla att inte duga som man är.

    vi har slutit en överrenskommerlse att varje kväll så pratar vi med barnet och pratar om de tillfällen som blev fel när det var osanningar som kom ut ur munnen.

    jag tror att tala med barnen om hur det blir om man ljuger, krama och visa absolut ingen ilska mot barnet.
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    Min 97 har också haft väldig fantasi, eller ljugit, eller vad man nu ska kalla det. Vi har försökt prata med honom, men han förstår det inte riktigt. Men när kompisarna också tyckte att det gick lite för långt, började han tänka efter, så det mesta har faktiskt försvunnit av sig själv.
  6. 3
    Min 97 har också haft väldig fantasi, eller ljugit, eller vad man nu ska kalla det. Vi har försökt prata med honom, men han förstår det inte riktigt. Men när kompisarna också tyckte att det gick lite för långt, började han tänka efter, så det mesta har faktiskt försvunnit av sig själv.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar