Mögel?
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Mögel?

    Jag förstår givetvis att det inte är bra för barnet om man råkar få i sig mögel, men vad kan hända om jag nu råkat äta en tomat med mögel? Någon som vet? Jag själv upplever "bara" lite dålig mage och sen "äckelkänslor" över att ha ätit mögel. Supertacksam för svar!
    Njut av livet - det går inte i repris!
  2. 1
    Mögel? Jag förstår givetvis att det inte är bra för barnet om man råkar få i sig mögel, men vad kan hända om jag nu råkat äta en tomat med mögel? Någon som vet? Jag själv upplever "bara" lite dålig mage och sen "äckelkänslor" över att ha ätit mögel. Supertacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Hm, jag kan inte tänka mig att det skulle påverka bebisen faktiskt, möglet går väl inte ut i blodet så det borde väl inte gå över till barnet alls? Däremot förstår jag att det är obehagligt för dig, urk!
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  4. 2
    Hm, jag kan inte tänka mig att det skulle påverka bebisen faktiskt, möglet går väl inte ut i blodet så det borde väl inte gå över till barnet alls? Däremot förstår jag att det är obehagligt för dig, urk!
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Jätteäckligt!

    Jätteäckligt, blärk! Förstår att magen vänder sig.
    Men jag utgår från att det handlade om mögel, såvida inte tomaten dessutom var preparerad med arsenik så tror jag nog att din bebis klarar sig utan men!
    Men jag förstår att man kanske kan bli orolig, mögel är ju inte precis nyttigt, det har man ju hört och det är därför man inte ska äta mögliga saker. Men det är ingen fara med en så liten mängd, varken för dig eller bebis.
  6. 3
    Jätteäckligt! Jätteäckligt, blärk! Förstår att magen vänder sig.
    Men jag utgår från att det handlade om mögel, såvida inte tomaten dessutom var preparerad med arsenik så tror jag nog att din bebis klarar sig utan men!
    Men jag förstår att man kanske kan bli orolig, mögel är ju inte precis nyttigt, det har man ju hört och det är därför man inte ska äta mögliga saker. Men det är ingen fara med en så liten mängd, varken för dig eller bebis.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Absolut ingenting, förtuom att det känns väldigt obehagligt! Jag hann äta en hel smörgås som var möglig innan jag märkte nåt när jag väntade mitt första barn. Jag kontaktade en bekant som är läkare och han sa att det inte är nån fara alls för barnet.
    Och bebisen kom ut alldeles frisk och kry
    Så tänk inte mer på det du!
  8. 4
    Absolut ingenting, förtuom att det känns väldigt obehagligt! Jag hann äta en hel smörgås som var möglig innan jag märkte nåt när jag väntade mitt första barn. Jag kontaktade en bekant som är läkare och han sa att det inte är nån fara alls för barnet.
    Och bebisen kom ut alldeles frisk och kry
    Så tänk inte mer på det du!
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    TACK!
    Vad ni är rara, då ska jag lägga det åt sidan och koncentrera mig på att i fortsättningen TITTA på maten jag stoppar i munnen. Tack!
  10. 5
    TACK!
    Vad ni är rara, då ska jag lägga det åt sidan och koncentrera mig på att i fortsättningen TITTA på maten jag stoppar i munnen. Tack!
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Haha, ja, jag kan lova att jag aldrig ätit nåt mögligt sen den där gången
  12. 6
    Haha, ja, jag kan lova att jag aldrig ätit nåt mögligt sen den där gången

Liknande trådar

  1. Mögel på tyg
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-07, 12:16
  2. Vet nå´n nå´t om mögel?
    By lilly1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 14:57
  3. Mögel! (ot)
    By Skrynklan in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 19:41
  4. Mögel?
    By FiaLisa in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 06:54
  5. Mögel
    By mammaLouise in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 16:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar