Första inskolningsdagen
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Första inskolningsdagen

    Jaha, så har även Vincent börjat dagis. Idag var vi där från halv tio till tolv och inte oväntat så _älskade_ han det. Vi började med att vara ute på gården, jag var med men höll mig i bakgrunden. V sprng lyckligt runt och undersökte allting tillsammans med "sin" fröken, och då och då gick han fram till syrran och kramade henne (gissa om hon var förtjust?). Mig brydde han sig knappt om alls, inte ens när han ramlade. Efter någon timme fick han gå in tillsammans med "sin" fröken, en annan fröken och två andra barn medan jag stannade kvar ute på gården. Gick hur bra som helst! Efter det var det lunch och sen gick vi hem. Nu sover han utmattad i sin säng *s*. Imorgon ska vi prova att sova på dagis, vi får se hur det går (jag är lite nervös eftersom han nästan alltid somnar vid bröstet hemma).
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Första inskolningsdagen Jaha, så har även Vincent börjat dagis. Idag var vi där från halv tio till tolv och inte oväntat så _älskade_ han det. Vi började med att vara ute på gården, jag var med men höll mig i bakgrunden. V sprng lyckligt runt och undersökte allting tillsammans med "sin" fröken, och då och då gick han fram till syrran och kramade henne (gissa om hon var förtjust?). Mig brydde han sig knappt om alls, inte ens när han ramlade. Efter någon timme fick han gå in tillsammans med "sin" fröken, en annan fröken och två andra barn medan jag stannade kvar ute på gården. Gick hur bra som helst! Efter det var det lunch och sen gick vi hem. Nu sover han utmattad i sin säng *s*. Imorgon ska vi prova att sova på dagis, vi får se hur det går (jag är lite nervös eftersom han nästan alltid somnar vid bröstet hemma).
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    Vad roligt!

    Kul att det gick så bra! Håller tummarna på att det går fortsatt bra givetvis!
    I förrgår grät Linnéa för första gången när jag gick å det kändes lite tungt! Men det var nog bara nån engångsgrej, kanske trött eller nåt, för t.ex. idag var hon inte ledsen alls tack å lov!
  4. 2
    Vad roligt! Kul att det gick så bra! Håller tummarna på att det går fortsatt bra givetvis!
    I förrgår grät Linnéa för första gången när jag gick å det kändes lite tungt! Men det var nog bara nån engångsgrej, kanske trött eller nåt, för t.ex. idag var hon inte ledsen alls tack å lov!
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Oj, vilken stor kille Så skönt att det var så roligt och gick så bra!
  6. 3
    Oj, vilken stor kille Så skönt att det var så roligt och gick så bra!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    på dagis lar han va så SLUT att han somnar rakt upp o ner =)
  8. 4
    på dagis lar han va så SLUT att han somnar rakt upp o ner =)
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Wow!

    Vad stor han blivit lilla V.
    Hoppas allt fortsätter att gå bra nu.

    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  10. 5
    Wow! Vad stor han blivit lilla V.
    Hoppas allt fortsätter att gå bra nu.

    Kram

Liknande trådar

  1. Första inskolningsdagen...
    By mette36 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 22:31
  2. Första inskolningsdagen
    By Mamma1979 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 19:34
  3. Första inskolningsdagen...
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 23:51
  4. Första inskolningsdagen
    By j med 4 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 18:00
  5. Första inskolningsdagen
    By Trigger in forum _0505 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 11:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar