Ma nr 2 konstaterat idag i v10
Missfall
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Ma nr 2 konstaterat idag i v10

    sitter härmed blöta kinder.... livet känns allt för hårt just nu....
    Bruna flytningar igår eftermiddag lite grann och idag lite ... åkte in på lassa och fick konstaterat missed abortion igen denna gång i v 10 fostret var utv till v 6+1.
    Mår åt helvete nu både jag och maken går i nån sorts koma.. nu ska jag alltså vänta till jag börjar blöda och får ont. Förra gången blev jag ju inlagd och fick vaginaltabletter och smärstillande sprutor. Vet inte om jag klarar den smärtan igen hemma själv med barnen..... fick ju sammandragningar i 12 timmar och till slut så hjälpte bara ketogansprutor.

    Läkaren tyckte att jag skulle behålla vul tiden på tisdag så skulle jag och läkaren komma överrens om hur vi skulle göra.. tabletter eller skrapning . Men läkaren idag var 100% säker att det var dött.

    Hur orkar man....
  2. 1
    Ma nr 2 konstaterat idag i v10 sitter härmed blöta kinder.... livet känns allt för hårt just nu....
    Bruna flytningar igår eftermiddag lite grann och idag lite ... åkte in på lassa och fick konstaterat missed abortion igen denna gång i v 10 fostret var utv till v 6+1.
    Mår åt helvete nu både jag och maken går i nån sorts koma.. nu ska jag alltså vänta till jag börjar blöda och får ont. Förra gången blev jag ju inlagd och fick vaginaltabletter och smärstillande sprutor. Vet inte om jag klarar den smärtan igen hemma själv med barnen..... fick ju sammandragningar i 12 timmar och till slut så hjälpte bara ketogansprutor.

    Läkaren tyckte att jag skulle behålla vul tiden på tisdag så skulle jag och läkaren komma överrens om hur vi skulle göra.. tabletter eller skrapning . Men läkaren idag var 100% säker att det var dött.

    Hur orkar man....
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2

    Nej! Nej, nej nej!!

    Åh, jag vet inte vad jag ska säga,. Detta skulle ju inte hända dig! Det var ju din tur nu. Jag var så glad för er skull! Attans dumma dumma att det blev så här igen! *kramar massor*
    Jag blir alldeles mållös.. jag vågar knappt ana hur ni mår... Skickar en varm, skyddande kram till.. *kraaam*
  4. 2
    Nej! Nej, nej nej!! Åh, jag vet inte vad jag ska säga,. Detta skulle ju inte hända dig! Det var ju din tur nu. Jag var så glad för er skull! Attans dumma dumma att det blev så här igen! *kramar massor*
    Jag blir alldeles mållös.. jag vågar knappt ana hur ni mår... Skickar en varm, skyddande kram till.. *kraaam*
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3

    tänker på dig..

    usch..varför är livet så j-la orättvist ibland... Det är min fasa som precis gått igenom MA att det ska hända igen. Kommer att vara livrädd nästa gång jag blir gravid...
    Ja, som sagt tabletter var ingen trevlig upplevelse...men har heller ingen erfarenhet av skrapning. Känns lite läskigt att det de går in i livmodern bara..fast man får ju sova. Jag blir så arg på att man inte kan få bra smärtlindring och att jag inte fick med mig något hem, för det var då det gjorde riktigt ont. Den första BM jag träffade igår rinde idag och kollade hur det hade gått och säger men du kunde ju fått en annan sort,,,ja men sa jag jag orkade inte stå på mig..ville ju bara hem. Varför ska man ta så stort ansvar själv som patient? Varför ska man behöva ha ont när det finns en massa bra tabletter..bara för att sjukvårdspersonalen inte orkar ringa doktorn och fråga? Ja, ja nu fick jag ur mig det också..
    Skickar en massa kramar..
  6. 3
    tänker på dig.. usch..varför är livet så j-la orättvist ibland... Det är min fasa som precis gått igenom MA att det ska hända igen. Kommer att vara livrädd nästa gång jag blir gravid...
    Ja, som sagt tabletter var ingen trevlig upplevelse...men har heller ingen erfarenhet av skrapning. Känns lite läskigt att det de går in i livmodern bara..fast man får ju sova. Jag blir så arg på att man inte kan få bra smärtlindring och att jag inte fick med mig något hem, för det var då det gjorde riktigt ont. Den första BM jag träffade igår rinde idag och kollade hur det hade gått och säger men du kunde ju fått en annan sort,,,ja men sa jag jag orkade inte stå på mig..ville ju bara hem. Varför ska man ta så stort ansvar själv som patient? Varför ska man behöva ha ont när det finns en massa bra tabletter..bara för att sjukvårdspersonalen inte orkar ringa doktorn och fråga? Ja, ja nu fick jag ur mig det också..
    Skickar en massa kramar..
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Åhh! Jag vill bara skicka några stoora kramar till dig. Det är smärtsamt och det gör ont och man frågar sig varför...

    Du och din make får ta hand om varandra. Kanske du ska läggas in och ta tabletterna på sjukhuset istället eftersom du har barn. Hade jag kunnat välja såhär i efterhand så hade jag valt att vara på sjukhuset just för att ha smärtlindring som hjälper nära till hands.

    Än en gång...tycker så fruktansvärt synd om dig o din make. Hur orkar man en andra gång? Jättekramar igen....
  8. 4
    Åhh! Jag vill bara skicka några stoora kramar till dig. Det är smärtsamt och det gör ont och man frågar sig varför...

    Du och din make får ta hand om varandra. Kanske du ska läggas in och ta tabletterna på sjukhuset istället eftersom du har barn. Hade jag kunnat välja såhär i efterhand så hade jag valt att vara på sjukhuset just för att ha smärtlindring som hjälper nära till hands.

    Än en gång...tycker så fruktansvärt synd om dig o din make. Hur orkar man en andra gång? Jättekramar igen....
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Det är väldigt grymt så hur ska man orka...

    För mig var det så att först orkade jag för att jag måste. Så småningom bleknade sorgen en aning och nu orkar jag för att jag har ett friskt och alldeles underbart barn, en frisk man som älskar mig och för att jag själv är frisk och har ett bra liv. Sorgen över att kanske inte få så många barn som jag önskar mig kommer nog alltid att finnas där, men den får inte överskugga allt det fina jag har.

    Först måste man få sörja ordentligt. Sen kan man gå vidare. Så gråt och skrik, skriv här, prata med dem som förstår (de som inte gått igenom liknande saker är det bara jobbigt att prata med, tycker jag). Så småningom kommer du att kunna se det ljusa i livet igen och kanske till och med våga dig på nya försök.

    Jag hade ett mf i början på året. Avbröt sen en graviditet i v. 13 före sommaren pga en dödlig missbildning. Hade även ett ma före min dotter. Trots allt det börjar jag nu se framåt och hoppas på en ny och lycklig graviditet.

    Hoppas att du snart tar dig igenom det svåraste.
  10. 5
    Det är väldigt grymt så hur ska man orka...

    För mig var det så att först orkade jag för att jag måste. Så småningom bleknade sorgen en aning och nu orkar jag för att jag har ett friskt och alldeles underbart barn, en frisk man som älskar mig och för att jag själv är frisk och har ett bra liv. Sorgen över att kanske inte få så många barn som jag önskar mig kommer nog alltid att finnas där, men den får inte överskugga allt det fina jag har.

    Först måste man få sörja ordentligt. Sen kan man gå vidare. Så gråt och skrik, skriv här, prata med dem som förstår (de som inte gått igenom liknande saker är det bara jobbigt att prata med, tycker jag). Så småningom kommer du att kunna se det ljusa i livet igen och kanske till och med våga dig på nya försök.

    Jag hade ett mf i början på året. Avbröt sen en graviditet i v. 13 före sommaren pga en dödlig missbildning. Hade även ett ma före min dotter. Trots allt det börjar jag nu se framåt och hoppas på en ny och lycklig graviditet.

    Hoppas att du snart tar dig igenom det svåraste.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Ringde för jag vägrar att vänta till tisdag. Så har varit på gyn igen och till min ordinarie läkare. Fick tablett nr 1 efter ett nytt vul. Ska ta resterande tabl på söndag då inlagd på lassa och för att kroppen ska stöta ut det.
    Sen så var det bara att köra på igen då jag slutat blöda sa han. För det är inget fel på oss utan det är 5% chans att få 2 ma/mf på raken.

    Han kramade om oss och sa att han hoppas se oss snart och då få ge positiva besked istället.
    Han är så härlig min läkare. Han sa att om jag blir gravid igen så skulle jag till honom och då få tidigt vul i v 8. Så det lyser lite hopp i allt mörker.

    Kram på er.
  12. 6
    Ringde för jag vägrar att vänta till tisdag. Så har varit på gyn igen och till min ordinarie läkare. Fick tablett nr 1 efter ett nytt vul. Ska ta resterande tabl på söndag då inlagd på lassa och för att kroppen ska stöta ut det.
    Sen så var det bara att köra på igen då jag slutat blöda sa han. För det är inget fel på oss utan det är 5% chans att få 2 ma/mf på raken.

    Han kramade om oss och sa att han hoppas se oss snart och då få ge positiva besked istället.
    Han är så härlig min läkare. Han sa att om jag blir gravid igen så skulle jag till honom och då få tidigt vul i v 8. Så det lyser lite hopp i allt mörker.

    Kram på er.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7

    skönt att höra..

    att du fick ett bra bemötande och att du får hjälp med ditt MA. Tänker på dig..massa kramar!
  14. 7
    skönt att höra.. att du fick ett bra bemötande och att du får hjälp med ditt MA. Tänker på dig..massa kramar!
  15. Fru X
    #8

    Tänker på dig...

    Och bra att du nu får hjälp mitt i allt det sorgliga. Är det ÅB som är din läkare?
  16. 8
    Tänker på dig... Och bra att du nu får hjälp mitt i allt det sorgliga. Är det ÅB som är din läkare?
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9
    Tack. Jo det är han har haft han i flertal år, han är helt enkelt underbar. Det är även han som gjort mina vul mm. Han har även gjort ett av mina kejsarsnitt.
  18. 9
    Tack. Jo det är han har haft han i flertal år, han är helt enkelt underbar. Det är även han som gjort mina vul mm. Han har även gjort ett av mina kejsarsnitt.
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Bravo! Att du ringde, att du krävde det du behöver! Och skönt med din läkare. Sådana borde det finnas fler av. Stå på dig, sköt om dig, ge inte upp!
    Kramar
  20. 10
    Bravo! Att du ringde, att du krävde det du behöver! Och skönt med din läkare. Sådana borde det finnas fler av. Stå på dig, sköt om dig, ge inte upp!
    Kramar
  21. Fru X
    #11

    Jag har också...

    haft lite med honom att göra (bl.a förlöste han mitt första barn med sugklocka). Och han är verkligen rätt man på rätt plats, en underbart varm och mänsklig läkare.

    Styrkekramar till er familj i allt det tråkiga som händer er just nu.
  22. 11
    Jag har också... haft lite med honom att göra (bl.a förlöste han mitt första barn med sugklocka). Och han är verkligen rätt man på rätt plats, en underbart varm och mänsklig läkare.

    Styrkekramar till er familj i allt det tråkiga som händer er just nu.
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12
    Tack jo rätt man på rätt plats.. tyvärr så har läkaren som förlöste min äldsta dotter slutat där.. Dr S.E dansk läkare men pratade lika bra svenska som vem som helst här. Men är jättetacksam att ha Å.B han har lovat att följa mig hela vägen till nästa graviditet och genom den... så skönt. Vill verkligen inte ha annan läkare.Tack styrkekramarna behövs
  24. 12
    Tack jo rätt man på rätt plats.. tyvärr så har läkaren som förlöste min äldsta dotter slutat där.. Dr S.E dansk läkare men pratade lika bra svenska som vem som helst här. Men är jättetacksam att ha Å.B han har lovat att följa mig hela vägen till nästa graviditet och genom den... så skönt. Vill verkligen inte ha annan läkare.Tack styrkekramarna behövs
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13

    Nej!

    Men Norrlandsmamman!
    Jag tittade bara in här för att leta efter en tjej från min ank.grupp och så hittar jag DIG här!
    Jag som gladde mig så att ni fick till det strax efter oss!
    Mitt hjärta blöder för er. Förstår att du bävar inför blödningar/smörta eller skrapning, så furktansvärt meningslöst!
    Kan bara hoppas att ni kommer ut på andra sidan och orkar ta upp försöken igen.
    Du har mina tummar!

    //A - aka Smygis från Försöker-snacket...
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  26. 13
    Nej! Men Norrlandsmamman!
    Jag tittade bara in här för att leta efter en tjej från min ank.grupp och så hittar jag DIG här!
    Jag som gladde mig så att ni fick till det strax efter oss!
    Mitt hjärta blöder för er. Förstår att du bävar inför blödningar/smörta eller skrapning, så furktansvärt meningslöst!
    Kan bara hoppas att ni kommer ut på andra sidan och orkar ta upp försöken igen.
    Du har mina tummar!

    //A - aka Smygis från Försöker-snacket...
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14
    smärtan är här blödningarna också tog tabletterna denna gång också.Vi har talat igenom detta nu och vi ska försöka igen när kroppen läkt. Ska fortsätta tempa ef nästa mens och får hoppas 3;e gången gilt för oss. Det är tungt nu men försöker hålla huvudet ovanför ytan. kram vännen
  28. 14
    smärtan är här blödningarna också tog tabletterna denna gång också.Vi har talat igenom detta nu och vi ska försöka igen när kroppen läkt. Ska fortsätta tempa ef nästa mens och får hoppas 3;e gången gilt för oss. Det är tungt nu men försöker hålla huvudet ovanför ytan. kram vännen
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15

    Då ska jag...

    Kika efter dig på Försöker-snacket när du kommer dit och hålla tummarna!

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  30. 15
    Då ska jag... Kika efter dig på Försöker-snacket när du kommer dit och hålla tummarna!

    //A

Liknande trådar

  1. Fick konstaterat idag
    By Kvinnan i sjön in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 08:53
  2. Jag har konstaterat...
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 13:50
  3. Så var det konstaterat..
    By monstercat in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 13:06
  4. Konstaterat!
    By Sissi82 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 15:19
  5. Nu är det konstaterat...
    By Mamma-Hela in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar