Pastrami och andra matnojjor
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Pastrami och andra matnojjor

    Någon som vet om det är farligt att äta detta då man är gravid?? Åt nämligen det går på en konferens och kan inte hitta någon info om detta. Tror att det är kött som är torkat och sedan rökt eller ngt.

    Blir verkligen helt slut på dessa matnojjor. Vågar snart inte äta nåt. Idag åt jag nötfärsburgare på en restaurang med kollegorna, när jag ätit upp min mat påstår kollegan som också är gravid och fick in sin mat senare än mig att hennes burgare inte var genomstekt...gulp..jag som precs satt i mig min... Vad kan hända nu då? Vet ju inte hur min var, tyckte den såg ok ut, men toksynade den ju inte.

    Någon annan som fått i sig något helgalet under tdigare graviditeter och ändå fött fullt friska barn.

    Shit, jag gör inte ett trätt känns det som .
  2. 1
    Pastrami och andra matnojjor Någon som vet om det är farligt att äta detta då man är gravid?? Åt nämligen det går på en konferens och kan inte hitta någon info om detta. Tror att det är kött som är torkat och sedan rökt eller ngt.

    Blir verkligen helt slut på dessa matnojjor. Vågar snart inte äta nåt. Idag åt jag nötfärsburgare på en restaurang med kollegorna, när jag ätit upp min mat påstår kollegan som också är gravid och fick in sin mat senare än mig att hennes burgare inte var genomstekt...gulp..jag som precs satt i mig min... Vad kan hända nu då? Vet ju inte hur min var, tyckte den såg ok ut, men toksynade den ju inte.

    Någon annan som fått i sig något helgalet under tdigare graviditeter och ändå fött fullt friska barn.

    Shit, jag gör inte ett trätt känns det som .
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    alltså med emilia åt jag va jag kände. dvs ostar lightläsk o lite av det andra man inte får o emilia föddes frisk o fin.
    tror man kan äta de mesta om man äter de e inormala mängder o inte för ofta.

    fast sen tillhör jag inte den gruppen som är så nojjig över sånt iheller.
  4. 2
    alltså med emilia åt jag va jag kände. dvs ostar lightläsk o lite av det andra man inte får o emilia föddes frisk o fin.
    tror man kan äta de mesta om man äter de e inormala mängder o inte för ofta.

    fast sen tillhör jag inte den gruppen som är så nojjig över sånt iheller.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Ja, egentligen är det väl ganska lten risk eftersom våra livsmedel är rätt hårt kontrollerade. Men vill verkligen inte göra fel!!
    Skönt för dig att du inte är nojjig! Måste underlätta rätt mycket. Jag var inte alls lika nojjg förra gången jag var gravid, men eftersom den gången slutade i MF är jag extremt nojjg nu istället...tyvärr..
  6. 3
    Ja, egentligen är det väl ganska lten risk eftersom våra livsmedel är rätt hårt kontrollerade. Men vill verkligen inte göra fel!!
    Skönt för dig att du inte är nojjig! Måste underlätta rätt mycket. Jag var inte alls lika nojjg förra gången jag var gravid, men eftersom den gången slutade i MF är jag extremt nojjg nu istället...tyvärr..
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    jo det kan jag förstå på ett sätt har 2mf o 1ma i bagaget.
    men förra grav slutade lyckligt fick emilia i juni o e på g nu igen som sagt.

    har inte bm gett dig en sån lista med bra o dålig mat??
  8. 4
    jo det kan jag förstå på ett sätt har 2mf o 1ma i bagaget.
    men förra grav slutade lyckligt fick emilia i juni o e på g nu igen som sagt.

    har inte bm gett dig en sån lista med bra o dålig mat??
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Jag är inte jättenoga ska jag erkänna, men har ändå tre friska barn. Jag undviker alkohol och mediciner, äter inte vaccuumförpackad skinka och inte helblodigt kött. Passar mig även för de farliga fiskarna, eftersom de innehåller gifter.

    Annars så lever jag på som vanligt. Lite extra försiktig, men inte till överdrift. Risken att det händer nåt är ju ändå extremt liten.
  10. 5
    Jag är inte jättenoga ska jag erkänna, men har ändå tre friska barn. Jag undviker alkohol och mediciner, äter inte vaccuumförpackad skinka och inte helblodigt kött. Passar mig även för de farliga fiskarna, eftersom de innehåller gifter.

    Annars så lever jag på som vanligt. Lite extra försiktig, men inte till överdrift. Risken att det händer nåt är ju ändå extremt liten.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Tar det piano med maten!

    Jag är inte så brydd i matreglerna när man är gravid. Det enda jag inte äter är lever, som jag egentlgen älskar. ;-) Däremot så är jag mer noggrann med bästföredatum på vakumpackad mat. Och äter inte fisk alltför ofta. Sedan kan jag däremot ta en lättöl till maten eller smaka lite vin när det är ett speciellt tillfälle. Kort sagt, jag äter med måtta och det har hittills gett 2 friska barn så jag kör med detta denna gång oxå. ;-)
  12. 6
    Tar det piano med maten! Jag är inte så brydd i matreglerna när man är gravid. Det enda jag inte äter är lever, som jag egentlgen älskar. ;-) Däremot så är jag mer noggrann med bästföredatum på vakumpackad mat. Och äter inte fisk alltför ofta. Sedan kan jag däremot ta en lättöl till maten eller smaka lite vin när det är ett speciellt tillfälle. Kort sagt, jag äter med måtta och det har hittills gett 2 friska barn så jag kör med detta denna gång oxå. ;-)
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Glömde säga att jag äter sushi oxå. *mums* Det är min enda crawing.
  14. 7
    Glömde säga att jag äter sushi oxå. *mums* Det är min enda crawing.
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Tack för ditt svar!
    Sunt förnuft och inte överdriva skulle man kunna säga alltså! Ska försöka sluta nojja på det planet också då...
    Har faktiskt också tänkt unna mig sushi vid tillfälle, är också sugen på det jämt!
  16. 8
    Tack för ditt svar!
    Sunt förnuft och inte överdriva skulle man kunna säga alltså! Ska försöka sluta nojja på det planet också då...
    Har faktiskt också tänkt unna mig sushi vid tillfälle, är också sugen på det jämt!
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #9
    Vilken skinka äter du då? Jag har säkert ätit vaccumförpackad skinka också..har inte riktigt koll känner jag.
    Ja,ja.. det är säkert ingen fara.
  18. 9
    Vilken skinka äter du då? Jag har säkert ätit vaccumförpackad skinka också..har inte riktigt koll känner jag.
    Ja,ja.. det är säkert ingen fara.
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Jag vet att det är jätetsvårt. Själv nojjar jag över varje gång jag känner molvärk i magen/ryggen/ljumskarna. Undrar om det ska komma något?!? *suckar*
  20. 10
    Jag vet att det är jätetsvårt. Själv nojjar jag över varje gång jag känner molvärk i magen/ryggen/ljumskarna. Undrar om det ska komma något?!? *suckar*
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Känner igen mig, nojjar över det med.. Men det går väldigt upp och ner. Igår var en dålg dag, idag har det kännts bättre. Antar att det nte är så mycket att göra åt, kanske känns det bättre om några veckor då man passerat den mest riskabla tiden.
  22. 11
    Känner igen mig, nojjar över det med.. Men det går väldigt upp och ner. Igår var en dålg dag, idag har det kännts bättre. Antar att det nte är så mycket att göra åt, kanske känns det bättre om några veckor då man passerat den mest riskabla tiden.
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12
    Jag har gått 10+3 nu så nedräkningen för 13 fulla veckor är på G. *ler*
  24. 12
    Jag har gått 10+3 nu så nedräkningen för 13 fulla veckor är på G. *ler*
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    Köper direkt i charken. Men säkert ingen större fara att äta vaccumförpackad som inte är för gammal heller
  26. 13
    Köper direkt i charken. Men säkert ingen större fara att äta vaccumförpackad som inte är för gammal heller

Liknande trådar

  1. Vad har ni för matnojjor?
    By lottak73 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 21:42
  2. Matnojjor?
    By Shadowangel in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 16:26
  3. Matnojjor?
    By skruttans mor in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 09:00
  4. Någon med matnojjor kvar?
    By Anki33 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 19:01
  5. Nya matnojjor!
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 12:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar