Har ni panik?
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Har ni panik?

    Alltsâ dâ känslorna bara rusar i kroppen och man fâr ingen lugn?
    Det hjälper inte att andas djupt, kroppen är pâ helspänn och det gâr bara inte att vila?
    Jag tar sömntabletter men är ändâ spänd pâ dagen och jag vill helst inte ta lugnande.
    Vad betyder det? Troligtvis sâ är det nerverna, men varför?
    Hur fâr man bort det?
    Vissa dagar känner jag mig hysterisk pga detta symptom.
    Värme
    C'est drôle ce besoin qu'ont les gens d'accuser les autres d'avoir gâché leur existence. Alors qu'ils y parviennent si bien eux-mêmes, sans l'aide de quiconque
    -Amelie Nothomb
    (extrait de Cosmetique de l'ennemie)
  2. 1
    Har ni panik? Alltsâ dâ känslorna bara rusar i kroppen och man fâr ingen lugn?
    Det hjälper inte att andas djupt, kroppen är pâ helspänn och det gâr bara inte att vila?
    Jag tar sömntabletter men är ändâ spänd pâ dagen och jag vill helst inte ta lugnande.
    Vad betyder det? Troligtvis sâ är det nerverna, men varför?
    Hur fâr man bort det?
    Vissa dagar känner jag mig hysterisk pga detta symptom.
    Värme
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Panikångest... Jag känner av det ibland. Det kan gå långt mellan. Jättejobbigt.
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad man kan göra åt det. Men en sak som hjälper mej är coca cola... Det låter dumt, jag vet... Men att sätta mej ner med en burk cola gör att det släpper lite.

    Kram!
  4. 2
    Panikångest... Jag känner av det ibland. Det kan gå långt mellan. Jättejobbigt.
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad man kan göra åt det. Men en sak som hjälper mej är coca cola... Det låter dumt, jag vet... Men att sätta mej ner med en burk cola gör att det släpper lite.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Det lâter lite som att ta tid ât sig, och utesluta alla mâsten.
    I bland känner jag att inte har tid ens till att ta en kaffe.
    Det ligger nog nâgot i det du säger, tack.
  6. 3
    Det lâter lite som att ta tid ât sig, och utesluta alla mâsten.
    I bland känner jag att inte har tid ens till att ta en kaffe.
    Det ligger nog nâgot i det du säger, tack.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Tänkte först inte skriva, eftersom jag inte riktigt hör hemma härinne. Men sen när jag läste det du skrivit här nedanför om din cancerdiagnos och så, så vill jag ändå tipsa dig - jag tror att du lider av post-traumatiskt stressyndrom, PTSS (PTSD på engelska). Jag fick det efter en trafikolycka, och det tog lång tid innan jag själv förstod det och kunde söka mig till verksam behandling. Tyvärr är det jättesvårt att få i Sverige, men du bor väl utomlands? Om du vill kan jag tipsa dig om den metod jag gått på, ifall den kanske finns där du bor? (alltså för att få bort den där känslan av att kroppen ständigt är på hyper-övervarv) (och min erfarenhet är förresten att koffein i alla former bara förvärrar symtomen)
  8. 4
    Tänkte först inte skriva, eftersom jag inte riktigt hör hemma härinne. Men sen när jag läste det du skrivit här nedanför om din cancerdiagnos och så, så vill jag ändå tipsa dig - jag tror att du lider av post-traumatiskt stressyndrom, PTSS (PTSD på engelska). Jag fick det efter en trafikolycka, och det tog lång tid innan jag själv förstod det och kunde söka mig till verksam behandling. Tyvärr är det jättesvårt att få i Sverige, men du bor väl utomlands? Om du vill kan jag tipsa dig om den metod jag gått på, ifall den kanske finns där du bor? (alltså för att få bort den där känslan av att kroppen ständigt är på hyper-övervarv) (och min erfarenhet är förresten att koffein i alla former bara förvärrar symtomen)
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Jajajaja messar dig. Tack för svar.
  10. 5
    Jajajaja messar dig. Tack för svar.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Har svarat! IMT
  12. 6
    Har svarat! IMT
  13. Medlem sedan
    Sep 2007
    #7
    Panikångesten är förfärlig. Den kommer när man minst anar den. Det kryper i kroppen, kan inte sitta still. Är så förfärligt trött, men måste upp och röra på mig. Ut ur huset, väggarna kryper inpå mig... Alvedon och Ipren tillsammans dämpar något har jag märkt. Cola funkar även för mig. Och så aktivtet, hitta något att göra... Kram HelenaD
  14. 7
    Panikångesten är förfärlig. Den kommer när man minst anar den. Det kryper i kroppen, kan inte sitta still. Är så förfärligt trött, men måste upp och röra på mig. Ut ur huset, väggarna kryper inpå mig... Alvedon och Ipren tillsammans dämpar något har jag märkt. Cola funkar även för mig. Och så aktivtet, hitta något att göra... Kram HelenaD
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Jag har mycket att göra men ângesten hindrar mycket sâ jag blir oftast bara sittande och har bara en lust, att gâ och sova.
  16. 8
    Jag har mycket att göra men ângesten hindrar mycket sâ jag blir oftast bara sittande och har bara en lust, att gâ och sova.

Liknande trådar

  1. panik
    By yyab in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 21:15
  2. Panik
    By 1976 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 19:26
  3. panik
    By yyab in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 07:36
  4. Vad gör man?? Panik
    By Lilla Ja in forum Resesnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 06:57
  5. PANIK!
    By Shaylagirl in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 08:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar