Framfall??
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Framfall??

    Jag glömde skriva i mitt förr inlägg om framfall....
    Hur märker man att man har det??förutom att man har svårt att hålla sig....
    Som jag har förstått det så finns det ganska mkt kvinnor som fått framfall i samband med sina upprepade graviditeter....
    Man vill ju gärna veta sånt oxå.....(i alla fall jag..)för folk har tjatat på mig att jag ABSOLUT inte ska börja springa för tidigt efter förlossningen för det finns risk för framfall......
    Springa vill jag börja med redan imorgon men framfall är jag absolut INTE intresserad av att få....
    Kramisar....och önskar er alla en go natt!!
  2. 1
    Framfall?? Jag glömde skriva i mitt förr inlägg om framfall....
    Hur märker man att man har det??förutom att man har svårt att hålla sig....
    Som jag har förstått det så finns det ganska mkt kvinnor som fått framfall i samband med sina upprepade graviditeter....
    Man vill ju gärna veta sånt oxå.....(i alla fall jag..)för folk har tjatat på mig att jag ABSOLUT inte ska börja springa för tidigt efter förlossningen för det finns risk för framfall......
    Springa vill jag börja med redan imorgon men framfall är jag absolut INTE intresserad av att få....
    Kramisar....och önskar er alla en go natt!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Enligt en bm jag pratade med efter förlossningen på BB hade hon nästan aldrig hört om nån som får framfall till följd av själva förlossningen iaf. Men däremot kanske man kan få det som man börjar träna för tidigt eller så, det vet jag inget om. (?)

    Jag ställde frågan till henne eftersom det flera veckor senare fortfarande kändes helt tungt i underlivet, som om inälvorna var på väg ut, eller man fortfarande hade ett barnhuvud mellan benen. Men då sa hon att det var en vanlig känsla och att man måste knipöva. Det var inte framfall sa hon. Och det var det ju inte heller, jag har helt blivit av med det sen.
  4. 2
    Enligt en bm jag pratade med efter förlossningen på BB hade hon nästan aldrig hört om nån som får framfall till följd av själva förlossningen iaf. Men däremot kanske man kan få det som man börjar träna för tidigt eller så, det vet jag inget om. (?)

    Jag ställde frågan till henne eftersom det flera veckor senare fortfarande kändes helt tungt i underlivet, som om inälvorna var på väg ut, eller man fortfarande hade ett barnhuvud mellan benen. Men då sa hon att det var en vanlig känsla och att man måste knipöva. Det var inte framfall sa hon. Och det var det ju inte heller, jag har helt blivit av med det sen.

Liknande trådar

  1. Framfall
    By Anonym in forum _1206 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 20:30
  2. Framfall
    By See Me in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:04
  3. Framfall?
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:04
  4. Nån som op framfall?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 22:55
  5. Framfall!
    By nirtaknna in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar