Sökes?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Sökes?

    Jag är trött på mitt jobb.

    Jag tjänar pinsamt dåligt. Är trött på ständig kundkontakt (reception), är trött på att stundtals bara få sitta och rulla tummarna och döda tid på internet för att ingen hittat några administrativa uppgifter åt mig att göra. Det kan röra sig om en arbetsdag på 8 timmar ibland. Det är inte okej för mig.
    Jag vill helst inte pendla Knivsta-Sthlm.
    Dels pga tiden (jaja, 30 minuter med SJ, men ca 20 minuters promenad från centralen), och största orsaken, 1400:-/månad i kostnad för resa. Det är en rätt stor procent av min månadslön.

    Jag vill ha ett jobb utan något vidare mycket telefonprat, helst ingen kundkontakt, massa papper, gärna typ registreringar så jag ALLTID har någonting att göra, och ganska självständigt..
    Högre lön är ett måste, och absolut inte en omöjlighet då jag i princip skulle tjäna bättre än här vart som...

    Dessutom får jag inte sluta senare än att jag hinner ta SJ-tåget 16.41 från Centralen (Sthlm), så jag inte blir så sen tills då dagis stänger vid 17.30.
    Eller så får jag detta jobb i Uppsala så jag kan jobba till 17.

    Ska det vara så sanslöst svårt att hitta?

    Någon som vill erbjuda någonting?
    FYI, jag har hög arbetsmoral.

    *ragga jobb*
  2. 1
    Sökes? Jag är trött på mitt jobb.

    Jag tjänar pinsamt dåligt. Är trött på ständig kundkontakt (reception), är trött på att stundtals bara få sitta och rulla tummarna och döda tid på internet för att ingen hittat några administrativa uppgifter åt mig att göra. Det kan röra sig om en arbetsdag på 8 timmar ibland. Det är inte okej för mig.
    Jag vill helst inte pendla Knivsta-Sthlm.
    Dels pga tiden (jaja, 30 minuter med SJ, men ca 20 minuters promenad från centralen), och största orsaken, 1400:-/månad i kostnad för resa. Det är en rätt stor procent av min månadslön.

    Jag vill ha ett jobb utan något vidare mycket telefonprat, helst ingen kundkontakt, massa papper, gärna typ registreringar så jag ALLTID har någonting att göra, och ganska självständigt..
    Högre lön är ett måste, och absolut inte en omöjlighet då jag i princip skulle tjäna bättre än här vart som...

    Dessutom får jag inte sluta senare än att jag hinner ta SJ-tåget 16.41 från Centralen (Sthlm), så jag inte blir så sen tills då dagis stänger vid 17.30.
    Eller så får jag detta jobb i Uppsala så jag kan jobba till 17.

    Ska det vara så sanslöst svårt att hitta?

    Någon som vill erbjuda någonting?
    FYI, jag har hög arbetsmoral.

    *ragga jobb*
  3. Marmelad
    #2
    Åh, jag som söker jobb med mer kundkontakt . Jag HATAR att sitta begravd i ett berg av papper och administrera. Blä fy tvi vad trist det är! Trodde jag aldrig att jag skulle tycka, men gräset är kanske alltid grönare på andra sidan ? *återgår till pappershögen*
  4. 2
    Åh, jag som söker jobb med mer kundkontakt . Jag HATAR att sitta begravd i ett berg av papper och administrera. Blä fy tvi vad trist det är! Trodde jag aldrig att jag skulle tycka, men gräset är kanske alltid grönare på andra sidan ? *återgår till pappershögen*
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Jag som trodde at du jobbade i it-branchen och bara satt och "häckade" framför en dator. Var har jag fått det ifrån? *funderar*
  6. 3
    Jag som trodde at du jobbade i it-branchen och bara satt och "häckade" framför en dator. Var har jag fått det ifrån? *funderar*
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Ett sånnt jobb som du söker skulle jag också kunna tänka mig.
    Jag är ruggit duktig på att administrera
  8. 4
    Ett sånnt jobb som du söker skulle jag också kunna tänka mig.
    Jag är ruggit duktig på att administrera
  9. Marmelad
    #5
    Jo det gör jag, men det finns oändliga mängder papper att administrera i it-branschen också. Kravspecar, testplaner, testdokument, projektplaner, felrapporter, uppdragsbeskrivningar *kräks*
  10. 5
    Jo det gör jag, men det finns oändliga mängder papper att administrera i it-branschen också. Kravspecar, testplaner, testdokument, projektplaner, felrapporter, uppdragsbeskrivningar *kräks*
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Jag har fått för mig att du är något åt hållet av en software engineer, men det kanske bara är min hjärna som arbetat FÖR mycket och då inte hade allt för mycket pappersarbete.
  12. 6
    Jag har fått för mig att du är något åt hållet av en software engineer, men det kanske bara är min hjärna som arbetat FÖR mycket och då inte hade allt för mycket pappersarbete.
  13. Marmelad
    #7
    Nej, jag har jobbat som utvecklare för några år sen, men inte nu längre. Ibland kodar jag något litet, men det var i ärlighetens namn väldigt länge sen sist...
  14. 7
    Nej, jag har jobbat som utvecklare för några år sen, men inte nu längre. Ibland kodar jag något litet, men det var i ärlighetens namn väldigt länge sen sist...

Liknande trådar

  1. Overall 140-146 sökes
    By Paddel in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 12:06
  2. overall i 122-128-SÖKES
    By Sunken in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 18:33
  3. Råd sökes
    By mariakarin in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 20:12
  4. Råd sökes
    By e+a+e in forum Kärlek & relationer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 11:26
  5. Råd sökes...
    By sarahkristin in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 20:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar