Fråga Trileptal
Epilepsi
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Fråga Trileptal

    Har en son som fick diagonsen ep i början av året. Efter det senaste besöket hos neurologen så fick vi öka dosen av medicinen (trileptal). Detta är nu andra gången vi ökat dosen för honom och jag tycker mig se ett visst mönster vid ökningen av medicinen. Han blir trött, blir mycket känslosam (både när han blir ledsen och arg), och mycket okoncentrerad. Efter förra ökningen så blev det bättre efter några veckor och jag hoppas naturligtvis på samma resultat den här gången också. Är det någon mer än jag som upplevt det här?? (Anledningen till ökningen den här gången var att han ökat i vikt och behövde kompensera upp medicinen pga detta.)
    Jag kan allt! Måste bara träna lite först...
  2. 1
    Fråga Trileptal Har en son som fick diagonsen ep i början av året. Efter det senaste besöket hos neurologen så fick vi öka dosen av medicinen (trileptal). Detta är nu andra gången vi ökat dosen för honom och jag tycker mig se ett visst mönster vid ökningen av medicinen. Han blir trött, blir mycket känslosam (både när han blir ledsen och arg), och mycket okoncentrerad. Efter förra ökningen så blev det bättre efter några veckor och jag hoppas naturligtvis på samma resultat den här gången också. Är det någon mer än jag som upplevt det här?? (Anledningen till ökningen den här gången var att han ökat i vikt och behövde kompensera upp medicinen pga detta.)
  3. Vildes mamma
    #2
    Vilde har också Trileptal och vi har inte märkt några biverkningar alls. Tyvärr är vi nu uppe i maxdosen för honom så när det är dags för ny höjning måste vi byta medicin. Blä!

    Om du slår på www.fass.se och söker på Trileptal så kan du läsa om biverkningarna, vilka kan vara precis det du skriver.

    Jo, förresten en biverkning har sonen fått och det är ökad aptit, vilket i hans fall inte är så bra.

    Hoppas att din sons biverkningar lägger sig.
  4. 2
    Vilde har också Trileptal och vi har inte märkt några biverkningar alls. Tyvärr är vi nu uppe i maxdosen för honom så när det är dags för ny höjning måste vi byta medicin. Blä!

    Om du slår på www.fass.se och söker på Trileptal så kan du läsa om biverkningarna, vilka kan vara precis det du skriver.

    Jo, förresten en biverkning har sonen fått och det är ökad aptit, vilket i hans fall inte är så bra.

    Hoppas att din sons biverkningar lägger sig.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    Fick åka och hämta honom på skolan idag. Han var så trött och okoncentrerad att han inte orkade med lektionerna. Som sagt precis lika dant som förra gången. Detta bara på en pytteliten höjning av dosen. Så tröttsamt, när det äntligen började fungera någotsånär normalt!
  6. 3
    Fick åka och hämta honom på skolan idag. Han var så trött och okoncentrerad att han inte orkade med lektionerna. Som sagt precis lika dant som förra gången. Detta bara på en pytteliten höjning av dosen. Så tröttsamt, när det äntligen började fungera någotsånär normalt!
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4
    En liten reflektion bara...
    Doserna räknas ju ut i förhållande till kroppsvikt, så när Vildes dos måste öka - om det nu är p g a att han vuxit - så har även hans maxdos höjts. Eller måste hans dos höjas av andra skäl?
  8. 4
    En liten reflektion bara...
    Doserna räknas ju ut i förhållande till kroppsvikt, så när Vildes dos måste öka - om det nu är p g a att han vuxit - så har även hans maxdos höjts. Eller måste hans dos höjas av andra skäl?
  9. Vildes mamma
    #5
    Bibi... Tyvärr har dosen höjts pga att han har haft så mycket kramper.
    Vi har tagit koncentrationsprover efter varje höjning för att veta hur mycket till vi kan höja.
  10. 5
    Bibi... Tyvärr har dosen höjts pga att han har haft så mycket kramper.
    Vi har tagit koncentrationsprover efter varje höjning för att veta hur mycket till vi kan höja.
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    hej.Elvira har också Trileptal.Hon blir jättetrött,men ja tycker att det går över efter ett tag.Vi höjde för en vecka sedan då blev hon trött,det tog en vecka innan samma Elvira kom fram.
  12. 6
    hej.Elvira har också Trileptal.Hon blir jättetrött,men ja tycker att det går över efter ett tag.Vi höjde för en vecka sedan då blev hon trött,det tog en vecka innan samma Elvira kom fram.

Liknande trådar

  1. Apropå nedan fråga, omvänd fråga
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 06:47
  2. Trileptal - reaktioner
    By Titti70 in forum Epilepsi
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 08:21
  3. fråga till män (även på fråga pappo
    By undrar in forum Sex & erotik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 19:25
  4. Enkät, fråga eller inte fråga
    By cecilia in forum Sex & erotik
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 17:07
  5. Flyttar fråga från "fråga mammor"
    By Vissis in forum Pappasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 23:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar