Trotsiga barn?!!
_0502 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Trotsiga barn?!!

    Visst har de andra barnen haft sina perioder, men ingen så som W...Hon är så arg. Och vill bestämma allt! Får hon det inte på sitt vis blir hon skogstokig, vrålar "dumma dig" jag vet inte hur många ggr per dag. Hon är elak mot sina syrror och slåss o drar dem i håret, mig slår hon oxå när hon blir arg, eller så kastar hon sig i en hög på golvet o vrålar. Vrålar gör hon en hel del faktiskt, för hon kan ju inte bestämma allt. Jag väljer ju mina fighter om man säger så, och vi kramas massor när det är så där jobbigt....Och det "lustiga" är ju att det är sånna småsaker som hon river upp hela världen för - att hon har fel sked att äta med, eller att hon får fel flaska till vällingen osv.
    Man kan ju inte direkt skylla på att hon blir så arg för att hon inte kan göra sig förstådd, för prata kan hon ju väldigt bra....måste vara jobbigt att vara så arg. Har ni oxå trots-monster hemma?
  2. 1
    Trotsiga barn?!! Visst har de andra barnen haft sina perioder, men ingen så som W...Hon är så arg. Och vill bestämma allt! Får hon det inte på sitt vis blir hon skogstokig, vrålar "dumma dig" jag vet inte hur många ggr per dag. Hon är elak mot sina syrror och slåss o drar dem i håret, mig slår hon oxå när hon blir arg, eller så kastar hon sig i en hög på golvet o vrålar. Vrålar gör hon en hel del faktiskt, för hon kan ju inte bestämma allt. Jag väljer ju mina fighter om man säger så, och vi kramas massor när det är så där jobbigt....Och det "lustiga" är ju att det är sånna småsaker som hon river upp hela världen för - att hon har fel sked att äta med, eller att hon får fel flaska till vällingen osv.
    Man kan ju inte direkt skylla på att hon blir så arg för att hon inte kan göra sig förstådd, för prata kan hon ju väldigt bra....måste vara jobbigt att vara så arg. Har ni oxå trots-monster hemma?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Jo Emilia har börjat bli allt mer trotsig hon med, kan allt, vet allt och vill bestämma allt typ.... när det går emot henne så slänger hon sig på golvet och surar... Men tack och lov så slås hon iaf inte... än....
  4. 2
    Jo Emilia har börjat bli allt mer trotsig hon med, kan allt, vet allt och vill bestämma allt typ.... när det går emot henne så slänger hon sig på golvet och surar... Men tack och lov så slås hon iaf inte... än....
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Hej!
    Jag blir nästan lite lättad när jag läser ditt inlägg. Även om jag kan tänka att det är jobbigt emellanåt, men jag börjar tro att jag är ensam. LIv är också jättearg. Mest jättearg är hon på mig (försöker tänka att det är för att jag är hemma) och så är hon så hiskeligt envis. Det liknar inget jag sett och tom personalen på hennes avdelning sa idag är de sällan stött på ett så envist barn. Hon bara bestämmer sig och så är det så.... Tex. är det första gången hon kissar i pottan på dagis idag *skräll*. Hon har varit dagtorr sedan i juli, men på dagis har hon inte kissat. Utan HÅLLIT sig i upp till 8 timmar. Nu går hon ju bara fem timmar tis-tors, men vissa dagar har hon inte heller kissat när hon kommit hem. Hon pratar heller inte med personalen och vägrar att äta där... Suck. Och hemma blir hon skogstokig när något inte går som hon vill eller när jag säger nej. Kastar sig inte på golvet dock, utan gnäller, gråter och skriker. Gah.

    Så här finns uppenbarligen en till.... Och hennes temperament tillsammans med det nyablivna storasysterskapet gör att jag är rätt trött....
  6. 3
    Hej!
    Jag blir nästan lite lättad när jag läser ditt inlägg. Även om jag kan tänka att det är jobbigt emellanåt, men jag börjar tro att jag är ensam. LIv är också jättearg. Mest jättearg är hon på mig (försöker tänka att det är för att jag är hemma) och så är hon så hiskeligt envis. Det liknar inget jag sett och tom personalen på hennes avdelning sa idag är de sällan stött på ett så envist barn. Hon bara bestämmer sig och så är det så.... Tex. är det första gången hon kissar i pottan på dagis idag *skräll*. Hon har varit dagtorr sedan i juli, men på dagis har hon inte kissat. Utan HÅLLIT sig i upp till 8 timmar. Nu går hon ju bara fem timmar tis-tors, men vissa dagar har hon inte heller kissat när hon kommit hem. Hon pratar heller inte med personalen och vägrar att äta där... Suck. Och hemma blir hon skogstokig när något inte går som hon vill eller när jag säger nej. Kastar sig inte på golvet dock, utan gnäller, gråter och skriker. Gah.

    Så här finns uppenbarligen en till.... Och hennes temperament tillsammans med det nyablivna storasysterskapet gör att jag är rätt trött....
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    Nä ensam är du inte

    tyvärr. Vet att det är jobbigt när man har en liten till att ta hänsyn till...Mina båda stora klarar ju sig rätt bra själva så jag kan verkligen haffa tag i W när hon "beter sig". Tror nästan Liv låter snäppet envisare än W, för W sköter sig oftast exemplariskt på dagis. Idag sa fröknarna att de andra barnen "slåss" om henne och vill vara med henne. Kan ju vara för att hon är äldst på avd oxå.... Men när jag berättade hur hon kan bete sig hemma - att hon slåss etc, så vart fröknarna väldigt förvånade...Jaja, det är ju bra att hon håller sig i styr där i allafall.

    Men du - det GÅR ju över. Visst har man alltid konflikter med sina barn, men den här superdupertrotsperioden kommer avta (innan nästa börjar). Envisheten kommer säkert finnas kvar dock, men den är ju inte bara av ondo faktiskt.
    Ibland hjälper det bra att skriva av sig oxå!!!
    Ha det gott.
  8. 4
    Nä ensam är du inte tyvärr. Vet att det är jobbigt när man har en liten till att ta hänsyn till...Mina båda stora klarar ju sig rätt bra själva så jag kan verkligen haffa tag i W när hon "beter sig". Tror nästan Liv låter snäppet envisare än W, för W sköter sig oftast exemplariskt på dagis. Idag sa fröknarna att de andra barnen "slåss" om henne och vill vara med henne. Kan ju vara för att hon är äldst på avd oxå.... Men när jag berättade hur hon kan bete sig hemma - att hon slåss etc, så vart fröknarna väldigt förvånade...Jaja, det är ju bra att hon håller sig i styr där i allafall.

    Men du - det GÅR ju över. Visst har man alltid konflikter med sina barn, men den här superdupertrotsperioden kommer avta (innan nästa börjar). Envisheten kommer säkert finnas kvar dock, men den är ju inte bara av ondo faktiskt.
    Ibland hjälper det bra att skriva av sig oxå!!!
    Ha det gott.
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Oja!
    Emma blir skogstokig om inte HON får tända alla lampor på morgonen så för att undvika att de äldre syskonen vaknar så får jag smyga i mörkret till hennes rum och ta upp henne så får hon tända lampan sen

    Jag väljer mina strider och det här är en sån sak som jag valt att låta henne bestämma.

    Hon ska också klättra själv upp i bilstolen och råkar jag i tanklösheten putta lite på rumpan så blir hon galen och ska ner på marken igen för att sen börja om från början.

    Hon pratade inte heller med lekparkstanterna men nu då vi skolar in till dagmamman så har hon faktiskt sagt några ord.

    Torr är hon egentligen men fröken envis vägrar att kissa någon annanstans än i blöjan så hon håller sej tills hon får blöja på.Eller så "luras" hon och påstår att hon behöver bajsa

    Detdär med fel sked låter också väldigt bekant,fast här är det en viss mugg som bara duger.

    Annars är hon faktiskt på ett glatt humör för det mesta,det är bara när hon blir arg som hon är ARG och hon kan skrika hur länge som helst då.
  10. 5
    Oja!
    Emma blir skogstokig om inte HON får tända alla lampor på morgonen så för att undvika att de äldre syskonen vaknar så får jag smyga i mörkret till hennes rum och ta upp henne så får hon tända lampan sen

    Jag väljer mina strider och det här är en sån sak som jag valt att låta henne bestämma.

    Hon ska också klättra själv upp i bilstolen och råkar jag i tanklösheten putta lite på rumpan så blir hon galen och ska ner på marken igen för att sen börja om från början.

    Hon pratade inte heller med lekparkstanterna men nu då vi skolar in till dagmamman så har hon faktiskt sagt några ord.

    Torr är hon egentligen men fröken envis vägrar att kissa någon annanstans än i blöjan så hon håller sej tills hon får blöja på.Eller så "luras" hon och påstår att hon behöver bajsa

    Detdär med fel sked låter också väldigt bekant,fast här är det en viss mugg som bara duger.

    Annars är hon faktiskt på ett glatt humör för det mesta,det är bara när hon blir arg som hon är ARG och hon kan skrika hur länge som helst då.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Ja det där med bilstolen

    känner jag igen, vi har liknande här. Och det där med att de ska börja om från början liksom...man blir ju galen.
  12. 6
    Ja det där med bilstolen känner jag igen, vi har liknande här. Och det där med att de ska börja om från början liksom...man blir ju galen.
  13. Anonym
    #7
    Men så skönt...Jag trodde ochså att jag var ensam om ett argt barn. Har glömt hur det var när storasyster var i samma ålder. Tack för den här tråden det behövde jag höra. Jag har inte varit in och läst här på ganska länge och så ser jag första tråden handlar precis om det som vi har problem med just nu. Tack än en gång. Kram.
  14. 7
    Men så skönt...Jag trodde ochså att jag var ensam om ett argt barn. Har glömt hur det var när storasyster var i samma ålder. Tack för den här tråden det behövde jag höra. Jag har inte varit in och läst här på ganska länge och så ser jag första tråden handlar precis om det som vi har problem med just nu. Tack än en gång. Kram.
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8
    Jajjamen! Trotsmonster här också. Precis som du säger, fel vällingflaska, fel sked osv. Helt otroligt! Jag tror jag blir tokig!
    Men annars är han go!
  16. 8
    Jajjamen! Trotsmonster här också. Precis som du säger, fel vällingflaska, fel sked osv. Helt otroligt! Jag tror jag blir tokig!
    Men annars är han go!
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    Hahaha! Det där med att om man bara hjälper till lite så ska hon börja om från börja stämmer sååå bra in på Tove.
  18. 9
    Hahaha! Det där med att om man bara hjälper till lite så ska hon börja om från börja stämmer sååå bra in på Tove.

Liknande trådar

  1. 2 års trotsiga barn?
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:52
  2. Trotsiga barn?
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 21:03
  3. Trotsiga barn del 2
    By Jajja m A&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 21:47
  4. Trotsiga barn!
    By Jajja m A&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 11:46
  5. Fler trotsiga barn
    By ulle75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 22:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar