Tidiga sammandragningar
Många barn
  1. anonymt namn
    #1

    Tidiga sammandragningar

    Hej på er!

    Jag har när jag väntat mina 2 sista barn haft sammandragningar. nr 2 började runt vecka 27 och nr 3 redan i vecka 12. Nu är jag gravid med 4:an i i vecka 5+1 och har i 2 dagar kännt av sammandragningarna. Är det någon som varit med om att de börjat så tidigt. Har försökt vila och ta det lugnt. Det funkande inte de 2 första dagarna vilket gjorde att jag blev orolig och det hjälpte inte till attt det blev bättre. Kan man få medicin som gör att de avtar eller hur gör man. Tur att jag har stora barn som kan hjälpa mig med en del saker och nu till veckan är det ju lov.

    Må så gott!
    Kram !
  2. 1
    Tidiga sammandragningar Hej på er!

    Jag har när jag väntat mina 2 sista barn haft sammandragningar. nr 2 började runt vecka 27 och nr 3 redan i vecka 12. Nu är jag gravid med 4:an i i vecka 5+1 och har i 2 dagar kännt av sammandragningarna. Är det någon som varit med om att de börjat så tidigt. Har försökt vila och ta det lugnt. Det funkande inte de 2 första dagarna vilket gjorde att jag blev orolig och det hjälpte inte till attt det blev bättre. Kan man få medicin som gör att de avtar eller hur gör man. Tur att jag har stora barn som kan hjälpa mig med en del saker och nu till veckan är det ju lov.

    Må så gott!
    Kram !
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    De jättetidiga kramperna är ligamenten som töjer ut sig, det är obehagligt men ofarligt.
  4. 2
    De jättetidiga kramperna är ligamenten som töjer ut sig, det är obehagligt men ofarligt.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    När jag sa det på gyn då jag var där då sa dom att såå tidigt kan du inte känna livmodern. Kände mig totalt nertryckt.. jag vet vad jag känner. Jag fick sammandragningar efter ett vaginalt ultraljud.
    Magen blev ju alldeles hård.. detta var i v 8.
    Ta det lungt och har du fått bricanyl?? kram
  6. 3
    När jag sa det på gyn då jag var där då sa dom att såå tidigt kan du inte känna livmodern. Kände mig totalt nertryckt.. jag vet vad jag känner. Jag fick sammandragningar efter ett vaginalt ultraljud.
    Magen blev ju alldeles hård.. detta var i v 8.
    Ta det lungt och har du fått bricanyl?? kram
  7. anonymt namn
    #4

    Det har varit bättre nu

    I några dagar nu har det varit lugnare. Jag har tagit det lugnt och vilat mycket. Jag har hört att livmodern i normala fall är stort som ett päron. Kanske jag har hört eller fattat fel. Men är det så , så borde man ju kunna känna av den om den drar i hop sig.

    Må så gott!
    stor kram till er alla!
  8. 4
    Det har varit bättre nu I några dagar nu har det varit lugnare. Jag har tagit det lugnt och vilat mycket. Jag har hört att livmodern i normala fall är stort som ett päron. Kanske jag har hört eller fattat fel. Men är det så , så borde man ju kunna känna av den om den drar i hop sig.

    Må så gott!
    stor kram till er alla!
  9. anonymt namn
    #5
    Hejsan!
    Självklart kan man känna av sammandragningar tom då man int är gravid detta gör man ofta då man har sex och får en orgasm, det känns juh mer då man är gravid för då finns det juh lite andra grejor i och kring livmodern... Man brukar int känna av sammandragningar så tidigt i en graviditet, men även ja har gjort det särskilt efter sex eller då jag vart i mycke rörelse... Ligamenten kan ibland luras till att göra så man tror att det är sammandragningar men det brukar mer kännas som att man har lite mensvärk och håller i sej lite längre, medans sammandragningarna går ju över efter en stund och om allt är bra så ska de int heller göra ont... Min Bm sa till mej att juh fler barn man får desto tidigare brukar man känna av sina sammandragningar, jobbigt men det verkar stämma...
    Känner du dej osäker ring gyn men förmodligen gör de inget alls då du är så tidigt i graviditeten, man är ganska nonchalerad av sjukvården före v.12 iaf tyvärr
    Lycka till!!!
  10. 5
    Hejsan!
    Självklart kan man känna av sammandragningar tom då man int är gravid detta gör man ofta då man har sex och får en orgasm, det känns juh mer då man är gravid för då finns det juh lite andra grejor i och kring livmodern... Man brukar int känna av sammandragningar så tidigt i en graviditet, men även ja har gjort det särskilt efter sex eller då jag vart i mycke rörelse... Ligamenten kan ibland luras till att göra så man tror att det är sammandragningar men det brukar mer kännas som att man har lite mensvärk och håller i sej lite längre, medans sammandragningarna går ju över efter en stund och om allt är bra så ska de int heller göra ont... Min Bm sa till mej att juh fler barn man får desto tidigare brukar man känna av sina sammandragningar, jobbigt men det verkar stämma...
    Känner du dej osäker ring gyn men förmodligen gör de inget alls då du är så tidigt i graviditeten, man är ganska nonchalerad av sjukvården före v.12 iaf tyvärr
    Lycka till!!!
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Be att få göra en urinodling eftersom det kan vara ett teckan på UVI, som är väldigt vanligt när man är gravid och som kan ge sammandragningar.

    Lycka till!
  12. 6
    Be att få göra en urinodling eftersom det kan vara ett teckan på UVI, som är väldigt vanligt när man är gravid och som kan ge sammandragningar.

    Lycka till!
  13. anonymt namn
    #7

    Vad är UIV?

    Vad betyder det, har aldrig hört den förkortningen. Jag skall på tidigt ultraljud om en dryg vecka kanske jag kan få komma tidigare om inte problemen avtar. Jag hade ett utomkvedes för 5 år sedan. Känns ju bra att veta vart fostret sitter.

    Kram
  14. 7
    Vad är UIV? Vad betyder det, har aldrig hört den förkortningen. Jag skall på tidigt ultraljud om en dryg vecka kanske jag kan få komma tidigare om inte problemen avtar. Jag hade ett utomkvedes för 5 år sedan. Känns ju bra att veta vart fostret sitter.

    Kram
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    UVI = urinvägsinfektion.
  16. 8
    UVI = urinvägsinfektion.
  17. anonymt namn
    #9

    Skämms lite, fniss!

    Ja hade jag tänkt lite längre än näsan räcker så hade jag kanske kommit på det. Men jag har aldrig hört talas om den förkortningen. Tack för svaret!
  18. 9
    Skämms lite, fniss! Ja hade jag tänkt lite längre än näsan räcker så hade jag kanske kommit på det. Men jag har aldrig hört talas om den förkortningen. Tack för svaret!

Liknande trådar

  1. Flera som har tidiga sammandragningar?
    By Trull2012 in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-31, 09:50
  2. Tidiga SD?
    By Emmet27 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 20:02
  3. Tidiga sammandragningar
    By cirkusmamman in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 18:41
  4. Tidiga UL?
    By mayya in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 10:45
  5. tidiga sammandragningar?
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 18:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar