hjälp fort - vaccination!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    hjälp fort - vaccination!

    Sonen fick sin MMR booster i onsdags och nu är hans ben som han fick sprutan i rejält svullet, rött och väldigt varmt. Han mår dock utmärkt, är på gott humör och har inte klagat över benet alls. Ska jag ge honom Calpol och inte hetsa upp mig eller bör jag göra något annat?
  2. 1
    hjälp fort - vaccination! Sonen fick sin MMR booster i onsdags och nu är hans ben som han fick sprutan i rejält svullet, rött och väldigt varmt. Han mår dock utmärkt, är på gott humör och har inte klagat över benet alls. Ska jag ge honom Calpol och inte hetsa upp mig eller bör jag göra något annat?
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Ge honom Calpol och ring din GP. Minns inte om det brukar vara ngn annan reaktion än snuva/hosta/feber.
  4. 2
    Ge honom Calpol och ring din GP. Minns inte om det brukar vara ngn annan reaktion än snuva/hosta/feber.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Tack! Ringde GPn. Värdelöst. de kan bara ringa på min landline och vet inte när de ringer tillbaka. Kankse någon gång i eftermiddag. Ger honom Calpol och åker iväg som vi hade tänkt. Om det blir värre får jag väl kräva en akuttid hos doktorn. fattar inte att det ska vara lättare att få en tid att träffa doktorn än att få någon att ringa en.
  6. 3
    Tack! Ringde GPn. Värdelöst. de kan bara ringa på min landline och vet inte när de ringer tillbaka. Kankse någon gång i eftermiddag. Ger honom Calpol och åker iväg som vi hade tänkt. Om det blir värre får jag väl kräva en akuttid hos doktorn. fattar inte att det ska vara lättare att få en tid att träffa doktorn än att få någon att ringa en.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Det är ju trist - vi har en som svarar i telefonen ganska fort (en NHS, alltså). Vi har en privat också som jag använder i nödfall. Ni kanske skulle hitta en sådan just för de här tillfällena. Eller ring NHS direct! Det är ju nurses som svarar och de borde kunna svara på just vaccinationsfrågor. Eller ring Crowndale Centre i Mornington Crescent på 7530 3800. De är ett vaccinationsmottaging.
  8. 4
    Det är ju trist - vi har en som svarar i telefonen ganska fort (en NHS, alltså). Vi har en privat också som jag använder i nödfall. Ni kanske skulle hitta en sådan just för de här tillfällena. Eller ring NHS direct! Det är ju nurses som svarar och de borde kunna svara på just vaccinationsfrågor. Eller ring Crowndale Centre i Mornington Crescent på 7530 3800. De är ett vaccinationsmottaging.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    tack för alla tips. Nu ringde de faktiskt tillbaka på en gång trots att receptionisten sa att de skulle ringa i eftermiddag någon gång, så de är inte värdelösa hela tiden. Jag ska ge Calpol och neurofen, hålle ett icepack på benet (kommer han aldrig att gå med på) och hämta ett antibiotikarecept i eftermiddag hos doktorn. Om svullnaden inte har gett sig inom 24 timmar ska jag ge honom antibiotikan. Kan vara en infektion. Kom på att de faktiskt inte spritade benet innan de gav sprutan. Nu blir jag lite orolig för MRSA eller någon annat äckligt. Ska kolla benet noga idag.
    Nu ska vi till grandma och äta lunch!
  10. 5
    tack för alla tips. Nu ringde de faktiskt tillbaka på en gång trots att receptionisten sa att de skulle ringa i eftermiddag någon gång, så de är inte värdelösa hela tiden. Jag ska ge Calpol och neurofen, hålle ett icepack på benet (kommer han aldrig att gå med på) och hämta ett antibiotikarecept i eftermiddag hos doktorn. Om svullnaden inte har gett sig inom 24 timmar ska jag ge honom antibiotikan. Kan vara en infektion. Kom på att de faktiskt inte spritade benet innan de gav sprutan. Nu blir jag lite orolig för MRSA eller någon annat äckligt. Ska kolla benet noga idag.
    Nu ska vi till grandma och äta lunch!
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Hoppas att hon håller klaffen om muffins!
  12. 6
    Hoppas att hon håller klaffen om muffins!
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Hoppas att svullnaden ger med sig.
  14. 7
    Hoppas att svullnaden ger med sig.

Liknande trådar

  1. Hjälp-fort!
    By Lara77 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-15, 07:21
  2. hjälp fort!
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 12:16
  3. Hjälp fort
    By Stumpan3 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 18:57
  4. Hjälp! Ang vaccination...
    By Sirpa in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 10:01
  5. HJÄLP! Om vaccination
    By karinko in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 16:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar