Livlig bebis-Lite orolig
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Livlig bebis-Lite orolig

    Jaaag är i vecka 40+6 och min bebis är jätte livlig i magen, bökar runt som bara den helst på kvällen/natten! Jag undrar om detta är normalt, eller trivs den inte i min mage, är något på tok?

    Har även haft molande mensverk nu sedan i måndags och några förvärkar lite då och då men inte något speciellt regelbundet!?
    Känns som om den aldrig kommer att komma !

    Någon mer som inte känt av så mkt förvärkar och haft en livlig bebis men som fått bebisen utan att bli igångsatt?
  2. 1
    Livlig bebis-Lite orolig Jaaag är i vecka 40+6 och min bebis är jätte livlig i magen, bökar runt som bara den helst på kvällen/natten! Jag undrar om detta är normalt, eller trivs den inte i min mage, är något på tok?

    Har även haft molande mensverk nu sedan i måndags och några förvärkar lite då och då men inte något speciellt regelbundet!?
    Känns som om den aldrig kommer att komma !

    Någon mer som inte känt av så mkt förvärkar och haft en livlig bebis men som fått bebisen utan att bli igångsatt?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Du kan nog vara lugn, tror inte att det kan vara farligt med för mkt aktivitet. Min bebis är också väldigt aktiv, det lilla hon nu kan röra, men det spjärnas med både bak och fötter så magen står i flera hörn.

    Har inte heller några direkta förvärkar, är "bara" i v. 39+5 i ochförsig, men vissa förlossningar startar ju oavsett i vilken vecka, med buller och brak. Så att du känner så lite förvärkar behöver inte betyda att du ska behöva sättas igång.

    Förra gången hade jag väldigt mkt förvärkar sista veckorna, men fick dropp till slut eftersom de inte var verksamma.

    Det är nog snart din tur, och min, hoppas jag
  4. 2
    Du kan nog vara lugn, tror inte att det kan vara farligt med för mkt aktivitet. Min bebis är också väldigt aktiv, det lilla hon nu kan röra, men det spjärnas med både bak och fötter så magen står i flera hörn.

    Har inte heller några direkta förvärkar, är "bara" i v. 39+5 i ochförsig, men vissa förlossningar startar ju oavsett i vilken vecka, med buller och brak. Så att du känner så lite förvärkar behöver inte betyda att du ska behöva sättas igång.

    Förra gången hade jag väldigt mkt förvärkar sista veckorna, men fick dropp till slut eftersom de inte var verksamma.

    Det är nog snart din tur, och min, hoppas jag
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Ingen fara, min lilla tjej var livlig i magen ända till slutet. Hon föddes utan att jag blev igångsatt. Med henne hade jag mycket förvärkar men med min son (född -04) så kände jag absolut ingenting innan förlossningen startade.

    Det är snart din tur, men jag vet precis hur du känner det. Varje dag som går utan att bebisen kommer känns som en evighet. Nu däremot när hon har kommit går tiden alldeles för fort istället.

    Lycka till!
  6. 3
    Ingen fara, min lilla tjej var livlig i magen ända till slutet. Hon föddes utan att jag blev igångsatt. Med henne hade jag mycket förvärkar men med min son (född -04) så kände jag absolut ingenting innan förlossningen startade.

    Det är snart din tur, men jag vet precis hur du känner det. Varje dag som går utan att bebisen kommer känns som en evighet. Nu däremot när hon har kommit går tiden alldeles för fort istället.

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Väldigt livlig bebis, orolig?
    By Anonym in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 20:16
  2. livlig bebis!
    By annapanna82 in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-14, 21:48
  3. livlig bebis!
    By uguntina in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 18:55
  4. En livlig bebis...
    By Matilda med 3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 10:55
  5. livlig bebis..
    By tessa84 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 17:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar