Magsjuka långt mellan kräkning
Barnsjukdomar
  1. galia
    #1

    Magsjuka långt mellan kräkning

    Kan man vara magsjuk med väldigt långt mellan kräkningarna?
    Mitt dotter på 2 år kräktes i sömnen (utan att vakna) natten mellan tors/fredag. Kräktes sedan en gång kl 8 på fredag morgon. Sen gick det 13 timmar tills hon kräktes 3 ggr på raken på fredag kväll. Lugn natt o sedan ytterligare en kräkning kl 8 imorse.
    Första gången hon är magsjuk, men är det inte ett ganska udda förlopp?
  2. 1
    Magsjuka långt mellan kräkning Kan man vara magsjuk med väldigt långt mellan kräkningarna?
    Mitt dotter på 2 år kräktes i sömnen (utan att vakna) natten mellan tors/fredag. Kräktes sedan en gång kl 8 på fredag morgon. Sen gick det 13 timmar tills hon kräktes 3 ggr på raken på fredag kväll. Lugn natt o sedan ytterligare en kräkning kl 8 imorse.
    Första gången hon är magsjuk, men är det inte ett ganska udda förlopp?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Jag tycker att det låter normalt. Magsjuka är ju så individuellt, en del kräks mycket, andra lite och en del får bara diarré eller alltihop. En del får bara ont i magen. Att man kräks beror ju förstås på hur man mår men också om man ätit och i så fall vad.
  4. 2
    Jag tycker att det låter normalt. Magsjuka är ju så individuellt, en del kräks mycket, andra lite och en del får bara diarré eller alltihop. En del får bara ont i magen. Att man kräks beror ju förstås på hur man mår men också om man ätit och i så fall vad.
  5. galia
    #3

    Kräks nu galla

    Ska man bara ge vätskeersättning o strunta i ngt ätbart (vitt bröd, riskaka, banan).
    När börjar man ge lite ovanstående?
  6. 3
    Kräks nu galla Ska man bara ge vätskeersättning o strunta i ngt ätbart (vitt bröd, riskaka, banan).
    När börjar man ge lite ovanstående?
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Galla är ju inte vidare gott men det tyder på starka kräkningar. Jag brukar låta barnen avgöra om de vill äta eller inte och är de för små för att kunna det så tycker jag det är bättre att undvika mat direkt i början för att få det hela att gå över fortare. Vätskeersättning har aldrig varit populärt hos oss. Så det har oftast blivit vanligt te med socker, nån gång kamomillte, eller coca-cola. Alltid blir de sugna på cola när de är sjuka. Om barnet inte kan äta på en tid och börjar lida av det är det i alla fall bra att få ner nåt med socker. Uttorkade så att de behöver salter är det störst risk med om man samtidigt har diarré. Yougurt kan också vara gott.

    Att barn inte vill äta om de är sjuka ska man lyssna till, för sen när de repar sig så åker det ner en massa mat igen för att ta igen det som de förlorat. Fråga vad barnet vill ha att dricka.
  8. 4
    Galla är ju inte vidare gott men det tyder på starka kräkningar. Jag brukar låta barnen avgöra om de vill äta eller inte och är de för små för att kunna det så tycker jag det är bättre att undvika mat direkt i början för att få det hela att gå över fortare. Vätskeersättning har aldrig varit populärt hos oss. Så det har oftast blivit vanligt te med socker, nån gång kamomillte, eller coca-cola. Alltid blir de sugna på cola när de är sjuka. Om barnet inte kan äta på en tid och börjar lida av det är det i alla fall bra att få ner nåt med socker. Uttorkade så att de behöver salter är det störst risk med om man samtidigt har diarré. Yougurt kan också vara gott.

    Att barn inte vill äta om de är sjuka ska man lyssna till, för sen när de repar sig så åker det ner en massa mat igen för att ta igen det som de förlorat. Fråga vad barnet vill ha att dricka.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    I princip ska man kunna ge dem det de vill ha, men undvika mjölkprodukter. Svagt te med socker och avslagen coca-cola, som Lorena tipsar om, brukar vara populärt.
  10. 5
    I princip ska man kunna ge dem det de vill ha, men undvika mjölkprodukter. Svagt te med socker och avslagen coca-cola, som Lorena tipsar om, brukar vara populärt.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Resorb apelsin elelr svartvinbär är supergott tycker våra barn
  12. 6
    Resorb apelsin elelr svartvinbär är supergott tycker våra barn

Liknande trådar

  1. långt mellan förlossningar
    By väntar nr 4 in forum Förlossning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 07:23
  2. smittar magsjuka innan kräkning??
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 22:19
  3. Någon som har långt mellan
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 21:17
  4. Hur långt är det mellan
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 10:40
  5. Långt mellan syskonen
    By MalinBV in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 09:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar