Hemma med lillasyster!
_0207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Hemma med lillasyster!

    Helene fick en lillasyster i torsdags, en liten Annie!

    Förlossningen gick kanonsnabbt, men till min glädje hann Molly (med Linn o Ludwig) komma in och säga hej! Det var kul att se dej igen!!

    Allt är bara bra, men visst är det en omställning för Helene att inte längre vara minst i familjen.
    Vi har kollat på gamla foton, och jag måste säga att de två minstingarna är vääldigt lika varann som nyfödda. Fast Annie vägde 500 gram mer och är en liten mullis.


    Tina med Helene 15/-02 (m fl)
  2. 1
    Hemma med lillasyster! Helene fick en lillasyster i torsdags, en liten Annie!

    Förlossningen gick kanonsnabbt, men till min glädje hann Molly (med Linn o Ludwig) komma in och säga hej! Det var kul att se dej igen!!

    Allt är bara bra, men visst är det en omställning för Helene att inte längre vara minst i familjen.
    Vi har kollat på gamla foton, och jag måste säga att de två minstingarna är vääldigt lika varann som nyfödda. Fast Annie vägde 500 gram mer och är en liten mullis.


    Tina med Helene 15/-02 (m fl)
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Stort grattis!

    Hon var så fin så er lilla Annie!!
    Bråttom hade hon ju också och i dag resulterade det i tårta på jobbet eftersom barnmorskan inte hann vara med. Hon satt ju i godan ro och lunchade när lilla Annie ville ut och gör man det så får man bjuda på tårta. Kanongod var den!!

    Såg (ditt namn på beläggningslistan) att ni var in på återbesök i dag. Var allt ok?
  4. 2
    Stort grattis! Hon var så fin så er lilla Annie!!
    Bråttom hade hon ju också och i dag resulterade det i tårta på jobbet eftersom barnmorskan inte hann vara med. Hon satt ju i godan ro och lunchade när lilla Annie ville ut och gör man det så får man bjuda på tårta. Kanongod var den!!

    Såg (ditt namn på beläggningslistan) att ni var in på återbesök i dag. Var allt ok?
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Tur för er! Synd att vi inte fick en bit
    Ja, allt var bra! Hon är lite gul, men det var fortfarande under behandlingsgräns, känns skönt! Hon hade också gått upp några gram äntligen, så nu är jag lugn!

    Men jösses vad trött man är... Hormoner är inte att leka med!

    Helene har det lite kämpigt med känslorna och mammas humör, vi tar en dag i taget. Vintertidsomställningen är inte heller så kul för vår kvällströtta "stora" tjej, som slockande i pappas säng kl 17:30 igår.

    KRAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  6. 3
    Tur för er! Synd att vi inte fick en bit
    Ja, allt var bra! Hon är lite gul, men det var fortfarande under behandlingsgräns, känns skönt! Hon hade också gått upp några gram äntligen, så nu är jag lugn!

    Men jösses vad trött man är... Hormoner är inte att leka med!

    Helene har det lite kämpigt med känslorna och mammas humör, vi tar en dag i taget. Vintertidsomställningen är inte heller så kul för vår kvällströtta "stora" tjej, som slockande i pappas säng kl 17:30 igår.

    KRAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Grattis Mysigt med bebis och att det gick så snabbt. Hann du med mentalt?
  8. 4
    Grattis Mysigt med bebis och att det gick så snabbt. Hann du med mentalt?
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Tack! Ja, det kändes helt OK, och jag hängde med bra. Kanske blev jag lite förvånad att det gick från att kännas som "snart dags" till att hela hon var ute, men i det läget tycker jag det är skönast att så att säga vara av med det onda

    Helene kom också på en enda krystvärk, ca 5 minuter efter att de tog hål på hinnorna, så det var lite likadant som då.

    Synd att de inte förstod vad som menades i min journal med att mina förlossningar gått fort på slutet...
  10. 5
    Tack! Ja, det kändes helt OK, och jag hängde med bra. Kanske blev jag lite förvånad att det gick från att kännas som "snart dags" till att hela hon var ute, men i det läget tycker jag det är skönast att så att säga vara av med det onda

    Helene kom också på en enda krystvärk, ca 5 minuter efter att de tog hål på hinnorna, så det var lite likadant som då.

    Synd att de inte förstod vad som menades i min journal med att mina förlossningar gått fort på slutet...
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Hej på dig och grattis igen till Annie! Hoppas allt går bra med syskonen
    Kram blondie/Eleonora
  12. 6
    Hej på dig och grattis igen till Annie! Hoppas allt går bra med syskonen
    Kram blondie/Eleonora
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Grattis till lillasyster!!

    Kram Anna!
  14. 7
    Grattis till lillasyster!!

    Kram Anna!

Liknande trådar

  1. Nu är vi hemma med lillasyster!
    By pitufina in forum _0806 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 21:58
  2. Hemma med lillasyster!
    By zelca in forum Änglabarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 20:17
  3. Hemma med en lillasyster!
    By zelca in forum _0706 Junibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 21:08
  4. Nu e vi hemma med lillasyster!
    By Lillstruts in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 18:32
  5. Vi är hemma med lillasyster!
    By Ulrica m 2 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 19:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar