Har ni vaccinerat era små
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 1999
    #1

    Har ni vaccinerat era små

    mot Pneumokocker???
    Bella blir vaccinerad på onsdag.

    Vi får betala 700 kronor för varje spruta i vårt landsting. Och hon ska visst ha 3 stycken.
    Hur ser det ut hos er?
  2. 1
    Har ni vaccinerat era små mot Pneumokocker???
    Bella blir vaccinerad på onsdag.

    Vi får betala 700 kronor för varje spruta i vårt landsting. Och hon ska visst ha 3 stycken.
    Hur ser det ut hos er?
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Jag har inte ens hört talas om det, tror jag... Vad heter det på "svenska"?
  4. 2
    Jag har inte ens hört talas om det, tror jag... Vad heter det på "svenska"?
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Nä vi har inte gjort det. Men jag funderar på det. Har inte undersökt möjligheterna eller priset. Men jag tror det kostar 700 här också. Det är inte nån som har pratat med mig om det.

    Fick du ta reda på allt själv?
  6. 3
    Nä vi har inte gjort det. Men jag funderar på det. Har inte undersökt möjligheterna eller priset. Men jag tror det kostar 700 här också. Det är inte nån som har pratat med mig om det.

    Fick du ta reda på allt själv?
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Besök från feb här.....
    Kan dom bli för gamla för å få den? Jag hörde att de bara var mellan vissa månader, eller är de fel?
  8. 4
    Besök från feb här.....
    Kan dom bli för gamla för å få den? Jag hörde att de bara var mellan vissa månader, eller är de fel?
  9. Medlem sedan
    Jul 1999
    #5
    Jag vet inget annat namn på den. Men det är den vaccinationen som ännu inte ingår i vaccinationsprogrammet. Men i Stockholm får man den gratis va´?
  10. 5
    Jag vet inget annat namn på den. Men det är den vaccinationen som ännu inte ingår i vaccinationsprogrammet. Men i Stockholm får man den gratis va´?
  11. Medlem sedan
    Jun 2006
    #6
    Jag har ingen aning. Jag är från Umeåtrakten.. =)
    Personligt föremål på en öde ö eller i vildmarken: Bear Grylls

    "Ettan 070303 Tvåan 090407"
  12. 6
    Jag har ingen aning. Jag är från Umeåtrakten.. =)
  13. Medlem sedan
    Jul 1999
    #7
    Ja, det är ingen som frågat om vi vill att Bella ska få den. Jag frågade min husläkare som sa att de var tillsagda att rekommendera den, men det gjorde de inte då vaccinet endast används på försök (det är ett vaccin från USA som skall utvärderas nu, så man vet inte om det kommer att användas framöver).

    Jag vill helst att läkarna säger att det inte finns något att fundera på! Jag vill inte välja själv...fast då blir det ju att jag vaccinerar för det finns inga biverkningar att vara rädda för.
  14. 7
    Ja, det är ingen som frågat om vi vill att Bella ska få den. Jag frågade min husläkare som sa att de var tillsagda att rekommendera den, men det gjorde de inte då vaccinet endast används på försök (det är ett vaccin från USA som skall utvärderas nu, så man vet inte om det kommer att användas framöver).

    Jag vill helst att läkarna säger att det inte finns något att fundera på! Jag vill inte välja själv...fast då blir det ju att jag vaccinerar för det finns inga biverkningar att vara rädda för.
  15. Medlem sedan
    Jul 1999
    #8
    Bella är 7 månader och hon ska ha 3 sprutor.
    Är barnet över 2 år räcker 1 spruta.

    Vaccinationen är för barn upp till 5 år.
  16. 8
    Bella är 7 månader och hon ska ha 3 sprutor.
    Är barnet över 2 år räcker 1 spruta.

    Vaccinationen är för barn upp till 5 år.
  17. Medlem sedan
    Sep 2006
    #9
    Ja, om man har barn som är födda efter 1juli 07. Då ingår det i vanliga vaccinationsprogrammet. Annars får man betala själv!
  18. 9
    Ja, om man har barn som är födda efter 1juli 07. Då ingår det i vanliga vaccinationsprogrammet. Annars får man betala själv!
  19. Medlem sedan
    Jul 2000
    #10
    Här i Värmland kostar sprutan 505 kr.
    Viktor har fått två sprutor. Den heter Prevenar om jag inte är helt vilsen....

    Det jag har märkt på Viktor är att han verkar få ont i benet av injektionen., som sitter i i några dagar.
  20. 10
    Här i Värmland kostar sprutan 505 kr.
    Viktor har fått två sprutor. Den heter Prevenar om jag inte är helt vilsen....

    Det jag har märkt på Viktor är att han verkar få ont i benet av injektionen., som sitter i i några dagar.
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    ja självklart om man kan minimera riskerna för att få alladessa hemska sjukdomar som finns så ..
    jag var på ruds vårdcentral i karlstad men min bror och hansflickvänn går uppe på kronoparkens vårdcentral i karlstad men där erbjuder dem inte sprutan???
    men jag betalar 505kr varjegång och keven får som sagt lite ont i benet efteråt samt feber
  22. 11
    ja självklart om man kan minimera riskerna för att få alladessa hemska sjukdomar som finns så ..
    jag var på ruds vårdcentral i karlstad men min bror och hansflickvänn går uppe på kronoparkens vårdcentral i karlstad men där erbjuder dem inte sprutan???
    men jag betalar 505kr varjegång och keven får som sagt lite ont i benet efteråt samt feber
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12
    har nog inte hört talas om de..
    ska kolla med bvc nästa gång.. å se va dom säger...
  24. 12
    har nog inte hört talas om de..
    ska kolla med bvc nästa gång.. å se va dom säger...
  25. Medlem sedan
    Jan 2006
    #13
    Hjärnhinneinflammation.
  26. 13
    Hjärnhinneinflammation.
  27. Medlem sedan
    Jul 2007
    #14

    vi har

    Vi har vaccinerat och betalat!
  28. 14
    vi har Vi har vaccinerat och betalat!
  29. Medlem sedan
    Apr 2004
    #15
    500 tror jag det kostar här. Vi har inte vaccinerat. Än...
  30. 15
    500 tror jag det kostar här. Vi har inte vaccinerat. Än...
  31. Medlem sedan
    Aug 2007
    #16
    Pratade med vår barnläkare igår och frågade om vaccination mot Pneumokocker. Han tyckte inte att vi skulle lägga pengar på det för den är inte 100%. Det ger en falsk säkerhet. Han sa att har man barn som har eller har haft lung- eller hjärt problem är det lönt att göra det. Så vi kommer inte att göra det.
  32. 16
    Pratade med vår barnläkare igår och frågade om vaccination mot Pneumokocker. Han tyckte inte att vi skulle lägga pengar på det för den är inte 100%. Det ger en falsk säkerhet. Han sa att har man barn som har eller har haft lung- eller hjärt problem är det lönt att göra det. Så vi kommer inte att göra det.
  33. Medlem sedan
    Oct 2007
    #17
    Vi ska faktiskt inte heller ta den, hörde oxå att den inte var 100%.
  34. 17
    Vi ska faktiskt inte heller ta den, hörde oxå att den inte var 100%.

Liknande trådar

  1. Har ni vaccinerat er?
    By AnonymA in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-01-23, 16:17
  2. Ni som vaccinerat
    By ULRICAK in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 22:48
  3. Nån mer som vaccinerat sig?
    By allimaca in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 13:01
  4. Vaccinerat mig
    By Hedens in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 04:18
  5. Ni som vaccinerat er!
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 11:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar