barn som bits
_03 Sommarbarn
  1. anonymt namn
    #1

    barn som bits

    min fyraåriga kille biter fortfarande (eller igen) när han blir arg/kränkt/upprörd. Det är oerhört frustrerande. Han var ett sk "bitbarn" i 2 årsåldern (men då fanns det ju inte så mycket förstånd och ord som det gör nu), sen ett "återfall" vid precis 3 fyllda då det hände mycket saker (flytt mm) omkring. Men nu? Det är över ett år sen han bet någon och nu under 3 veckor har han bitit barn vid säkert sju tillfällen på dagis + en personal). Jag känner mig rätt maktlös... han biter aldrig andra barn när jag är med (vi träffar ju andra barn privat), och aldrig mig). Är det någon annan som har en fyraåring som bits? hur hanterar ni det?

    Tacksam för all input!!
  2. 1
    barn som bits min fyraåriga kille biter fortfarande (eller igen) när han blir arg/kränkt/upprörd. Det är oerhört frustrerande. Han var ett sk "bitbarn" i 2 årsåldern (men då fanns det ju inte så mycket förstånd och ord som det gör nu), sen ett "återfall" vid precis 3 fyllda då det hände mycket saker (flytt mm) omkring. Men nu? Det är över ett år sen han bet någon och nu under 3 veckor har han bitit barn vid säkert sju tillfällen på dagis + en personal). Jag känner mig rätt maktlös... han biter aldrig andra barn när jag är med (vi träffar ju andra barn privat), och aldrig mig). Är det någon annan som har en fyraåring som bits? hur hanterar ni det?

    Tacksam för all input!!
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    min knuffas...
    han slutade ett tag men har nu i höst börjat igen...kanske beror på att jag börjat skolan osv..har det hänt nån förändring hemma i er familj??
  4. 2
    min knuffas...
    han slutade ett tag men har nu i höst börjat igen...kanske beror på att jag börjat skolan osv..har det hänt nån förändring hemma i er familj??
  5. Anonym
    #3
    hmmmm kanske långsökt men jag har ju en killa som alltid är hård i magen också... kan det finnas ett samband?
    nää nu har vi inte alls haft något särskilt i familjen
  6. 3
    hmmmm kanske långsökt men jag har ju en killa som alltid är hård i magen också... kan det finnas ett samband?
    nää nu har vi inte alls haft något särskilt i familjen
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    min är också hård i magen, jag kämpar för fullt med frukt, mörkt bröd, mycket dricka osv...ibland är det normalt och ibland hårt. Det kan ta flera dagar tills han gör nummer två...i blöja, då han vägrar gå på toa.
  8. 4
    min är också hård i magen, jag kämpar för fullt med frukt, mörkt bröd, mycket dricka osv...ibland är det normalt och ibland hårt. Det kan ta flera dagar tills han gör nummer två...i blöja, då han vägrar gå på toa.

Liknande trådar

  1. barn som bits
    By Anonym in forum Barn som yrke
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 13:35
  2. barn som bits?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 15:26
  3. barn som bits, vad gör ni?
    By ledsen mamma in forum Barn som yrke
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 16:54
  4. Bits era barn?
    By Sourlime med Emil 0204 och Måns 0508 in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 22:19
  5. Barn som bits
    By Sara m Lucas in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 06:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar