Ryggsäck till 6åring OT
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Ryggsäck till 6åring OT

    Behöver hitta en ryggsäck till min systerdotter... hjälp mig! det är inte säsong för det nu och i vanliga butiker är urvalet litet.

    Ge mig tips på bra webshop...

    hon gillar winx, hello kitty, och disney... men släng gärna in någon outsider om ni har lust
    Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
  2. 1
    Ryggsäck till 6åring OT Behöver hitta en ryggsäck till min systerdotter... hjälp mig! det är inte säsong för det nu och i vanliga butiker är urvalet litet.

    Ge mig tips på bra webshop...

    hon gillar winx, hello kitty, och disney... men släng gärna in någon outsider om ni har lust
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Vi köpte en ljusrosa med hello kitty på ica maxi.
  4. 2
    Vi köpte en ljusrosa med hello kitty på ica maxi.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    jag hade

    kollat i sportaffärer, annars brukar BR eller toys r us eller vad deheter ha såna där med figurer på..
  6. 3
    jag hade kollat i sportaffärer, annars brukar BR eller toys r us eller vad deheter ha såna där med figurer på..
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Vi har just haft samma ärende, och äntligen har min dotter insett att en praktisk ryggsäck inte är så dumt (hon har en rosa variant med usel passform sedan tidigare). Vi har kollat en del i sportaffärer och på naturkompaniet, de hade dock inte den modell hon ville ha i rätt färg så vi beställde från uteungar. En Vaude med ordentlig bröstrem, midjebälte, den är smal i modellen, dvs den passar perfekt på en barnrygg och bärremmarna är också vettiga. Som bonus medföljde ett förstoringsglas och en sittdyna (väldigt poppis!). Dessa ryggsäckar fanns med blommönster och med bläckfiskar, så de var litet roligare än tex Haglöfs och därför gick de hem hos min snart 7-åring. Så mitt tips, kolla efter en bra ryggsäck på en sportaffär -eller för all del på uteungar.se Bärkomfort är trots allt rätt viktigt!
  8. 4
    Vi har just haft samma ärende, och äntligen har min dotter insett att en praktisk ryggsäck inte är så dumt (hon har en rosa variant med usel passform sedan tidigare). Vi har kollat en del i sportaffärer och på naturkompaniet, de hade dock inte den modell hon ville ha i rätt färg så vi beställde från uteungar. En Vaude med ordentlig bröstrem, midjebälte, den är smal i modellen, dvs den passar perfekt på en barnrygg och bärremmarna är också vettiga. Som bonus medföljde ett förstoringsglas och en sittdyna (väldigt poppis!). Dessa ryggsäckar fanns med blommönster och med bläckfiskar, så de var litet roligare än tex Haglöfs och därför gick de hem hos min snart 7-åring. Så mitt tips, kolla efter en bra ryggsäck på en sportaffär -eller för all del på uteungar.se Bärkomfort är trots allt rätt viktigt!
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    oh så snygg

    ska genast beställa till 5,5åringen.
  10. 5
    oh så snygg ska genast beställa till 5,5åringen.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Ja jättesnygg och jag är så glad att äntligen hittat en ryggsäck som stämmer med alla mina funktionskrav och även tilltalar 6-åringen rent utseendemässigt!
  12. 6
    Ja jättesnygg och jag är så glad att äntligen hittat en ryggsäck som stämmer med alla mina funktionskrav och även tilltalar 6-åringen rent utseendemässigt!
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7
    Min dotter har en Hello Kitty ryggsäck från ICA Maxi men de tog slut i ett naffs här i stan... (sedan finns det hello kitty vatten flaska på HM)

    Hur som helst så finns det dock massor på ebay;
    http://search.ebay.com/search/search...kitty+backpack

    Där bör du kunna finna vad du söker..
  14. 7
    Min dotter har en Hello Kitty ryggsäck från ICA Maxi men de tog slut i ett naffs här i stan... (sedan finns det hello kitty vatten flaska på HM)

    Hur som helst så finns det dock massor på ebay;
    http://search.ebay.com/search/search...kitty+backpack

    Där bör du kunna finna vad du söker..
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Kånken eller MINI kånken UTAn tvekan! Jätte fina!

    fjällräven asså
  16. 8
    Kånken eller MINI kånken UTAn tvekan! Jätte fina!

    fjällräven asså
  17. Medlem sedan
    Apr 2006
    #9
    Vet du om det alltid medföljer förstoringsglas och sittdyna? Eller det kanske bara är till den större Vaude modellen? Jag ska beställa den mindre modellen till min lilla tjej, och den är billigare på Addnature. Fast småpresenterna skulle ju väga upp det...
  18. 9
    Vet du om det alltid medföljer förstoringsglas och sittdyna? Eller det kanske bara är till den större Vaude modellen? Jag ska beställa den mindre modellen till min lilla tjej, och den är billigare på Addnature. Fast småpresenterna skulle ju väga upp det...
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10

    ja fina

    men hur obekväma som helst.
    Jag minns fortfarnde skavsåren jag hade på axlarna efter öcker och gympakläder osm släpats hem.
    dessutom hade alla andra rosa ryggsäckar fårn adidas.
    och gymnastikdräkter med volang
    och lång lugg
    och lackskor....
    f-n traumatisk barndom
    (då har jag ändå inte gått in på termostövlarna vc. graningekängor...)
  20. 10
    ja fina men hur obekväma som helst.
    Jag minns fortfarnde skavsåren jag hade på axlarna efter öcker och gympakläder osm släpats hem.
    dessutom hade alla andra rosa ryggsäckar fårn adidas.
    och gymnastikdräkter med volang
    och lång lugg
    och lackskor....
    f-n traumatisk barndom
    (då har jag ändå inte gått in på termostövlarna vc. graningekängor...)
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11

    Ergonomi först!

    Leta efter en ryggsäck som är ergonomisk att bära. På min sons dagis har de några utflykter varje vecka och i princip alla barn bär så uselt!! Ryggsäckarna hänger på trekvart, de har inga bröstremmar så de halkar ner på armarna. De är baktunga eller för stora. Stackars barn!!

    Bra märken är: Tatonka, Haglöfs Tight xs, Vaude, Mammut mfl. Du hittar dem i sportbutiker! Tex uteungar eller www.addnature.com
  22. 11
    Ergonomi först! Leta efter en ryggsäck som är ergonomisk att bära. På min sons dagis har de några utflykter varje vecka och i princip alla barn bär så uselt!! Ryggsäckarna hänger på trekvart, de har inga bröstremmar så de halkar ner på armarna. De är baktunga eller för stora. Stackars barn!!

    Bra märken är: Tatonka, Haglöfs Tight xs, Vaude, Mammut mfl. Du hittar dem i sportbutiker! Tex uteungar eller www.addnature.com
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12
    Jag har ingen aning, men jag tror det varierar från modell till modell, vi köpte en mindre modell (en 6-liters) till vår yngsta i helgen, och där var det varken förstoringsglas eller sittunderlägg dock ingick en liten mjukishund som stora tjejen blev grymt avundsjuk på.
  24. 12
    Jag har ingen aning, men jag tror det varierar från modell till modell, vi köpte en mindre modell (en 6-liters) till vår yngsta i helgen, och där var det varken förstoringsglas eller sittunderlägg dock ingick en liten mjukishund som stora tjejen blev grymt avundsjuk på.
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13
    ju jag har oxå haft en traumatisk barndom =)
    Har oxå haft konken på högstadiet tror jag d var... eller var d låg? Har inget minne om att den var jobbig!
  26. 13
    ju jag har oxå haft en traumatisk barndom =)
    Har oxå haft konken på högstadiet tror jag d var... eller var d låg? Har inget minne om att den var jobbig!
  27. Medlem sedan
    Apr 2006
    #14
    Tack för svar
  28. 14
    Tack för svar
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15
    Fanns en Hello Kitty på ICA-maxi tidigare i höstas. Dottern fick en gympapåse därifrån.
    Annars finns det fina ryggsäckar på sportaffärerna till inte allt för stor peng. Dotterns ( 6 år) köpte vi på Rusta av alla ställen. Bra form och storlek, rejäla bra sittande axelband.
  30. 15
    Fanns en Hello Kitty på ICA-maxi tidigare i höstas. Dottern fick en gympapåse därifrån.
    Annars finns det fina ryggsäckar på sportaffärerna till inte allt för stor peng. Dotterns ( 6 år) köpte vi på Rusta av alla ställen. Bra form och storlek, rejäla bra sittande axelband.

Liknande trådar

  1. Säng till 6åring??
    By Jeswi in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-08-11, 10:10
  2. Turkos mössa till 6åring
    By thess705 in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 07:07
  3. En till 6åring här =))
    By anber in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 07:32
  4. Bra bok till en 6åring
    By Jelena m.LoM in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 14:26
  5. Klänning till 6åring
    By Annica in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 19:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar