Är det inte lite segt här nu?
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Är det inte lite segt här nu?

    Jo det tror jag bestämt.

    Enkät nån?

    1. Hur ofta läser du här inne?
    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    7. Hur brukar ni fira?
    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  2. 1
    Är det inte lite segt här nu? Jo det tror jag bestämt.

    Enkät nån?

    1. Hur ofta läser du här inne?
    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    7. Hur brukar ni fira?
    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Ellen svarar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Lite då och då, inte varje dag, men någon gång per vecka.

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    Lite mer sällan, men ändå någon gång ibland.

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    Jag vet inte, mer tid och ork rent allmänt skulle jag tro.

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    Ganska bra tror jag. Hon är på dagis just nu.

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Jodå, hon börjar bli stor. Det händer mycket spännande saker. Nu senast upptäckte vi att hon kan rabbla alfabetet. Och att hon faktiskt går tillbaka och rättar sig när hon gör fel. Även på många andra områden händer mycket.

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    ja

    7. Hur brukar ni fira?
    Lugnt och stillsamt. Förra året bara vi här hemma, i år troligtvis detsamma.

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    Ingen aning, hon tycker säkert det är kul.

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    Nej, jag har faktiskt inte börjat fundera så mycket på det än.

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Jodå, hon älskar att pyssla. Klippa, klistra och rita gör hon gärna varje dag. Och jag är imponerad när hon klipper ut sina gubbar och klarar av att parera de där smala benen. Det är nästan så att knappt jag klarar det. Vi pysslar ofta tillsammans. Hon brukar rita och så hjälps vi åt att göra kort till födelsedagar med mera.

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    Ja, det har vi gjort, men jag vet inte riktigt hur vi ska göra i år. Hittills har det varit "tema" - första året bondgårdsdjur och förra året leksaksservis. I år är det inget direkt sådant som hon saknar. Tänkte eventuellt kombinera choklad och paketkalender med chokladbitar på vardagarna och några småsaker till helgerna. Jag vet att hon vill ha nya badankor tex, men 24 badankor känns lite för mycket! ;-)

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    Det hade väl varit trevligt! Och Skåne låter väl bra! :-P Nämen skämt åsido så hade det varit kul.
  4. 2
    Ellen svarar 1. Hur ofta läser du här inne?
    Lite då och då, inte varje dag, men någon gång per vecka.

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    Lite mer sällan, men ändå någon gång ibland.

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    Jag vet inte, mer tid och ork rent allmänt skulle jag tro.

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    Ganska bra tror jag. Hon är på dagis just nu.

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Jodå, hon börjar bli stor. Det händer mycket spännande saker. Nu senast upptäckte vi att hon kan rabbla alfabetet. Och att hon faktiskt går tillbaka och rättar sig när hon gör fel. Även på många andra områden händer mycket.

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    ja

    7. Hur brukar ni fira?
    Lugnt och stillsamt. Förra året bara vi här hemma, i år troligtvis detsamma.

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    Ingen aning, hon tycker säkert det är kul.

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    Nej, jag har faktiskt inte börjat fundera så mycket på det än.

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Jodå, hon älskar att pyssla. Klippa, klistra och rita gör hon gärna varje dag. Och jag är imponerad när hon klipper ut sina gubbar och klarar av att parera de där smala benen. Det är nästan så att knappt jag klarar det. Vi pysslar ofta tillsammans. Hon brukar rita och så hjälps vi åt att göra kort till födelsedagar med mera.

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    Ja, det har vi gjort, men jag vet inte riktigt hur vi ska göra i år. Hittills har det varit "tema" - första året bondgårdsdjur och förra året leksaksservis. I år är det inget direkt sådant som hon saknar. Tänkte eventuellt kombinera choklad och paketkalender med chokladbitar på vardagarna och några småsaker till helgerna. Jag vet att hon vill ha nya badankor tex, men 24 badankor känns lite för mycket! ;-)

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    Det hade väl varit trevligt! Och Skåne låter väl bra! :-P Nämen skämt åsido så hade det varit kul.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Trixies svar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    nästan varje dag

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    när jag har något att komma med. Sen svarar jag på de flesta inlägg

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    Om andra skrev mer skulle jag tro

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    Bra

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Ja, han har liksom tagit ett steg uppåt på utvecklingsstegen, i många avseenden

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    Ja, den är bokad och klar Skidvecka i Hamra fjäll och julbord bokat.

    7. Hur brukar ni fira?
    Se ovan i år, annars med våra familjer, vartannat år

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    Åhh han längtar. Varför blir det aldrig snö!?

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Pärlplattor, dega

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    Nej det orkar jag tyvärr inte. Mitt ork för det tog slut för en sisådär 10 år sen

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    Ja, jag gillar alltid träffar. Har varit p g att flagga för ett SPA igen men jag tvivlar på att det finns intresse.
    __________________
  6. 3
    Trixies svar 1. Hur ofta läser du här inne?
    nästan varje dag

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    när jag har något att komma med. Sen svarar jag på de flesta inlägg

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    Om andra skrev mer skulle jag tro

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    Bra

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Ja, han har liksom tagit ett steg uppåt på utvecklingsstegen, i många avseenden

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    Ja, den är bokad och klar Skidvecka i Hamra fjäll och julbord bokat.

    7. Hur brukar ni fira?
    Se ovan i år, annars med våra familjer, vartannat år

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    Åhh han längtar. Varför blir det aldrig snö!?

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Pärlplattor, dega

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    Nej det orkar jag tyvärr inte. Mitt ork för det tog slut för en sisådär 10 år sen

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    Ja, jag gillar alltid träffar. Har varit p g att flagga för ett SPA igen men jag tvivlar på att det finns intresse.
    __________________
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Jelena svarar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Nästan varje dag

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    när jag har någon fråga/roligt/tråkigt att berätta, eller om jag känner att jag skall svara någon

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    om andra skrev mer

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    jag trro att hon mår bra, hon är hemma med pappa och Milla, och längtar att jag kommer hem från jobbet efetrsom jag hämtar mormor på Arlanda på väg hem. Luna har längtat så mycket efter mormor

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Det är första året hon verkligen pratar om att fylla år, visar och säger det till alla som vi träfafr fortfarande, även om det är mer än en månad sedan hon fyllde

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    Japp, vi är i Sälen den veckan med våra närmsta vänner och deras son, så vi kommer att fyra med dem. En julgran tar vi med oss och Tomte kläder, så pappa S får "spela" tomte:-)
    Hur kul som helst känns det

    7. Hur brukar ni fira?
    värsta ångest brukar jag ha för jag vill gärna att allt skall vara bra och att alla är samlade, emn sedan känns det ändå så att vi inte ska vara samlade:-(

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    hon pratar om tomte, julklappar och snö, men jag tror inte hon fattar riktigt

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    vi köperen ritstativ(heter det så?!) till Luna...och det kommer hon att få i Sälen

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Verkligen, att rita, måla, klippa, klistra...det gör hon dagligen, flera gånger om dagen till och med

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    nej, eller ja...eller jag vet inte...
    Vi köper en chokladkalender som hon får öppna....räknas det?

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?Skulle vara kul...i Stockholm:-)
    Jelena med L,MoA
  8. 4
    Jelena svarar 1. Hur ofta läser du här inne?
    Nästan varje dag

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    när jag har någon fråga/roligt/tråkigt att berätta, eller om jag känner att jag skall svara någon

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    om andra skrev mer

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    jag trro att hon mår bra, hon är hemma med pappa och Milla, och längtar att jag kommer hem från jobbet efetrsom jag hämtar mormor på Arlanda på väg hem. Luna har längtat så mycket efter mormor

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Det är första året hon verkligen pratar om att fylla år, visar och säger det till alla som vi träfafr fortfarande, även om det är mer än en månad sedan hon fyllde

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    Japp, vi är i Sälen den veckan med våra närmsta vänner och deras son, så vi kommer att fyra med dem. En julgran tar vi med oss och Tomte kläder, så pappa S får "spela" tomte:-)
    Hur kul som helst känns det

    7. Hur brukar ni fira?
    värsta ångest brukar jag ha för jag vill gärna att allt skall vara bra och att alla är samlade, emn sedan känns det ändå så att vi inte ska vara samlade:-(

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    hon pratar om tomte, julklappar och snö, men jag tror inte hon fattar riktigt

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    vi köperen ritstativ(heter det så?!) till Luna...och det kommer hon att få i Sälen

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Verkligen, att rita, måla, klippa, klistra...det gör hon dagligen, flera gånger om dagen till och med

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    nej, eller ja...eller jag vet inte...
    Vi köper en chokladkalender som hon får öppna....räknas det?

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?Skulle vara kul...i Stockholm:-)
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    Nina svarar...

    1. Hur ofta läser du här inne?
    **Så gott som dagligen

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    ** Betydligt mer sällan än så tyvärr, går i perioder beroende på hur mkt ork jag har

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    **Mer ork i mitt liv typ? Mår illa och är trött....

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    **Bara fint!

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    **Hon är ju superlång, växer på längden som jag vet inte vad. Sen utv hon ju hela tiden med bla stort intresse för bokstäver och siffror

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    ** Jadå, jag gillar julen och skulle gärna ha planerat ännu mer

    7. Hur brukar ni fira?
    ** Julaftons morgon hemma hos oss m gröt och några klappar, sen åker vi till min pappas särbo där min familj + hennes familj firar ihop. Firar med Andreas släkt juldag el annandag. Javisst ja, någon dag före julafton brukar vi ha julmiddag härhemma för kompisar, en tradition som hänger kvar sen studietiden -jättemysigt!

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    ** Ser fram emot Luciatåg samt julklappar typ.

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    ** Nåt glittrigt skulle vara poppis här

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    **Japp, med det mesta, papper, sax, lim, pennor, glitter, färg och deg typ. Tejp också!

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    **Nej, har aldrig gjort och orkar inte i år heller

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    **Snacket vill jag ska vara kvar och gärna en storträff också. Sveriges närmaste stad var ju på tal sist och Cassandras ankomstgrupp fick ihop en rixträff där förra sommaren så det borde väl vi också kunna?
    Mamma till tre finfina barn!
  10. 5
    Nina svarar... 1. Hur ofta läser du här inne?
    **Så gott som dagligen

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    ** Betydligt mer sällan än så tyvärr, går i perioder beroende på hur mkt ork jag har

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    **Mer ork i mitt liv typ? Mår illa och är trött....

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    **Bara fint!

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    **Hon är ju superlång, växer på längden som jag vet inte vad. Sen utv hon ju hela tiden med bla stort intresse för bokstäver och siffror

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    ** Jadå, jag gillar julen och skulle gärna ha planerat ännu mer

    7. Hur brukar ni fira?
    ** Julaftons morgon hemma hos oss m gröt och några klappar, sen åker vi till min pappas särbo där min familj + hennes familj firar ihop. Firar med Andreas släkt juldag el annandag. Javisst ja, någon dag före julafton brukar vi ha julmiddag härhemma för kompisar, en tradition som hänger kvar sen studietiden -jättemysigt!

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    ** Ser fram emot Luciatåg samt julklappar typ.

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    ** Nåt glittrigt skulle vara poppis här

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    **Japp, med det mesta, papper, sax, lim, pennor, glitter, färg och deg typ. Tejp också!

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    **Nej, har aldrig gjort och orkar inte i år heller

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    **Snacket vill jag ska vara kvar och gärna en storträff också. Sveriges närmaste stad var ju på tal sist och Cassandras ankomstgrupp fick ihop en rixträff där förra sommaren så det borde väl vi också kunna?
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    En sak till! Jätebra initiativ ME!
  12. 6
    En sak till! Jätebra initiativ ME!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Haha, 24 badankor

    hade varit en höjdare! *s*

    Jag kommer gärna till Skåne om ni bara ordnar nåt.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  14. 7
    Haha, 24 badankor hade varit en höjdare! *s*

    Jag kommer gärna till Skåne om ni bara ordnar nåt.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Hamra?

    Var ligger det? Never heard of... Låter mysigt att komma iväg, lite mer opretentiöst och avslappnande än att vara hemma med La Grande Famiglia typ.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  16. 8
    Hamra? Var ligger det? Never heard of... Låter mysigt att komma iväg, lite mer opretentiöst och avslappnande än att vara hemma med La Grande Famiglia typ.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Så heter det

    och vad mysigt att åka iväg med kompisar!

    Jag tror jag fattar vad du menar med julfirandet, man försöker sig på nåt Madicken-liknande och så råkar det komma en massa människor också...*s*

    Var i Stockholm kan vi ses då? Ska det vara riksträff så behöver det ju vara nåt bra ställe...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  18. 9
    Så heter det och vad mysigt att åka iväg med kompisar!

    Jag tror jag fattar vad du menar med julfirandet, man försöker sig på nåt Madicken-liknande och så råkar det komma en massa människor också...*s*

    Var i Stockholm kan vi ses då? Ska det vara riksträff så behöver det ju vara nåt bra ställe...
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Härjarö var det va?

    Hellre det än Bredsand kan jag säga...

    Mår du lika illa den här gången? När är det du är beräknad? Jag har tappat kollen fullständigt... *skäms*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  20. 10
    Härjarö var det va? Hellre det än Bredsand kan jag säga...

    Mår du lika illa den här gången? När är det du är beräknad? Jag har tappat kollen fullständigt... *skäms*
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    ME svarar...

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Kikar in ett par gånger om dan. Jag jobbar ju mest framför datorn så jag tittar förbi när jag behöver pausa hjärnan men inte har tid att gå ifrån kontoret.

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    Alldeles för sällan.

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    Samma som alla som svarat hittills tror jag; att fler skrev. Shit, jag ser ett mönster! Ska vi ta upp Runas idé om dagsrapporter tills vi etablerat vanan??

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    Hon är sur för att hon inte får pärla nu när jag ska laga mat, men sist hamnade 3 dl pärlor på golvet och jag vägrar städa efter henne..

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Fyraårstrotset har slagit till. *s* Hon har väääldigt mycket attityd nu faktiskt, men å andra sidan hör hon bättre när man säger till också.

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    Japp, det börjar utkristallisera sig hur det ska bli. Skönt! Det är så många att ta hänsyn till att det blir rörigt varenda år. Men det blir lite uppdelat firande och vi kommer att vara solo bara vi fyra på julafton, precis som förra året. Me love. Men J undrade "näääär kommer GÄSTERNA!?!" väldigt anklagande en massa gånger sist. Det är ett socialt barn jag har...

    7. Hur brukar ni fira?
    Det finns nog inga "brukar" med såhär stor familj... Innan med mamma, efter med pappa är väl "brukar" i alla fall.

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    Hon längtar. Jag tror hon greppar en del om tomte och paket.

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    Njäe, jag undviker gärna glitter men hon vill gärna ha det. Svårt.

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Pärla är en favorit, hon har sina större och jag har mina mindre. Och så gillar hon att måla. Och klippa. Kära värld vad hon klipper... Dock inte i håret längre.

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    Nej. Vi kör aktivitetskalender. http://vinterliv.blogg.se/

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    Ibland är jag rädd att det gör det. De kommer att slå ihop oss med de andra höstbarnssnacken då och det VILL jag inte. Storträff vore jättekul, men det förutsätter ju a) att folk är intresserade, b) att nån/några roddar och c) att folk sen verkligen kommer... Jag åker gärna om det bara finns sängar att hyra, tält sover jag INTE i.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  22. 11
    ME svarar... 1. Hur ofta läser du här inne?
    Kikar in ett par gånger om dan. Jag jobbar ju mest framför datorn så jag tittar förbi när jag behöver pausa hjärnan men inte har tid att gå ifrån kontoret.

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    Alldeles för sällan.

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    Samma som alla som svarat hittills tror jag; att fler skrev. Shit, jag ser ett mönster! Ska vi ta upp Runas idé om dagsrapporter tills vi etablerat vanan??

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    Hon är sur för att hon inte får pärla nu när jag ska laga mat, men sist hamnade 3 dl pärlor på golvet och jag vägrar städa efter henne..

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Fyraårstrotset har slagit till. *s* Hon har väääldigt mycket attityd nu faktiskt, men å andra sidan hör hon bättre när man säger till också.

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    Japp, det börjar utkristallisera sig hur det ska bli. Skönt! Det är så många att ta hänsyn till att det blir rörigt varenda år. Men det blir lite uppdelat firande och vi kommer att vara solo bara vi fyra på julafton, precis som förra året. Me love. Men J undrade "näääär kommer GÄSTERNA!?!" väldigt anklagande en massa gånger sist. Det är ett socialt barn jag har...

    7. Hur brukar ni fira?
    Det finns nog inga "brukar" med såhär stor familj... Innan med mamma, efter med pappa är väl "brukar" i alla fall.

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    Hon längtar. Jag tror hon greppar en del om tomte och paket.

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    Njäe, jag undviker gärna glitter men hon vill gärna ha det. Svårt.

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Pärla är en favorit, hon har sina större och jag har mina mindre. Och så gillar hon att måla. Och klippa. Kära värld vad hon klipper... Dock inte i håret längre.

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    Nej. Vi kör aktivitetskalender. http://vinterliv.blogg.se/

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    Ibland är jag rädd att det gör det. De kommer att slå ihop oss med de andra höstbarnssnacken då och det VILL jag inte. Storträff vore jättekul, men det förutsätter ju a) att folk är intresserade, b) att nån/några roddar och c) att folk sen verkligen kommer... Jag åker gärna om det bara finns sängar att hyra, tält sover jag INTE i.
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12
    De var i Bredsand, men Härjarö kan väl funka lika så bra? Där har jag varit på klassresa när jag gick i lågstadiet Jag är, enligt UL, beräknad till 4/3. Tiden går visserligen ännu fortare denna graviditet, men som illamående är det lång tid kvar till mars ändå.
  24. 12
    De var i Bredsand, men Härjarö kan väl funka lika så bra? Där har jag varit på klassresa när jag gick i lågstadiet Jag är, enligt UL, beräknad till 4/3. Tiden går visserligen ännu fortare denna graviditet, men som illamående är det lång tid kvar till mars ändå.
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13
    Jag vill inte heller tälta! Jag är verkligen ingen tältare! Gärna friluftsliv osv, men när jag ska sova vill jag ha väggar och tak runtomkring mig
  26. 13
    Jag vill inte heller tälta! Jag är verkligen ingen tältare! Gärna friluftsliv osv, men när jag ska sova vill jag ha väggar och tak runtomkring mig
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Malin svarar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Varje gång jag sitter framför datorn.... Kan vara allt från varje dag till varannan vecka.....

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    Ibland. Har blivit mer under hösten då jag varit hemma en hel del pga Vab med sonen ganska mycket.

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    Vet inte

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    Börjar bli frisk efter förkylning, hosta och feber. Har varit hemma från förskolan sista veckan. Annars mår han bara bra

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Ja, han är stora killen nu. Har blivit lång och har otroliga funderingar emellanåt - det kan bli intressanta diskussioner, just nu är det mycket funderingar och frågor kring döden. Sedan är jag inte fullt lika glad över allt kiss-och-bajs prat just nu.....

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    Ja, funderar varje dag och varje gång liten sparkar i magen.... H*n är ju beräknad till 23 december.... Vet inte var vi ska fira, men sonens farmor och ena farbror kommer ner mellan jul och nyår och ska fira med oss, samt ta hand om sonen om bebis vill komma ut.... Eventuellt blir det firande hemma hos oss eller så åker vi till mina föräldrar eller syskon och så får farmor/farbror följa med....

    7. Hur brukar ni fira?
    Lite olika, förra julen firade vi på Gran Canaria, bara vi tre och det var jättehärligt. Annars brukar vi oftast fira med min släkt, antingen hos mina föräldrar eller syskon eller hemma hos oss. Vi brukar turas om. Vi är bara på ett ställe på julafton. Vi har varit ett år med sonens andra farbror - men sambon vill inte dit.

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    Han längtar, men just nu mest för att bebisen ska komma då, tror jag. För det är mest det vi pratar om när det gäller julen

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    Han älskar ju allt som har med filmen "Bilar" att göra, så jag har funderat på om han ska få den stora lastbilen i julklapp...

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Ibland gillar han att pärla - pärlplattor och halsband. Och får han tag på tejp så blir det mycket tejpande.... Han ritar ibland, men inte så ofta. Han gillar när vi tar fram målarfärgerna, vilket vi egentligen skulle kunna göra lita oftare...

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    Ja, det har jag tänkt göra. Har bara ett ritblock än så länge som jag hittade hemma - oanvänt så det tänkte jag lägga i. Lördagarna blir det kanske lite godis.

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    Inte får det förfalla. Jag tycker det är jätteroligt att läsa om vad alla andra 03-septemberbarn gör, säger mm och allt annat också. En storträff vore jätteroligt. Jag har ju inte träffat någon härifrån, men det vore trevligt.
  28. 14
    Malin svarar

    1. Hur ofta läser du här inne?
    Varje gång jag sitter framför datorn.... Kan vara allt från varje dag till varannan vecka.....

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    Ibland. Har blivit mer under hösten då jag varit hemma en hel del pga Vab med sonen ganska mycket.

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    Vet inte

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    Börjar bli frisk efter förkylning, hosta och feber. Har varit hemma från förskolan sista veckan. Annars mår han bara bra

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Ja, han är stora killen nu. Har blivit lång och har otroliga funderingar emellanåt - det kan bli intressanta diskussioner, just nu är det mycket funderingar och frågor kring döden. Sedan är jag inte fullt lika glad över allt kiss-och-bajs prat just nu.....

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    Ja, funderar varje dag och varje gång liten sparkar i magen.... H*n är ju beräknad till 23 december.... Vet inte var vi ska fira, men sonens farmor och ena farbror kommer ner mellan jul och nyår och ska fira med oss, samt ta hand om sonen om bebis vill komma ut.... Eventuellt blir det firande hemma hos oss eller så åker vi till mina föräldrar eller syskon och så får farmor/farbror följa med....

    7. Hur brukar ni fira?
    Lite olika, förra julen firade vi på Gran Canaria, bara vi tre och det var jättehärligt. Annars brukar vi oftast fira med min släkt, antingen hos mina föräldrar eller syskon eller hemma hos oss. Vi brukar turas om. Vi är bara på ett ställe på julafton. Vi har varit ett år med sonens andra farbror - men sambon vill inte dit.

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    Han längtar, men just nu mest för att bebisen ska komma då, tror jag. För det är mest det vi pratar om när det gäller julen

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    Han älskar ju allt som har med filmen "Bilar" att göra, så jag har funderat på om han ska få den stora lastbilen i julklapp...

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Ibland gillar han att pärla - pärlplattor och halsband. Och får han tag på tejp så blir det mycket tejpande.... Han ritar ibland, men inte så ofta. Han gillar när vi tar fram målarfärgerna, vilket vi egentligen skulle kunna göra lita oftare...

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    Ja, det har jag tänkt göra. Har bara ett ritblock än så länge som jag hittade hemma - oanvänt så det tänkte jag lägga i. Lördagarna blir det kanske lite godis.

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    Inte får det förfalla. Jag tycker det är jätteroligt att läsa om vad alla andra 03-septemberbarn gör, säger mm och allt annat också. En storträff vore jätteroligt. Jag har ju inte träffat någon härifrån, men det vore trevligt.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Jag vill inte till Bresse

    även om det är vackert och har många fina småstugor att hyra. *har andra orsaker till det* Men finns det intresse kanske vi ska kolla upp Härjarö? Om ingen i nån annan ände av landet har lust?
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  30. 15
    Jag vill inte till Bresse även om det är vackert och har många fina småstugor att hyra. *har andra orsaker till det* Men finns det intresse kanske vi ska kolla upp Härjarö? Om ingen i nån annan ände av landet har lust?
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16

    ja det känns så skönt

    jag älskar ju egentligen julen och allt runt omkring men det ska bli SÅ skönt att slippa laga maten fixa allt kring det medans det sitter gubbar i soffan och pratar och dricker en whisky i godan ro. Så är det nämligen hos oss, lite "Masdjävlar" så där.....

    Hamra fjäll ligger i Funäsdalen (om jag nu inte blandat ihop allt i min trötta hjärna).
  32. 16
    ja det känns så skönt jag älskar ju egentligen julen och allt runt omkring men det ska bli SÅ skönt att slippa laga maten fixa allt kring det medans det sitter gubbar i soffan och pratar och dricker en whisky i godan ro. Så är det nämligen hos oss, lite "Masdjävlar" så där.....

    Hamra fjäll ligger i Funäsdalen (om jag nu inte blandat ihop allt i min trötta hjärna).
  33. Medlem sedan
    Mar 2002
    #17
    1. Hur ofta läser du här inne?
    I princip varje dag, om än lite mer sällan på sistone men då pga av renovering och hem-fixande inför lgh-fotograferingen idag

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    För sällan

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    Tja samma som resten skrivit, plus att det känns somommanmest har nonsen att skriva som inte är så intressant

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    Bra, men humöret svajjar vilt

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Storleksmässigt, inte direkt, personlighet, ja jo men mest märker jag alla sura miner och -dummaste mamman i hela världen, -varför har ni köpt en så hal soffa,halt golv,ställt väggen där mmn är han slår sig *suck*

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    Nej, bara lätt funderat på hur inflyttade vi kommer att vara i huset vid det laget

    7. Hur brukar ni fira?
    Antingen hos minaföräldrar eller N mamma eller bror, hittills

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    Han säger inte så mycket

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    Ingen aning

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Nja korta stunder men det är inget stort intresse

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    Nej,det orkar jag inte

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    Det vore kul
  34. 17
    1. Hur ofta läser du här inne?
    I princip varje dag, om än lite mer sällan på sistone men då pga av renovering och hem-fixande inför lgh-fotograferingen idag

    2. Hur ofta skriver du nåt då?
    För sällan

    3. Vad skulle få dig att skriva mer?
    Tja samma som resten skrivit, plus att det känns somommanmest har nonsen att skriva som inte är så intressant

    4. Hur mår ditt septemberbarn för tillfället?
    Bra, men humöret svajjar vilt

    5. Har du märkt att ditt septemberbarn fyllt fyra? Förutom kalas och sånt - har ungen vuxit till sig?
    Storleksmässigt, inte direkt, personlighet, ja jo men mest märker jag alla sura miner och -dummaste mamman i hela världen, -varför har ni köpt en så hal soffa,halt golv,ställt väggen där mmn är han slår sig *suck*

    6. Har ni börjat fundera på julen än?
    Nej, bara lätt funderat på hur inflyttade vi kommer att vara i huset vid det laget

    7. Hur brukar ni fira?
    Antingen hos minaföräldrar eller N mamma eller bror, hittills

    8. Vad tycker septemberbarnet om jul?
    Han säger inte så mycket

    9. Har du nåt bra förslag på septemberbarnsjulklapp?
    Ingen aning

    10. Gillar septemberbarnet att pyssla - och i så fall med vad?
    Nja korta stunder men det är inget stort intresse

    11. Kör ni med presentkalender? Varför/varför inte? Och vad lägger ni i så fall i?
    Nej,det orkar jag inte

    12. Håller det här snacket på att förfalla eller ska vi försöka planera en storträff nästa sommar? I så fall var?
    Det vore kul
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Hur gick det då?

    Med fotograferingen?

    Jag känner också sådär om att mitt jädra nonsens är det väl ingen som bryr sig om, men _jag_ bryr mig faktiskt om alla _andras_ "nonsens" så vi kanske skulle börja delge varandra Dagens Nonsens eller nåt.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  36. 18
    Hur gick det då? Med fotograferingen?

    Jag känner också sådär om att mitt jädra nonsens är det väl ingen som bryr sig om, men _jag_ bryr mig faktiskt om alla _andras_ "nonsens" så vi kanske skulle börja delge varandra Dagens Nonsens eller nåt.
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Visst är det lite läckert

    med alla tankar som ploppar ur truten på dem nu? Jag borde skärpa till mig och skriva upp, det bara dräller av intressanta uttalanden.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  38. 19
    Visst är det lite läckert med alla tankar som ploppar ur truten på dem nu? Jag borde skärpa till mig och skriva upp, det bara dräller av intressanta uttalanden.
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20
    Ja, man funderar ibland var allting kommer ifrån. Och visst borde man vara bättre på att skriva upp det de säger, det håller jag med om
  40. 20
    Ja, man funderar ibland var allting kommer ifrån. Och visst borde man vara bättre på att skriva upp det de säger, det håller jag med om
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Segt att inte veta någonting!
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 13:16
  2. Lite segt
    By Annika60 in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 09:51
  3. Lite segt....
    By thess705 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 20:27
  4. Det har varit lite segt att komma
    By Bebabelola in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 07:27
  5. lite segt idag...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 14:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar