Idag fick vi beskedet....
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Idag fick vi beskedet....

    ...att mammas lungcancer hade spridit sig till lymfkörtlarna mellan lungorna :-(
    På tisdag har hon fått tid på radiumhemmet där hon kommer att få den tuffaste behandlingen med kombinationen strålning och cellgifter. I allt mörker känns det ändå bra att det finns en liten chans att hon kan bli botad. Hon är i bra form - har inga egentliga symptom eller nåt - så då borde hon klara en sådan behandling ganska bra (försöker tänka positivt....)

    Livet känns så tufft och orättvist - inser att vi har några riktigt tuffa månader framför oss....*gråter*..... Det svåraste är att se hur rädd och ledsen mamma är :-(

    Kramar!
  2. 1
    Idag fick vi beskedet.... ...att mammas lungcancer hade spridit sig till lymfkörtlarna mellan lungorna :-(
    På tisdag har hon fått tid på radiumhemmet där hon kommer att få den tuffaste behandlingen med kombinationen strålning och cellgifter. I allt mörker känns det ändå bra att det finns en liten chans att hon kan bli botad. Hon är i bra form - har inga egentliga symptom eller nåt - så då borde hon klara en sådan behandling ganska bra (försöker tänka positivt....)

    Livet känns så tufft och orättvist - inser att vi har några riktigt tuffa månader framför oss....*gråter*..... Det svåraste är att se hur rädd och ledsen mamma är :-(

    Kramar!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Ah , visst gör det ont att se en förälder lida, men jag tror att hon ocksâ är hemskt orolig över sina barn som är oroliga.
    Vi hâller tummarna pâ tisdag och hoppas att allt gâr bra.
    Kram
  4. 2
    Ah , visst gör det ont att se en förälder lida, men jag tror att hon ocksâ är hemskt orolig över sina barn som är oroliga.
    Vi hâller tummarna pâ tisdag och hoppas att allt gâr bra.
    Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    så ledsamt att det spridit sig. Men nu hoppas vi och håller alla tummar på att allt försvinner med alla cellgifter mm.

    Skicka en massa kraftkramar från mig.

    kram
    mamma till fyra
  6. 3
    så ledsamt att det spridit sig. Men nu hoppas vi och håller alla tummar på att allt försvinner med alla cellgifter mm.

    Skicka en massa kraftkramar från mig.

    kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4

    Åh nej...

    Det är ett sådant besked man inte vill ha! Samtidigt så finns det fortfarande hopp för din mamma, de har bestämt sig för att behandla henne och redan på tisdag... Tänker på er och hoppas på det bästa *kram*
    Lycka är en resa inte en destination.
  8. 4
    Åh nej... Det är ett sådant besked man inte vill ha! Samtidigt så finns det fortfarande hopp för din mamma, de har bestämt sig för att behandla henne och redan på tisdag... Tänker på er och hoppas på det bästa *kram*
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    Gråter

    med dej...
    Förstår att de är jättetufft. Finns inte ord, men ge inte upp hoppet.
    Vet att det är lätt att säga, men försöker intala mig själv det samma just nu.
    *styrkekram*
  10. 5
    Gråter med dej...
    Förstår att de är jättetufft. Finns inte ord, men ge inte upp hoppet.
    Vet att det är lätt att säga, men försöker intala mig själv det samma just nu.
    *styrkekram*

Liknande trådar

  1. Fick igår det tråkiga beskedet att:
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 16:35
  2. Ledsen efter beskedet jag fick igår
    By marilin in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 09:45
  3. Fick beskedet idag (från igår)
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 23:14
  4. Beskedet!
    By vilja in forum Änglabarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 13:10
  5. VUL beskedet
    By Alli-Mac in forum _0607 Julibarn
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 08:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar