Nu har vi varit och ridit!
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Nu har vi varit och ridit!

    Idag var det extra lov-ridning för barnen så de fick rida samma tid. Det är lite skönt, annars rider R 16-17 och J 18-19 och vi hastar hem och äter emellan, det är hetsiga onsdagar. Men idag red de 15-16 och nu är vi hemma - och så även barnafadern - och det är jättehärligt. Jag önskar att man kunde jobba lite kortare dagar, men även om jag får välja mina arbetstider fritt så kan jag ju inte jobba hur lite som helst utan att behöva ta igen det på nätterna. Och på nätterna behöver jag sova, särskilt nu när mörkret kryper på.

    Det är skoj att gå på ridningen med ungarna, båda är både modiga och duktiga. Rebecca har full kläm på både gas, stopp och sväng och hon älskar att hoppa. Nu är det inte så stora hästar och inte så stora barn (fast hon är minst fortfarande, trots att hon hållit på i drygt 1½ år) och då blir det inte så höga hinder heller, men det blir _hopp_ för hästarna och det är väl det som är grejen.

    Idag jobbade vi lite extra med serpentinridning och jag visade henne hur man tar försiktigt i tyglarna (hon har inte riktigt kläm på att det faktiskt kan göra ont i munnen på hästkraken) och också lutar lite åt det håll man ska åt, men bara litelitegrann. En annan mamma som var där log och sa "jobbar ni med sittbenen" och jo, det kan man väl säga. Fast hade jag sagt det så hade Rebecca inte fattat ett smack. Men själva grejen fattade hon, och föreläste högt och gärna för de andra barnen om.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  2. 1
    Nu har vi varit och ridit! Idag var det extra lov-ridning för barnen så de fick rida samma tid. Det är lite skönt, annars rider R 16-17 och J 18-19 och vi hastar hem och äter emellan, det är hetsiga onsdagar. Men idag red de 15-16 och nu är vi hemma - och så även barnafadern - och det är jättehärligt. Jag önskar att man kunde jobba lite kortare dagar, men även om jag får välja mina arbetstider fritt så kan jag ju inte jobba hur lite som helst utan att behöva ta igen det på nätterna. Och på nätterna behöver jag sova, särskilt nu när mörkret kryper på.

    Det är skoj att gå på ridningen med ungarna, båda är både modiga och duktiga. Rebecca har full kläm på både gas, stopp och sväng och hon älskar att hoppa. Nu är det inte så stora hästar och inte så stora barn (fast hon är minst fortfarande, trots att hon hållit på i drygt 1½ år) och då blir det inte så höga hinder heller, men det blir _hopp_ för hästarna och det är väl det som är grejen.

    Idag jobbade vi lite extra med serpentinridning och jag visade henne hur man tar försiktigt i tyglarna (hon har inte riktigt kläm på att det faktiskt kan göra ont i munnen på hästkraken) och också lutar lite åt det håll man ska åt, men bara litelitegrann. En annan mamma som var där log och sa "jobbar ni med sittbenen" och jo, det kan man väl säga. Fast hade jag sagt det så hade Rebecca inte fattat ett smack. Men själva grejen fattade hon, och föreläste högt och gärna för de andra barnen om.
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Vad roligt! Åh vad jag saknar hästarna och min ridning! Mina barn är tyvärr djurrädda men Cassandra sa nyss att hon ville rida på en häst faktiskt, och hon är den av de två som har varit närmast ett ridförsök också (bangade ur precis när vi skulle hjälpa henne upp, men ridhjälmen hade hon och stått och väntat i kön hade hon cokså). Så än finns det hopp Kul att R är så tuff i sadeln!
  4. 2
    Vad roligt! Åh vad jag saknar hästarna och min ridning! Mina barn är tyvärr djurrädda men Cassandra sa nyss att hon ville rida på en häst faktiskt, och hon är den av de två som har varit närmast ett ridförsök också (bangade ur precis när vi skulle hjälpa henne upp, men ridhjälmen hade hon och stått och väntat i kön hade hon cokså). Så än finns det hopp Kul att R är så tuff i sadeln!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Imponerad!

    Kan hon hoppa och "styra", coooool tjej
  6. 3
    Imponerad! Kan hon hoppa och "styra", coooool tjej

Liknande trådar

  1. Jag har ridit också!
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 21:15
  2. Ja, då har man varit iväg och ridit
    By tiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 07:37
  3. Linnéa har ridit!
    By Harmony in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 12:36
  4. har varit ute i ruskvädret å ridit
    By camilla m emil in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 15:14
  5. har varit och ridit
    By camilla m Emil in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 17:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar