Jag är gravid!
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Jag är gravid!

    La, la, la, la, laaaaa!!! Ja é så glá!!!

    Jag vet att det säkert är att fresta ödets nycker genom att basunera ut det så här, när det lilla fröet knappt är 2 veckor gammal, men skit samma!! Ikväll, efter jobbet (skulle haft mens igår eller idag) så känner jag bara på mig att det är något, så jag tar ett grav-test, (som låg här hemma och bara väntade) så fort jag kom hem eftersom sambon skulle äta middag med arbetskompisar och jag ville att han skulle vara med, om det nu var ett positivt besked som väntade! Och det var det!!

    Så nu sitter jag här hemma, ensam (Vanda sover) och det bara spritter i kroppen!! Vill berätta det för hela världen! BF blir den 13 juli, ett riktigt sommarbarn med andra ord!

    Hoppas alla har en trevlig allhelgonahelg!!

    Stor kram från en lycklig Sonja!!
  2. 1
    Jag är gravid! La, la, la, la, laaaaa!!! Ja é så glá!!!

    Jag vet att det säkert är att fresta ödets nycker genom att basunera ut det så här, när det lilla fröet knappt är 2 veckor gammal, men skit samma!! Ikväll, efter jobbet (skulle haft mens igår eller idag) så känner jag bara på mig att det är något, så jag tar ett grav-test, (som låg här hemma och bara väntade) så fort jag kom hem eftersom sambon skulle äta middag med arbetskompisar och jag ville att han skulle vara med, om det nu var ett positivt besked som väntade! Och det var det!!

    Så nu sitter jag här hemma, ensam (Vanda sover) och det bara spritter i kroppen!! Vill berätta det för hela världen! BF blir den 13 juli, ett riktigt sommarbarn med andra ord!

    Hoppas alla har en trevlig allhelgonahelg!!

    Stor kram från en lycklig Sonja!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Grattis!!!

    Kommer så väl ihåg när vi diskuterade om man skulle orka ett barn till för ungefär ett år sedan... och att vi för ca 6 månader sedan konstaterade att det blir lättare när barnen är större

    Klappa magen och krama Vanda... hon kommer nog bli överlycklig för en egen bäbis till sommaren.

    *och så håller jag tyst om exakt hur jobbigt det är att gå från ett barn till två *
  4. 2
    Grattis!!!

    Kommer så väl ihåg när vi diskuterade om man skulle orka ett barn till för ungefär ett år sedan... och att vi för ca 6 månader sedan konstaterade att det blir lättare när barnen är större

    Klappa magen och krama Vanda... hon kommer nog bli överlycklig för en egen bäbis till sommaren.

    *och så håller jag tyst om exakt hur jobbigt det är att gå från ett barn till två *
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Supergrattis!!!

    Vad roligt att era bebisplaner så snabbt gav resultat! Klart du ska basunera ut det till oss, du har ju redan "outat" bebisverkstan så vi vill ju veta om det händer nåt också!

    Jättekul, och du, jag tror att "nästan 3 år" är en perfekt åldersskillnad. Vi har ju 2 år och 3 månader mellan våra barn och jag kommer ihåg att jag tyckte att ett halvår till gjorde STOR skillnad på Amanda och jag var nästan lite avis på kompisar som hade "längre" mellan barnen. 6 månaders skillnad gör mycket när man är 2 eller 3 år, men absolut ingenting när man är lite äldre.

    Klapp på magen! Undrar vem det är där inne?

    Annica
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  6. 3
    Supergrattis!!! Vad roligt att era bebisplaner så snabbt gav resultat! Klart du ska basunera ut det till oss, du har ju redan "outat" bebisverkstan så vi vill ju veta om det händer nåt också!

    Jättekul, och du, jag tror att "nästan 3 år" är en perfekt åldersskillnad. Vi har ju 2 år och 3 månader mellan våra barn och jag kommer ihåg att jag tyckte att ett halvår till gjorde STOR skillnad på Amanda och jag var nästan lite avis på kompisar som hade "längre" mellan barnen. 6 månaders skillnad gör mycket när man är 2 eller 3 år, men absolut ingenting när man är lite äldre.

    Klapp på magen! Undrar vem det är där inne?

    Annica
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    GRATTIS!!!!! Å vad jag blir avundsjuk! Underbart roligt!!!
  8. 4
    GRATTIS!!!!! Å vad jag blir avundsjuk! Underbart roligt!!!
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5
    Hej hoppas vi får följas åt tillsammans hela vägen såsom vi gjorde med Theo och Vanda!!! Grattis!
  10. 5
    Hej hoppas vi får följas åt tillsammans hela vägen såsom vi gjorde med Theo och Vanda!!! Grattis!
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    Då GÅR det ju att planera barn

    Grattis!

    Inget bada nästa sommar då.

    Nä, det där var ingen avundsjuk pik. Jättestort grattis!! Håller tummarna för att det håller hela vägen!

    Kram
  12. 6
    Då GÅR det ju att planera barn Grattis!

    Inget bada nästa sommar då.

    Nä, det där var ingen avundsjuk pik. Jättestort grattis!! Håller tummarna för att det håller hela vägen!

    Kram
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Ååååå vad roligt!!! GRATTIS!!! Förstår att det spritter i kroppen!
  14. 7
    Ååååå vad roligt!!! GRATTIS!!! Förstår att det spritter i kroppen!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Vad roligt!!! Du har ju berättat att ni skulle försöka, så det är jätteroligt att få veta att det tog sig så fort.

    Jag hoppas att du hade en bra kväll hemma, med en massa spritt i kroppen!
  16. 8
    Vad roligt!!! Du har ju berättat att ni skulle försöka, så det är jätteroligt att få veta att det tog sig så fort.

    Jag hoppas att du hade en bra kväll hemma, med en massa spritt i kroppen!
  17. Medlem sedan
    Dec 2004
    #9
    Grattis! Vad härligt att Vanda ska bli storasyster. Hoppa att det ska gå bra med graviditeten. Jag håller på dig - lika bra att berätta tidigt, händer det nåt är det väl bra om folk vet varför man är ledsen!?

    Kram och grattis igen!
  18. 9
    Grattis! Vad härligt att Vanda ska bli storasyster. Hoppa att det ska gå bra med graviditeten. Jag håller på dig - lika bra att berätta tidigt, händer det nåt är det väl bra om folk vet varför man är ledsen!?

    Kram och grattis igen!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Grattis! Haha, där ser man ! Ser fram emot att höra fortsättningen! Nästan så man får tjuvkika lite i ank. juli -08 för att hänga med
    Kram på er!
  20. 10
    Grattis! Haha, där ser man ! Ser fram emot att höra fortsättningen! Nästan så man får tjuvkika lite i ank. juli -08 för att hänga med
    Kram på er!
  21. Medlem sedan
    Apr 2005
    #11

    Stort grattis!

    Så det blev en juli-08 istället för en maj-08 då Du får klämma lite på magen från mig med. Jag pendlar mellan "vill inte ha" till "vill ha nu", fast vi väntar som sagt med att försöka till efter bröllopsresan. Man vill ju åt de där paraplydrinkarna och barnfria dagarna också (Vad då både ha kakan och äta upp den ) Massor av lycka till kramar från mig och Li!
    Dessi med Nathalie 11/9-05 + Markus 5/5-09
  22. 11
    Stort grattis! Så det blev en juli-08 istället för en maj-08 då Du får klämma lite på magen från mig med. Jag pendlar mellan "vill inte ha" till "vill ha nu", fast vi väntar som sagt med att försöka till efter bröllopsresan. Man vill ju åt de där paraplydrinkarna och barnfria dagarna också (Vad då både ha kakan och äta upp den ) Massor av lycka till kramar från mig och Li!
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12

    Grattis!

    Vad kul med en bebis och grattis till "big sister-to be"!
    När du landat lagom till hösten så kan vi ta en lunch på Kulturhuset, ta en promenad och återuppliva gamla höstbarnsträffminnen! =)
  24. 12
    Grattis! Vad kul med en bebis och grattis till "big sister-to be"!
    När du landat lagom till hösten så kan vi ta en lunch på Kulturhuset, ta en promenad och återuppliva gamla höstbarnsträffminnen! =)
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13
    Åhh, för fem år sedan gjorde jag grav-test i november, på fars dag. Åh vad roligt det var och samtidigt så overkligt! Jag hade BF den 17 juli (hon föddes också då). Så annorlunda det var att göra gravtest inför andra barnet, då kändes allt så äkta redan från början. Man fattade att det kunde faktiskt bli ett barn.

    Då blev det inget jobb i Australien för dig då? (för visst är det du som är marinforskare?).

    Massor av grattiskramar till graviditeten och jag hoppas att du får en härlig graviditet där ni båda (eller fler?) får må super bra. /Tekla med Ronja och Robin.
  26. 13
    Åhh, för fem år sedan gjorde jag grav-test i november, på fars dag. Åh vad roligt det var och samtidigt så overkligt! Jag hade BF den 17 juli (hon föddes också då). Så annorlunda det var att göra gravtest inför andra barnet, då kändes allt så äkta redan från början. Man fattade att det kunde faktiskt bli ett barn.

    Då blev det inget jobb i Australien för dig då? (för visst är det du som är marinforskare?).

    Massor av grattiskramar till graviditeten och jag hoppas att du får en härlig graviditet där ni båda (eller fler?) får må super bra. /Tekla med Ronja och Robin.
  27. Medlem sedan
    Oct 1999
    #14
    Grattis!!!
    Jag sitter med en inte ens sju veckor gammal bebis i knät och blir nästan avis på dig
    Det är ju så underbart!!
    Hoppas att allt går bra och att du får må bra och supergrattis igen!!!
  28. 14
    Grattis!!!
    Jag sitter med en inte ens sju veckor gammal bebis i knät och blir nästan avis på dig
    Det är ju så underbart!!
    Hoppas att allt går bra och att du får må bra och supergrattis igen!!!
  29. Medlem sedan
    Feb 2005
    #15
    Ja, herregud! Det må vara utbrott osv men inget har hittills gått upp mot ca förra vintern/julen. Det är mycket lättare nu!!

    Ja, jag har nog förstått att det är viss skillnad. En par vänner till oss sa så här förra sommaren (de har två barn) när man fått ett barn så undrar man vad man gjorde med all tid innan dess (och jag och sambon nickade instämmande) men när man får två barn då undrar man vad man gjorde med all tid man hade när man bara hade ett barn (och då blev vi lite oroliga...).

    Ja, ja...

    Stort tack för grattiset!!!
  30. 15
    Ja, herregud! Det må vara utbrott osv men inget har hittills gått upp mot ca förra vintern/julen. Det är mycket lättare nu!!

    Ja, jag har nog förstått att det är viss skillnad. En par vänner till oss sa så här förra sommaren (de har två barn) när man fått ett barn så undrar man vad man gjorde med all tid innan dess (och jag och sambon nickade instämmande) men när man får två barn då undrar man vad man gjorde med all tid man hade när man bara hade ett barn (och då blev vi lite oroliga...).

    Ja, ja...

    Stort tack för grattiset!!!
  31. Medlem sedan
    Feb 2005
    #16
    Tack!!
    Ja, jag tror nog att det blir bra! De kan ju säkert leka bättre med varandra ju tätare det är men jag är också nöjd med att få pausa lite emellan, få in Vanda på daigs, komma tillbaka till jobbet lite osv innan det är dax för nästa. Det ska också bli kul att man kommer kunna förklara för henne mer sen. Hon älskar att kolla i "Hjärtat" (det är ett fotoalbum med ett hjärta utanpå som bara består av Vandas första 3 (!!) veckor i livet. Då ska vi gå igenom alla bilder, "Där är Vanda i mammas mage", "Där har Vanda precis kommit ut", "Där håller pappa dig för första gången", och detta ska säga igen och igen och igen. Och hon härmar "Vanna bebis", "Vanna mammas mage". Så jag tror att när min mage börjar växa på allvar så kommer hon haja grejen lite i alla fall och det ska bli så kul att sitta ochdiskutera med henne om det!

    Tack än en gång för grattiset!!
  32. 16
    Tack!!
    Ja, jag tror nog att det blir bra! De kan ju säkert leka bättre med varandra ju tätare det är men jag är också nöjd med att få pausa lite emellan, få in Vanda på daigs, komma tillbaka till jobbet lite osv innan det är dax för nästa. Det ska också bli kul att man kommer kunna förklara för henne mer sen. Hon älskar att kolla i "Hjärtat" (det är ett fotoalbum med ett hjärta utanpå som bara består av Vandas första 3 (!!) veckor i livet. Då ska vi gå igenom alla bilder, "Där är Vanda i mammas mage", "Där har Vanda precis kommit ut", "Där håller pappa dig för första gången", och detta ska säga igen och igen och igen. Och hon härmar "Vanna bebis", "Vanna mammas mage". Så jag tror att när min mage börjar växa på allvar så kommer hon haja grejen lite i alla fall och det ska bli så kul att sitta ochdiskutera med henne om det!

    Tack än en gång för grattiset!!
  33. Medlem sedan
    Feb 2005
    #17
    Tack!!! Ja, men kom efter och få ett sommarbarn 2008 du med . Hhhmmm, minns nu att vi ju har diskuterat detta, kommer dock inte ihåg anledningen till att vänta (minns att Dessi ville vänta till efter smekmånaden, men kommer inte ihåg vad/om du sa något).

    Och, ja!! Det är så kul och spännande att vara gravid igen! (och lite overkligt, fast inte så overkligt som det var första gången).
  34. 17
    Tack!!! Ja, men kom efter och få ett sommarbarn 2008 du med . Hhhmmm, minns nu att vi ju har diskuterat detta, kommer dock inte ihåg anledningen till att vänta (minns att Dessi ville vänta till efter smekmånaden, men kommer inte ihåg vad/om du sa något).

    Och, ja!! Det är så kul och spännande att vara gravid igen! (och lite overkligt, fast inte så overkligt som det var första gången).
  35. Medlem sedan
    Feb 2005
    #18
    Ja, absolut!
    Har skrivit till dig i ankomst juli!

    Tack för grattiset och stort grattis till dig med!!!!
  36. 18
    Ja, absolut!
    Har skrivit till dig i ankomst juli!

    Tack för grattiset och stort grattis till dig med!!!!
  37. Medlem sedan
    Feb 2005
    #19
    Ja, visst går det. Eller nej, inte helt... Vi la allt krut på att få en majbebis (verkligen..) för det skulle jag HA! Men icke (då blev jag lite ställd faktiskt ), men 2 månader senare så tog det ju sig och jag är precis lika lycklig över det! Fast det här med att inte kunna bada, shit! Inte en tanke på! Ja, jaa, lite smällar får man ta

    Tack för grattiset!!!
  38. 19
    Ja, visst går det. Eller nej, inte helt... Vi la allt krut på att få en majbebis (verkligen..) för det skulle jag HA! Men icke (då blev jag lite ställd faktiskt ), men 2 månader senare så tog det ju sig och jag är precis lika lycklig över det! Fast det här med att inte kunna bada, shit! Inte en tanke på! Ja, jaa, lite smällar får man ta

    Tack för grattiset!!!
  39. Medlem sedan
    Feb 2005
    #20
    TACK!!! Ja, det spritter och spritter . Så där så att det är svårt att somna om om man vaknar för då ligger man och tänker och fantiserar!!

    Så himla kul!!
  40. 20
    TACK!!! Ja, det spritter och spritter . Så där så att det är svårt att somna om om man vaknar för då ligger man och tänker och fantiserar!!

    Så himla kul!!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar