Barnakuten!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Barnakuten!

    Nu har vi varit på Barnaktuen i Lund med Eric och han har falsk krupp. Han har varit förkyld från och till sedan i söndags och idag vid 22:30-tiden började han att låta konstigt & hosta så jag gick in till honom och märkte att det ej stod rätt till. Så vi ringde men fick ingen telefontid förrän långt senare så vi valde att köra in direkt i stället. Han fick andas i mask och mår nu mkt bättre så nu sover han gott i sin säng och det ska jag också göra!
  2. 1
    Barnakuten! Nu har vi varit på Barnaktuen i Lund med Eric och han har falsk krupp. Han har varit förkyld från och till sedan i söndags och idag vid 22:30-tiden började han att låta konstigt & hosta så jag gick in till honom och märkte att det ej stod rätt till. Så vi ringde men fick ingen telefontid förrän långt senare så vi valde att köra in direkt i stället. Han fick andas i mask och mår nu mkt bättre så nu sover han gott i sin säng och det ska jag också göra!
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Oj!! vad läskigt! Här har hostats till han har kräkts i sömnen, men det har ju gått bra ändå, bara hemsk förkylning. Vad jobbigt det måste ha varit för ER, men stackars lillkillen. Skönt att han fick snabb hjälp ändå.

    styrkekramar och lyckönskningar till snabbt tillfrisknande

    =)
    R
  4. 2
    Oj!! vad läskigt! Här har hostats till han har kräkts i sömnen, men det har ju gått bra ändå, bara hemsk förkylning. Vad jobbigt det måste ha varit för ER, men stackars lillkillen. Skönt att han fick snabb hjälp ändå.

    styrkekramar och lyckönskningar till snabbt tillfrisknande

    =)
    R
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Fy vad läskigt

    Falk krupp låter så otäckt, inget av mina barn har haft det, men det låterotrevligt minst sagt. Skönt att han mår bra igen nu!
  6. 3
    Fy vad läskigt Falk krupp låter så otäckt, inget av mina barn har haft det, men det låterotrevligt minst sagt. Skönt att han mår bra igen nu!
  7. Marmelad
    #4
    Usch så läskigt . Min lillasyster hade falsk krupp när vi var små och jag minns det som väldigt dramatiskt när hon fick anfall, fast egentligen var det kanske inte så farligt som jag som 3-4åring upplevde det, men in till sjukhus skulle de och jag fick sova hos vår granne istället.

    Kram!
  8. 4
    Usch så läskigt . Min lillasyster hade falsk krupp när vi var små och jag minns det som väldigt dramatiskt när hon fick anfall, fast egentligen var det kanske inte så farligt som jag som 3-4åring upplevde det, men in till sjukhus skulle de och jag fick sova hos vår granne istället.

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Nej men fy! Jätteläskigt ju. Falsk krupp har inget av mina barn haft, men det låter verkligen otäckt. Vad bra att ni fick hjälp när ni kom in och att han mår bättre nu!

    Kram!
  10. 5
    Nej men fy! Jätteläskigt ju. Falsk krupp har inget av mina barn haft, men det låter verkligen otäckt. Vad bra att ni fick hjälp när ni kom in och att han mår bättre nu!

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Nä, vad otäckt. Tyvärr är jag rätt "van" vid att åka in akut med små barn som har svårt att andas, men det blir ju inte lättare för det.

    Skönt att han mår bättre nu, hoppas det håller i sig!
  12. 6
    Nä, vad otäckt. Tyvärr är jag rätt "van" vid att åka in akut med små barn som har svårt att andas, men det blir ju inte lättare för det.

    Skönt att han mår bättre nu, hoppas det håller i sig!
  13. Cissi med G och A
    #7

    Men stackars Eric

    Det är så otäckt när de inte kan andas och så blir man så himla rädd. Hoppas att det var en engångsföreteelse och att han mår bättre idag. Kram.
  14. 7
    Men stackars Eric Det är så otäckt när de inte kan andas och så blir man så himla rädd. Hoppas att det var en engångsföreteelse och att han mår bättre idag. Kram.
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Usch vad läskigt! Falsk krupp är inte kul! Alva hade sitt första anfall i maj och det var så läskigt innan vi fick veta vad det var!! Hopas han sov bra hela natten och att ni slipper fler kruppanfall!
  16. 8
    Usch vad läskigt! Falsk krupp är inte kul! Alva hade sitt första anfall i maj och det var så läskigt innan vi fick veta vad det var!! Hopas han sov bra hela natten och att ni slipper fler kruppanfall!
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    Läskigt värre! Tur att det hjälpte och att han mår bättre, hoppas också att det bara var en engångsgrej...
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  18. 9
    Läskigt värre! Tur att det hjälpte och att han mår bättre, hoppas också att det bara var en engångsgrej...
  19. Medlem sedan
    Mar 2007
    #10
    Bra att ni åkte in direkt det brukar vi också göra med sonen.Det är så skrämmande med i vårat fall tungandat och hosta!
  20. 10
    Bra att ni åkte in direkt det brukar vi också göra med sonen.Det är så skrämmande med i vårat fall tungandat och hosta!

Liknande trådar

  1. Barnakuten
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 19:56
  2. Barnakuten
    By Mia m Jesper o lille in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 15:48
  3. Barnakuten
    By Tsarbabe in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 14:00
  4. Barnakuten :o(
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 22:05
  5. Barnakuten
    By Jessica05 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 15:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar