Förlossningeberättelse+amning
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Förlossningeberättelse+amning

    Måste bara först fråga om det finns andra bebisar som inte tar bröstet??? Majken vägrar ta bröstet så jag får pumpa ur och ge henne var 3:dje timme pga att hon har gått ner nästan 600gr sedan hon föddes. Hon tar flaska jättebra och även ersättning då jag inte har mat så det räcker i bland, Får se vad jag ska fortsätta med ska till bvc på måndag och väga henne. Kanske får ge upp amningen och bara ge flaksa.
    Bilder finns i mitt album på det lilla underverket!!

    Förlossningen:
    Värkarna startade vid 18 på fredags kvällen men var inte så starka utan kom och gick lite som dom ville. Vid 20 så började dom bli lite onda men fortfarande hanterbara, jag trodde att det va bara pinvärkar då jag haft så dom senaste dagarna och sedan gått över.
    Pga min förlossningsrädslsa så ringde vi in vid 22,30 och fick då komma in för kontroll.
    Värkar kändes nu men inte så starka, men ändå regelbundna, När vi kom in var jag öppen 3 cm och det kändes fruktansvärt att jag inte hade öppnnat mig mera, kl vad då 23.30. Dom ville skicka hem mig men lät mig stanna pga att jag var rädd. Vi kom in på ett rum och sedan började vi gå runt, runt i korridorerna och nu gjorde det skitont och värkarna kom med knappt 1 min mellanrum och jag hann knappt andas imellan dem.
    När klockan va strax efter 12 så kände hon på mig igen då var jag öppen 6 cm och jag bad om lustgas och EDA . Dom började förbereda för EDAn och jag bad dom höja lustgasen, 00.30 så kände jag att jag ville krysta och BM kände igen och då va jag öppen 8 cm så dom avbokade EDAn och jag blev bästis med lustgasen.
    KL 01.00 var jag helt öppen och 01.19 gick vattnet och 01.22 kom Majken på tre krystvärkar. Jag sprack inget . Det va en drömförlossning och det kändes så skönt att det gick så fort och bra trots min förlossningsrädsla. . Perfekt avslutning på mitt barnafödande för nu ska det inte vara flera barn för våran del.
    Hoppas att någon orkade läsa trots att det blev lite långt.

    Kram Anna
    Anna med Alexander 7år , Moa 4 ½ år & Majken 1år
  2. 1
    Förlossningeberättelse+amning Måste bara först fråga om det finns andra bebisar som inte tar bröstet??? Majken vägrar ta bröstet så jag får pumpa ur och ge henne var 3:dje timme pga att hon har gått ner nästan 600gr sedan hon föddes. Hon tar flaska jättebra och även ersättning då jag inte har mat så det räcker i bland, Får se vad jag ska fortsätta med ska till bvc på måndag och väga henne. Kanske får ge upp amningen och bara ge flaksa.
    Bilder finns i mitt album på det lilla underverket!!

    Förlossningen:
    Värkarna startade vid 18 på fredags kvällen men var inte så starka utan kom och gick lite som dom ville. Vid 20 så började dom bli lite onda men fortfarande hanterbara, jag trodde att det va bara pinvärkar då jag haft så dom senaste dagarna och sedan gått över.
    Pga min förlossningsrädslsa så ringde vi in vid 22,30 och fick då komma in för kontroll.
    Värkar kändes nu men inte så starka, men ändå regelbundna, När vi kom in var jag öppen 3 cm och det kändes fruktansvärt att jag inte hade öppnnat mig mera, kl vad då 23.30. Dom ville skicka hem mig men lät mig stanna pga att jag var rädd. Vi kom in på ett rum och sedan började vi gå runt, runt i korridorerna och nu gjorde det skitont och värkarna kom med knappt 1 min mellanrum och jag hann knappt andas imellan dem.
    När klockan va strax efter 12 så kände hon på mig igen då var jag öppen 6 cm och jag bad om lustgas och EDA . Dom började förbereda för EDAn och jag bad dom höja lustgasen, 00.30 så kände jag att jag ville krysta och BM kände igen och då va jag öppen 8 cm så dom avbokade EDAn och jag blev bästis med lustgasen.
    KL 01.00 var jag helt öppen och 01.19 gick vattnet och 01.22 kom Majken på tre krystvärkar. Jag sprack inget . Det va en drömförlossning och det kändes så skönt att det gick så fort och bra trots min förlossningsrädsla. . Perfekt avslutning på mitt barnafödande för nu ska det inte vara flera barn för våran del.
    Hoppas att någon orkade läsa trots att det blev lite långt.

    Kram Anna
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Låter som en toppen förlossning, vad skönt att allt gick så bra
  4. 2
    Låter som en toppen förlossning, vad skönt att allt gick så bra
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    En bra förlossning, så skönt för dig! Kan tyvärr inte hjälpa dig med amningen men hör även med amningshjälpen, dom kanske har några bra råd!
  6. 3
    En bra förlossning, så skönt för dig! Kan tyvärr inte hjälpa dig med amningen men hör även med amningshjälpen, dom kanske har några bra råd!

Liknande trådar

  1. Förlossningeberättelse =)
    By Nykaria in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 10:58
  2. Ang amning, inlägg i "amning" IMT
    By kranen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 23:29
  3. förlossningeberättelse
    By Isabella o Alva in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 10:34
  4. Riskera amning?! (äv på amning)
    By Lilla P in forum Föräldraskap
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 23:52
  5. Amning och tänder..*även på amning*
    By mamin in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 15:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar