urinlukt... lite äckelvarning
_0802 Februaribarn
  1. anonymt namn
    #1

    urinlukt... lite äckelvarning

    Anonym pga att jag tycker att det är lite pinsamt.
    Jag har inte så mycket flytningar, däremot tycker jag att det ständigt luktar urin från underlivet på mig. Jag dushar och byter trosor minst en gång om dagen.
    Om jag sätter mig ner och särar lite på benen kommer lukten tycker jag. Jag har inte märkt att jag läcker urin eftersom det inte bir blött i trosorna men lukten finns där. Är det någon mer som har så här/känner igen det. Finns det något att göra?

    Tacksam för svar.
  2. 1
    urinlukt... lite äckelvarning Anonym pga att jag tycker att det är lite pinsamt.
    Jag har inte så mycket flytningar, däremot tycker jag att det ständigt luktar urin från underlivet på mig. Jag dushar och byter trosor minst en gång om dagen.
    Om jag sätter mig ner och särar lite på benen kommer lukten tycker jag. Jag har inte märkt att jag läcker urin eftersom det inte bir blött i trosorna men lukten finns där. Är det någon mer som har så här/känner igen det. Finns det något att göra?

    Tacksam för svar.
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Tycker verkligen inte att du skall skämmas över detta! Kroppen har sina konstigheter för sig när den är gravid

    Själv kan jag tycka att jag måste anstränga musklerna där nere när jag hostar, annars känns det som om jag skall pinka ner mig. Och det har kommit en droppe vid ett fåtal tillfällen då jag fått hostattacker, vilket inte känns allt för mysigt även om det bara är lite...

    Tror att det kanske kan vara lite så med sig att det kan ha kommit så lite att du inte har märkt av det, eftersom musklerna därnere försvagas så nu... Gäller nog bara att KNIPA; KNIPA och åter KNIPA.

    Vilket jag dessvärre är urusel på Vet att jag egentligen borde, men det blir tyvärr inte av speciellt ofta. Tycker inte du behöver oroa dig, men känns det jobbigt så kolla med din BM. Och än en gång... Det är INGET att skämmas för.

    Massa kramar Lena.
  4. 2
    Tycker verkligen inte att du skall skämmas över detta! Kroppen har sina konstigheter för sig när den är gravid

    Själv kan jag tycka att jag måste anstränga musklerna där nere när jag hostar, annars känns det som om jag skall pinka ner mig. Och det har kommit en droppe vid ett fåtal tillfällen då jag fått hostattacker, vilket inte känns allt för mysigt även om det bara är lite...

    Tror att det kanske kan vara lite så med sig att det kan ha kommit så lite att du inte har märkt av det, eftersom musklerna därnere försvagas så nu... Gäller nog bara att KNIPA; KNIPA och åter KNIPA.

    Vilket jag dessvärre är urusel på Vet att jag egentligen borde, men det blir tyvärr inte av speciellt ofta. Tycker inte du behöver oroa dig, men känns det jobbigt så kolla med din BM. Och än en gång... Det är INGET att skämmas för.

    Massa kramar Lena.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3

    Här kan man väl ta upp allt!?

    Kan det vara så att du kanske har fått en liten svampinfektion? Brukar inte det lukta lite "illa". Jag fick en svampinfektion med 2:an och kommer inte ihåg hur det var, men jag hade lite kill av det har jag för mig. Fick köpa något på Apoteket och allt försvann fortare än kvickt.
    Det är ju så att man har förändringar i underlivet på mer än ett sätt, så det är inte konstigt att du är annorlunda än vanligt.
    Om du vågar, ta upp det med din barnmorska nästa gång du träffar henne. De brukar kunna ge bra svar.
    Lycka till!
  6. 3
    Här kan man väl ta upp allt!? Kan det vara så att du kanske har fått en liten svampinfektion? Brukar inte det lukta lite "illa". Jag fick en svampinfektion med 2:an och kommer inte ihåg hur det var, men jag hade lite kill av det har jag för mig. Fick köpa något på Apoteket och allt försvann fortare än kvickt.
    Det är ju så att man har förändringar i underlivet på mer än ett sätt, så det är inte konstigt att du är annorlunda än vanligt.
    Om du vågar, ta upp det med din barnmorska nästa gång du träffar henne. De brukar kunna ge bra svar.
    Lycka till!
  7. maylin
    #4

    Ingen fara

    Jag brukar knipa då jag nyser eller hostar, för annars kan det komma lite urin i trosan. Kan det vara det du också gör?
  8. 4
    Ingen fara Jag brukar knipa då jag nyser eller hostar, för annars kan det komma lite urin i trosan. Kan det vara det du också gör?
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    De kan vara

    att du läcker en liten droppe och att du kanske har lite koncentrerad urin just nu och därför känner du lukten av det lilla.
    Det är inget farligt och går med all säkerhet över. Jag har också svårt att hålla tätt när jag är gravid och det är jättevanligt och definitivt inget att skämmas för!

    Knipövningar är det enda som hjälper, men jag glömmer det heeela tiden...
    Sen kan man ju ha en tunn tena om man vill, det finns de med odour control. De använder jag och de tar bort lukten!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  10. 5
    De kan vara att du läcker en liten droppe och att du kanske har lite koncentrerad urin just nu och därför känner du lukten av det lilla.
    Det är inget farligt och går med all säkerhet över. Jag har också svårt att hålla tätt när jag är gravid och det är jättevanligt och definitivt inget att skämmas för!

    Knipövningar är det enda som hjälper, men jag glömmer det heeela tiden...
    Sen kan man ju ha en tunn tena om man vill, det finns de med odour control. De använder jag och de tar bort lukten!
  11. Anonym
    #6
    Tack för alla svar!
    Kanske läcker jag sålite att jag inte märker.Ska KNIPA (försöka komma ihåg i alla fall...) och köpa TENA.
    Kramoch tack för att ni finns!
  12. 6
    Tack för alla svar!
    Kanske läcker jag sålite att jag inte märker.Ska KNIPA (försöka komma ihåg i alla fall...) och köpa TENA.
    Kramoch tack för att ni finns!
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Kanske luktsinnet blivit lite bättre också så du upplever lukten som värre än den är? Jag har verkligen superduperluktsinne nu och upplever alla obehagliga dofter som jätteilla, medan min sambo inte ens känner av dem alls... Sist jag var gravid kunde jag knappt åka spårvagn för alla luktade så illa tyckte jag, ibland hade man otur och nån onykter satte sig bredvid en och då fick jag gå av vagnen för jag höll på att kräkas... Fast jag kanske är ovanligt känslig, har ju varit rökare hela livet innan jag plussade med ettan och då har man ju knappt nåt luktsinne alls...

    Tycker faktiskt ofta att jag också luktar illa där nerifrån, skyller på rikliga flytningar och skärpt luktsinne och hoppas att ingen annan märker Tycker inte det är äckligt att skriva om urin här, vi är ju i samma sits allihop Kram!
    Maya med Viggo och Idun.

    Läs vår blogg:
    http://www.miffot.com
  14. 7
    Kanske luktsinnet blivit lite bättre också så du upplever lukten som värre än den är? Jag har verkligen superduperluktsinne nu och upplever alla obehagliga dofter som jätteilla, medan min sambo inte ens känner av dem alls... Sist jag var gravid kunde jag knappt åka spårvagn för alla luktade så illa tyckte jag, ibland hade man otur och nån onykter satte sig bredvid en och då fick jag gå av vagnen för jag höll på att kräkas... Fast jag kanske är ovanligt känslig, har ju varit rökare hela livet innan jag plussade med ettan och då har man ju knappt nåt luktsinne alls...

    Tycker faktiskt ofta att jag också luktar illa där nerifrån, skyller på rikliga flytningar och skärpt luktsinne och hoppas att ingen annan märker Tycker inte det är äckligt att skriva om urin här, vi är ju i samma sits allihop Kram!

Liknande trådar

  1. Och nu då.... (lite äckelvarning)
    By lena m 3 barn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 07:31
  2. Lite äckelvarning!
    By Anniz_w in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 20:59
  3. Lite äckelvarning!
    By Anniz_w in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 17:15
  4. Lite äckelvarning----
    By frågvis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 17:56
  5. lite äckelvarning..
    By Emma, lite pinsam idag in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 18:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar