Lillebror har fått en overall
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Lillebror har fått en overall

    Sitter här med ett fånigt leende på läpparna efter att ha hittat en röd och fin ws-overall på tradera. Så nu har jag köpt ytterligare en sak åt lillebror

    http://images.tradera.com/062/54467062_1.jpg

    Har länge tittat på såna men jag är alldeles för snål för att köpa en ny på PoP för 495.

    Och röd är precis den färg jag ville ha, älskar rött

    Shopping är verkligen bra för humöret

    Har föresten uppdaterat lite magbilder i albumet också om någon är intresserad.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    Lillebror har fått en overall Sitter här med ett fånigt leende på läpparna efter att ha hittat en röd och fin ws-overall på tradera. Så nu har jag köpt ytterligare en sak åt lillebror

    http://images.tradera.com/062/54467062_1.jpg

    Har länge tittat på såna men jag är alldeles för snål för att köpa en ny på PoP för 495.

    Och röd är precis den färg jag ville ha, älskar rött

    Shopping är verkligen bra för humöret

    Har föresten uppdaterat lite magbilder i albumet också om någon är intresserad.
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Vilken fin overall du har köpt till "Kalle :-D"

    Jag har själv köpt en POP-overall till min bebis, fast i brun manchester *älskar brunt*

    Fin mage har du också. Inser att jag borde ta och lägga in en magbild jag också, men får aldrig tummen ur :-D
  4. 2
    Vilken fin overall du har köpt till "Kalle :-D"

    Jag har själv köpt en POP-overall till min bebis, fast i brun manchester *älskar brunt*

    Fin mage har du också. Inser att jag borde ta och lägga in en magbild jag också, men får aldrig tummen ur :-D
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3
    Jättefin overall och jättefina magbilder. Är jättekul att se hur alla andras magar ser ut, borde väl också lägga ut lite bilder.
  6. 3
    Jättefin overall och jättefina magbilder. Är jättekul att se hur alla andras magar ser ut, borde väl också lägga ut lite bilder.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Hihi va kul! Jättefin!! Precis en sådan har jag köpt till lillasyster på tradera. Rött är ju så läckert och en bra färg. Använder mkt rött på min lillkille Nu ska jag kolla på dina magbilder.
  8. 4
    Hihi va kul! Jättefin!! Precis en sådan har jag köpt till lillasyster på tradera. Rött är ju så läckert och en bra färg. Använder mkt rött på min lillkille Nu ska jag kolla på dina magbilder.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Vad kul! Jag har en röd ws overall sedan förra vintern och sen en grå som vår lillebror ska få ärva. Däremot är jag ute efter en fin pyjamas att kunna ta med till BB, det käns kul att han får en egen precis som Alva har en rosa med röda hästar på. Men jag hittar nog en vartefter!
  10. 5
    Vad kul! Jag har en röd ws overall sedan förra vintern och sen en grå som vår lillebror ska få ärva. Däremot är jag ute efter en fin pyjamas att kunna ta med till BB, det käns kul att han får en egen precis som Alva har en rosa med röda hästar på. Men jag hittar nog en vartefter!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Kollat på den också

    Men jag ville hellre ha en ws då det känns som att den har lång användningstid. Jag bor i staden det alltid blåser från alla håll samtidigt och eftersom sommarkvällar i norr kan bli ganska kyliga är en ws-perfekt även då.

    Så jag siktar på att rymma en yllekofta under i början och sen även använda den vår och sommar. Hoppas bara min plan funkar :-)

    Men manchesteroverallen är också superfin
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  12. 6
    Kollat på den också Men jag ville hellre ha en ws då det känns som att den har lång användningstid. Jag bor i staden det alltid blåser från alla håll samtidigt och eftersom sommarkvällar i norr kan bli ganska kyliga är en ws-perfekt även då.

    Så jag siktar på att rymma en yllekofta under i början och sen även använda den vår och sommar. Hoppas bara min plan funkar :-)

    Men manchesteroverallen är också superfin
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    jag ska lägga

    ut lite jämförande bilder hur det såg ut med Jennie och Pontus men jag kom inte så långt igår. Men det är en imponerande (eller skrämmande) skillnad. Magen nu känns ungefär som magen i v 30 med Jennie. Nu vet jag ju att det inte är så för byxorna jag har nu kunde jag inte ha i v 30 med henne men det är stor skillnad i hur det ser ut.

    I v 16 med Jennie tyckte jag det syntes massor men på bilderna från den tiden ser jag typ ut som i v 6 den här gången. Pontus bilder hittade jag inte, de låg på en skiva någonstans men jag tror de är lite mer uppmuntrande, borde inte vara så mycket större denna gången. Största skillnaden är nog störst mellan 1:an och 2:an.

    Och overallen hoppas jag är lika fin i verkligheten när den kommer, ska bli kul att vänta på :-)
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  14. 7
    jag ska lägga ut lite jämförande bilder hur det såg ut med Jennie och Pontus men jag kom inte så långt igår. Men det är en imponerande (eller skrämmande) skillnad. Magen nu känns ungefär som magen i v 30 med Jennie. Nu vet jag ju att det inte är så för byxorna jag har nu kunde jag inte ha i v 30 med henne men det är stor skillnad i hur det ser ut.

    I v 16 med Jennie tyckte jag det syntes massor men på bilderna från den tiden ser jag typ ut som i v 6 den här gången. Pontus bilder hittade jag inte, de låg på en skiva någonstans men jag tror de är lite mer uppmuntrande, borde inte vara så mycket större denna gången. Största skillnaden är nog störst mellan 1:an och 2:an.

    Och overallen hoppas jag är lika fin i verkligheten när den kommer, ska bli kul att vänta på :-)
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Jo jag älskar rött på båda

    Mina ungar, fast mest på Pontus.

    Har rätt mycket mörka bodys och tröjor köpta på killavdelningen från Jennies första dagishöst just för jag tyckte det var så praktiskt ur fläck-synpunkt med brunt, marint och vinrött. Jennie var jättefin i de färgerna.

    Nu suckar jag och tycker Pontus ser _så_ tråkig ut i de färgerna. Barnen går i helt olika färgskalor och Pontus behöver mer glada färger som livar upp. Han gör sig bäst i ganska klar röd och orange men såna kläder finns det inte i några stora mängder i garderoben tyvärr och jag är lite för snål för att köpa nytt när det finns kläder som passar.

    Nu lär det iofs inte bli något stort problem framöver. Jennie växer så långsamt att hon hinner nöta upp/fläcka ner de flesta av sina kläder så de inte är värda att spara. Hon har numera sina kläder minst ett år och det är långt ifrån alla plagg som överlever det.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  16. 8
    Jo jag älskar rött på båda Mina ungar, fast mest på Pontus.

    Har rätt mycket mörka bodys och tröjor köpta på killavdelningen från Jennies första dagishöst just för jag tyckte det var så praktiskt ur fläck-synpunkt med brunt, marint och vinrött. Jennie var jättefin i de färgerna.

    Nu suckar jag och tycker Pontus ser _så_ tråkig ut i de färgerna. Barnen går i helt olika färgskalor och Pontus behöver mer glada färger som livar upp. Han gör sig bäst i ganska klar röd och orange men såna kläder finns det inte i några stora mängder i garderoben tyvärr och jag är lite för snål för att köpa nytt när det finns kläder som passar.

    Nu lär det iofs inte bli något stort problem framöver. Jennie växer så långsamt att hon hinner nöta upp/fläcka ner de flesta av sina kläder så de inte är värda att spara. Hon har numera sina kläder minst ett år och det är långt ifrån alla plagg som överlever det.
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Nyfödingkläder har jag

    Efter de tidigare barnen så det är inget problem. Köpte några nya omlottbodys på rean innan Pontus föddes så de är fräscha än. Men jag har även köpt en liten bodysuit från villervalla som är grön med blåa stjärnor. Den ska jag nog ta med till bb och hoppas lillebror kan ha den utan att drunkna.

    När jag låg inne med Pontus fick vi låna kläder i strl 44 från neo, de satt perfekt :-)
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  18. 9
    Nyfödingkläder har jag Efter de tidigare barnen så det är inget problem. Köpte några nya omlottbodys på rean innan Pontus föddes så de är fräscha än. Men jag har även köpt en liten bodysuit från villervalla som är grön med blåa stjärnor. Den ska jag nog ta med till bb och hoppas lillebror kan ha den utan att drunkna.

    När jag låg inne med Pontus fick vi låna kläder i strl 44 från neo, de satt perfekt :-)
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Men vilken storlek har du på overallen? Jag har en 56:a och jag tror nog att den är lite för liten att ha i sommar när bebisen är 3-5 månader.

    I vagnen ligger ju bebis skyddat dessutom :-)
  20. 10
    Men vilken storlek har du på overallen? Jag har en 56:a och jag tror nog att den är lite för liten att ha i sommar när bebisen är 3-5 månader.

    I vagnen ligger ju bebis skyddat dessutom :-)
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Med sonen (första barnet) hade jag en jättemage som stod rakt ut. Jag hade ett SF-mått på 37,5 cm samma vecka han föddes i v.37+5.

    Med dottern hade jag något mindre och något mer utbredd mage. Ska lägga in bilder för att kunna jämföra själv.
    Nu tycker jag magen bara har exploderat i storlek och blivit stor på kort tid, nu ser andra som inte känner mig att jag är gravid och det är kul :-)

    Såhär stor var inte magen i v.19+6 med sonen och knappast heller med dottern i samma vecka heller.
  22. 11
    Med sonen (första barnet) hade jag en jättemage som stod rakt ut. Jag hade ett SF-mått på 37,5 cm samma vecka han föddes i v.37+5.

    Med dottern hade jag något mindre och något mer utbredd mage. Ska lägga in bilder för att kunna jämföra själv.
    Nu tycker jag magen bara har exploderat i storlek och blivit stor på kort tid, nu ser andra som inte känner mig att jag är gravid och det är kul :-)

    Såhär stor var inte magen i v.19+6 med sonen och knappast heller med dottern i samma vecka heller.
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    Finns massor med söta pyjamaser tycker jag, men det beror ju på om du letar efter något speciellt märke eller så.
  24. 12
    Finns massor med söta pyjamaser tycker jag, men det beror ju på om du letar efter något speciellt märke eller så.
  25. Medlem sedan
    Nov 2006
    #13
    Ja, kläder till barnen har vi i drivor och det märkte jag inte ens igår då jag letade efter en åkpåse vi har i gömmarna här nånstans . Jädrar vad kläder vi har till barnen, hur mycket som helst och ändå tycker jag att det inte finns nåt att ta på dem :-D

    Dem flesta av kläderna är urvuxna och det börjar bli dags att uppdatera garderoben igen.
  26. 13
    Ja, kläder till barnen har vi i drivor och det märkte jag inte ens igår då jag letade efter en åkpåse vi har i gömmarna här nånstans . Jädrar vad kläder vi har till barnen, hur mycket som helst och ändå tycker jag att det inte finns nåt att ta på dem :-D

    Dem flesta av kläderna är urvuxna och det börjar bli dags att uppdatera garderoben igen.
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    56

    Men Pop ska ju vara stora i storlek.

    Min dotter som är född i mars hade sin 56:a från HM till slutet av okt. Jag får små barn :-)

    Tror absolut att 56 räcker iaf t o m juni för mina brukar kunna ha strl 50 åtminstone 2 månader och rymlig overall i strl 56 borde räcka ännu längre
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  28. 14
    56 Men Pop ska ju vara stora i storlek.

    Min dotter som är född i mars hade sin 56:a från HM till slutet av okt. Jag får små barn :-)

    Tror absolut att 56 räcker iaf t o m juni för mina brukar kunna ha strl 50 åtminstone 2 månader och rymlig overall i strl 56 borde räcka ännu längre
  29. Medlem sedan
    Feb 2006
    #15
    Jag har hur mycket som helst också men det känns ju så kul att köpa något som bara är "hans", Alva hade knappt kläder de första veckorna för hon var så varm och på BB låg hon i bilibed (solade) och då fick hon ju ändå bara ha blöja. Men något litet vill jag köpa, annars får han ärva resten!
  30. 15
    Jag har hur mycket som helst också men det känns ju så kul att köpa något som bara är "hans", Alva hade knappt kläder de första veckorna för hon var så varm och på BB låg hon i bilibed (solade) och då fick hon ju ändå bara ha blöja. Men något litet vill jag köpa, annars får han ärva resten!
  31. Medlem sedan
    Feb 2006
    #16
    Nej, inget speciellt märke, en lite speciell pyjamas bara, ett sånt där plagg som är kul att spara efteråt och kunna säga att "den här åkte du hem i". Alva har som sagt en rosa med röda hästar på från Pop som är hennes "åka hem pyjamas" (det är så smidigt med pyjamas/helderssar när de är så små).
  32. 16
    Nej, inget speciellt märke, en lite speciell pyjamas bara, ett sånt där plagg som är kul att spara efteråt och kunna säga att "den här åkte du hem i". Alva har som sagt en rosa med röda hästar på från Pop som är hennes "åka hem pyjamas" (det är så smidigt med pyjamas/helderssar när de är så små).
  33. Medlem sedan
    Nov 2006
    #17
    Du har nog rätt, för när jag tänker efter så hade min son storlek 56 först vid 2 månaders ålder och dottern likaså och jag har ju normalstora barn, så den overallen borde nog räcka ett tag :-)
  34. 17
    Du har nog rätt, för när jag tänker efter så hade min son storlek 56 först vid 2 månaders ålder och dottern likaså och jag har ju normalstora barn, så den overallen borde nog räcka ett tag :-)

Liknande trådar

  1. Vi har fått en lillebror!
    By Unnileja in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 09:32
  2. Lillebror har fått skor!
    By Sassa. in forum _0907 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 19:01
  3. Lillebror har fått
    By Karin m A & N in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 16:54
  4. Lillebror har fått dåligt
    By Bjorna_B in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 09:25
  5. jag har fått en lillebror
    By tarantella in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 11:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar