Egyptenresa
Shuntar och hydrocefalus
  1. Furiosa
    #1

    Egyptenresa

    med ett barn med shunt.

    Är det någon som har erfarenheter kring detta så dela gärna med er!
    Något vi bör tänka extra på?
    Tacksam för all info jag kan få.
  2. 1
    Egyptenresa med ett barn med shunt.

    Är det någon som har erfarenheter kring detta så dela gärna med er!
    Något vi bör tänka extra på?
    Tacksam för all info jag kan få.
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Inte just Egypten resa men Thailands resa och det gick hur bra som helst, åker igen nästa månad, jag tog kontakt med sjukhus i Bangkok för att vara säker på att de kunde operera honom ifall shunten skulle krångla. Nåt annat du funderar på?
  4. 2
    Inte just Egypten resa men Thailands resa och det gick hur bra som helst, åker igen nästa månad, jag tog kontakt med sjukhus i Bangkok för att vara säker på att de kunde operera honom ifall shunten skulle krångla. Nåt annat du funderar på?
  5. Furiosa
    #3
    Har varit i kontakt med vårt försäkringbolag och en vanlig hemförsäkring skulle täcka det som behövdes om något skulle inträffa. Men hur är vården där? Om sonen skulle bli akut sjuk kanske man vill trasporteras hem fort. Enligt vårt försäkrinsbolag avgör läkaren i det land man är i om man ska få transporteras hem eller inte.

    Just nu känns det som att vi hellre åker till något närmre land, Egypten känns så avlägset.
  6. 3
    Har varit i kontakt med vårt försäkringbolag och en vanlig hemförsäkring skulle täcka det som behövdes om något skulle inträffa. Men hur är vården där? Om sonen skulle bli akut sjuk kanske man vill trasporteras hem fort. Enligt vårt försäkrinsbolag avgör läkaren i det land man är i om man ska få transporteras hem eller inte.

    Just nu känns det som att vi hellre åker till något närmre land, Egypten känns så avlägset.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Förstår oron fullständigt, Thailand har lika bra vård som Sverige, kollade noga innan vi bestämde oss. Egypten har jag ingen aning om, kan du inte ta kontakt med sjukhus i Egypten? jag mejlade sjukhus i Bangkok för att få veta ALLT jag kände att jag behövde veta för att vara trygg.
  8. 4
    Förstår oron fullständigt, Thailand har lika bra vård som Sverige, kollade noga innan vi bestämde oss. Egypten har jag ingen aning om, kan du inte ta kontakt med sjukhus i Egypten? jag mejlade sjukhus i Bangkok för att få veta ALLT jag kände att jag behövde veta för att vara trygg.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    jag har shunt och jag har flugit 1 ggn under hela mitt liv och efter det har jag inte gjort det eftersom trycket i huvudet blir för högt. så jag kommer inte så långt om jag ska resa ngn stans. kram
  10. 5
    jag har shunt och jag har flugit 1 ggn under hela mitt liv och efter det har jag inte gjort det eftersom trycket i huvudet blir för högt. så jag kommer inte så långt om jag ska resa ngn stans. kram

Liknande trådar

  1. Ang min Egyptenresa i juni som jag
    By Marcusmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 17:30
  2. Nyss hemkommen från Egyptenresa!
    By sofie4fot in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 12:01
  3. Egyptenresa gravid och med 3-åring
    By sofie4fot in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar