2 månaderskontroll!
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    2 månaderskontroll!

    Skeiver inte in Linnea på vikt och längdelistan...Hon ser så groteskt stor ut när man jämför...

    Hon vägen 7030 och är 63,5 cm lång....10 cm längre än vid födseln...

    Fick en OK stämpel i protokollet igen...
  2. 1
    2 månaderskontroll! Skeiver inte in Linnea på vikt och längdelistan...Hon ser så groteskt stor ut när man jämför...

    Hon vägen 7030 och är 63,5 cm lång....10 cm längre än vid födseln...

    Fick en OK stämpel i protokollet igen...
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Meh.. Klart du ska skriva in dig i listan, knasis! Vilken stor tjej, det är ju otroligt vad hon växer! Det betyder att hon är frisk och kry, inte så dumt trots allt
  4. 2
    Meh.. Klart du ska skriva in dig i listan, knasis! Vilken stor tjej, det är ju otroligt vad hon växer! Det betyder att hon är frisk och kry, inte så dumt trots allt
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Ska iväg med Lovisen imorgon för tremånaderskontroll. Kommer säkert att hamna däromkring. Du, det låter som du tycker det är "fel" med en stor bebbe. Jag kan uppleva det ibland oxå, men det är omvärldens förväntningar och ideal som slår igenom ända ner på bebisnivå. Alla bebisar är inte små, så är det bara. Själv gillar jag min runda och gosiga knubbis. Storebror är numera en spinkis fast han såg ut som en liten sumo fram till han började att gå. Skit i vikten och ta tillvara på Ok stämpeln!
  6. 3
    Ska iväg med Lovisen imorgon för tremånaderskontroll. Kommer säkert att hamna däromkring. Du, det låter som du tycker det är "fel" med en stor bebbe. Jag kan uppleva det ibland oxå, men det är omvärldens förväntningar och ideal som slår igenom ända ner på bebisnivå. Alla bebisar är inte små, så är det bara. Själv gillar jag min runda och gosiga knubbis. Storebror är numera en spinkis fast han såg ut som en liten sumo fram till han började att gå. Skit i vikten och ta tillvara på Ok stämpeln!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Men då... Klart att du ska. Min lille är också en stor en och det är jag glad över. Mätt, sover bra och klarar ju tex av infektioner mkt bättre med de extra kilona. Man kan ju inte påverka deras vikt själv så det är bara att vara stolt.
  8. 4
    Men då... Klart att du ska. Min lille är också en stor en och det är jag glad över. Mätt, sover bra och klarar ju tex av infektioner mkt bättre med de extra kilona. Man kan ju inte påverka deras vikt själv så det är bara att vara stolt.

Liknande trådar

  1. 18-månaderskontroll?
    By Fru M in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 15:38
  2. 6-månaderskontroll
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 22:24
  3. BVC. 10 - månaderskontroll
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 08:32
  4. 3-månaderskontroll
    By Snäckmamman in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 09:30
  5. 2-månaderskontroll
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 14:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar