Vilka problem kan man få när
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Vilka problem kan man få när

    man har leverpåverkan?
    Har ganska mkt problem med min mage, har IBS och fläckvis inflammation som bara har synts på biopsi prover.
    Sista tiden har jag varit väldigt trött, ont i musklerna, känt mig febrig fast jag inte har någon feber och mått allmänt konstigt, så läkaren tog lite prover, allt utom järndepåerna (låg på 7) och något leverprov ( låg på 3,??) var bra. Tog ett nytt leverprov förra veckan och då låg det på 1,75 så det har ju blivit bättre.
    Min undran är lite vilka problem man kan få pga detta?
    Vågar jag äta mina mediciner?
    Äter dagligen Dexofen, Alvedon, Egazil Duretter, Dimor, Citalopram 20 mg.
    Tar Nexium och Rinexin vid behov.
    Är ju tyvärr ganska mkt, även om jag äter mindre än läkarordinationen av Dexofenen och Alvedonen.
    Tacksam för svar.
  2. 1
    Vilka problem kan man få när man har leverpåverkan?
    Har ganska mkt problem med min mage, har IBS och fläckvis inflammation som bara har synts på biopsi prover.
    Sista tiden har jag varit väldigt trött, ont i musklerna, känt mig febrig fast jag inte har någon feber och mått allmänt konstigt, så läkaren tog lite prover, allt utom järndepåerna (låg på 7) och något leverprov ( låg på 3,??) var bra. Tog ett nytt leverprov förra veckan och då låg det på 1,75 så det har ju blivit bättre.
    Min undran är lite vilka problem man kan få pga detta?
    Vågar jag äta mina mediciner?
    Äter dagligen Dexofen, Alvedon, Egazil Duretter, Dimor, Citalopram 20 mg.
    Tar Nexium och Rinexin vid behov.
    Är ju tyvärr ganska mkt, även om jag äter mindre än läkarordinationen av Dexofenen och Alvedonen.
    Tacksam för svar.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Flera av medicinerna..

    ..som du äter kan ju ge leverpåverkan men jag tycker inte du ska sluta med dom. Tycker istället du ska diskutera med din läkare och be denne förklara vad proverna står för, vad exakt på leverstatuset det var som var förhöjd osv.
    Hoppas du mår bättre snart!
  4. 2
    Flera av medicinerna.. ..som du äter kan ju ge leverpåverkan men jag tycker inte du ska sluta med dom. Tycker istället du ska diskutera med din läkare och be denne förklara vad proverna står för, vad exakt på leverstatuset det var som var förhöjd osv.
    Hoppas du mår bättre snart!

Liknande trådar

  1. Hm vilka problem :)
    By Lolina in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 11:12
  2. Åh vilka problem man kan ha! (känsligt?)
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-29, 11:58
  3. OJOJ vilka problem vi har :(
    By Skruttan04 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 07:50
  4. Vilka problem!
    By Neutral ? Nej! in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 21:33
  5. Vilka problem man kan ha :-)
    By Millan med 4 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 08:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar