sällskapsspel
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    sällskapsspel

    Hej! Vad tycker era 6 åringar om att spela för spel, alltså sällskapsspel! ?Fia?Ge mig tips. Tänkte inhandla till julklapp!!
  2. 1
    sällskapsspel Hej! Vad tycker era 6 åringar om att spela för spel, alltså sällskapsspel! ?Fia?Ge mig tips. Tänkte inhandla till julklapp!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Hans favoritspel är nog Sagan om Ringen! Annars så spelar vi Vem Där?, Alfapet Junior, 2 st olika Dinosauriespelet, Bamses sjörövarjakt och Myror i Brallan. Åsså spelar vi olika kortspel, memory, fia med knuff och andra såna där vanliga spel.

    Sen så finns det några mer ovanliga spel också... som jag inte riktigt vet vad dom heter. Något med operation där man stoppar handen i huvudet på en gubbe, något där man går med nallar på ett klätterträd, ett tågspel osv. Men dom är inte lika poppis faktiskt... fastän att det är mer bygga ihop och stora "banor"/tillbehör och därmed ser mkt roligare ut!

    Jag älskar verkligen att spela spel med barnen... så jag köper rätt mkt spel. Jag är inte riktigt mammatypen som sätter mig och leker med gubbar eller djur. Har för dålig fantasi för det tyvärr. Kan hjälpa till och bygga upp saker... sånt gillar jag... men inte riktigt dom där rollekarna med olika figurer och sånt. Men spela och pyssla gör jag jättegärna! :0)
  4. 2
    Hans favoritspel är nog Sagan om Ringen! Annars så spelar vi Vem Där?, Alfapet Junior, 2 st olika Dinosauriespelet, Bamses sjörövarjakt och Myror i Brallan. Åsså spelar vi olika kortspel, memory, fia med knuff och andra såna där vanliga spel.

    Sen så finns det några mer ovanliga spel också... som jag inte riktigt vet vad dom heter. Något med operation där man stoppar handen i huvudet på en gubbe, något där man går med nallar på ett klätterträd, ett tågspel osv. Men dom är inte lika poppis faktiskt... fastän att det är mer bygga ihop och stora "banor"/tillbehör och därmed ser mkt roligare ut!

    Jag älskar verkligen att spela spel med barnen... så jag köper rätt mkt spel. Jag är inte riktigt mammatypen som sätter mig och leker med gubbar eller djur. Har för dålig fantasi för det tyvärr. Kan hjälpa till och bygga upp saker... sånt gillar jag... men inte riktigt dom där rollekarna med olika figurer och sånt. Men spela och pyssla gör jag jättegärna! :0)
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Robbie fyller år om en vecka och önskar sig särskilt Den försvunna diamanten, fast vi redan har den, men han hade sett att det fanns en ny version och vill uppdatera. Så det är populärt
    Och så har han lärt sig spela schack och gillar det så jag tänkte antingen köpa ett riktigt rejält schackspel, eller en spelbox med flera spel i ett; förutom schack var det backgammon, dam, yatzy och domino, tror jag.
    Annars har han varit med i Gobokens sifferklubb 1-15 och vi spelar fortfarande ofta spelen som följde med bokpaketen. Myror i brallan är väldigt populärt, Tjuv och polis har han tröttnat lite på vid det här laget, men UNO, fyra i rad, vanliga kortspel, MixMax, Sänka Skepp - det mesta går hem i spelväg egentligen

    /Åsa med Robbie
  6. 3
    Robbie fyller år om en vecka och önskar sig särskilt Den försvunna diamanten, fast vi redan har den, men han hade sett att det fanns en ny version och vill uppdatera. Så det är populärt
    Och så har han lärt sig spela schack och gillar det så jag tänkte antingen köpa ett riktigt rejält schackspel, eller en spelbox med flera spel i ett; förutom schack var det backgammon, dam, yatzy och domino, tror jag.
    Annars har han varit med i Gobokens sifferklubb 1-15 och vi spelar fortfarande ofta spelen som följde med bokpaketen. Myror i brallan är väldigt populärt, Tjuv och polis har han tröttnat lite på vid det här laget, men UNO, fyra i rad, vanliga kortspel, MixMax, Sänka Skepp - det mesta går hem i spelväg egentligen

    /Åsa med Robbie
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Här spelar vi Vem där, fia utan knuff, fyra i rad, rim-memory och alla sorters memory faktiskt osv, vi gillar att spela spel. Vanlig kortlek funkar bra det oxå tex finns i sjön.
  8. 4
    Här spelar vi Vem där, fia utan knuff, fyra i rad, rim-memory och alla sorters memory faktiskt osv, vi gillar att spela spel. Vanlig kortlek funkar bra det oxå tex finns i sjön.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Monopol Junior, memospel av olika slag.
  10. 5
    Monopol Junior, memospel av olika slag.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    Oliver gillar

    http://spelregler.egmontkarnan.se/regler_600173.pdf

    http://www.nelostuote.fi/ruotsi/fp.p...si/2005/smarta (fr. 5 riktigt roligt och man kan planera att "sno" från ngn annan *ler* )

    http://www.nelostuote.fi/ruotsi/fp.php?id=ruotsi/safari ( från 3-4 år tror jag men riktgit kul om man är flera i blandad ålder, tex yngre syskon)

    Nicke & Nilla ( fast vi har bara kikat lite på det inte direkt spelat)

    Fia , funkar alltid , lika så Yatzy (har inte spelat med Oliver än men han fick ett i födelsedagspresent) .

    På jobbet är spel som UNO, Tjuv & Polis ( dö trist om du frågar mig), Yatzy, och diverse enkla mattespel ( går säkert att googla fram och printa)

    ~Zirie
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  12. 6
    Oliver gillar http://spelregler.egmontkarnan.se/regler_600173.pdf

    http://www.nelostuote.fi/ruotsi/fp.p...si/2005/smarta (fr. 5 riktigt roligt och man kan planera att "sno" från ngn annan *ler* )

    http://www.nelostuote.fi/ruotsi/fp.php?id=ruotsi/safari ( från 3-4 år tror jag men riktgit kul om man är flera i blandad ålder, tex yngre syskon)

    Nicke & Nilla ( fast vi har bara kikat lite på det inte direkt spelat)

    Fia , funkar alltid , lika så Yatzy (har inte spelat med Oliver än men han fick ett i födelsedagspresent) .

    På jobbet är spel som UNO, Tjuv & Polis ( dö trist om du frågar mig), Yatzy, och diverse enkla mattespel ( går säkert att googla fram och printa)

    ~Zirie
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    just det....

    såg att ngn annan tipsat om VemDär och Den försvunna diamanten. Dessa spel går hem på jobbet också. Jag jobbar med 6-10 åringar. Så jag brukar använda dem som referens ram till Olivers presenter :-P

    ~Z
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  14. 7
    just det.... såg att ngn annan tipsat om VemDär och Den försvunna diamanten. Dessa spel går hem på jobbet också. Jag jobbar med 6-10 åringar. Så jag brukar använda dem som referens ram till Olivers presenter :-P

    ~Z
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8
    Hittade det här i leksaksaffären senast; Magikernas Natt, som har blivit valt till Årets Barnspel. Det verkar spännande, vi ska nog satsa på det till julklapp.

    Åsa med Robbie - 6 år idag
  16. 8
    Hittade det här i leksaksaffären senast; Magikernas Natt, som har blivit valt till Årets Barnspel. Det verkar spännande, vi ska nog satsa på det till julklapp.

    Åsa med Robbie - 6 år idag
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    MEN - jag skulle ju ha med länken också:

    http://www.leksakshandlarna.se/templ...geid=17&pid=62
  18. 9
    MEN - jag skulle ju ha med länken också:

    http://www.leksakshandlarna.se/templ...geid=17&pid=62

Liknande trådar

  1. Sällskapsspel!
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 14:35
  2. Sällskapsspel
    By Victoria m Aimee -06 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-25, 21:57
  3. Sällskapsspel....
    By sienna in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 10:02
  4. Sällskapsspel
    By johannajo in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 11:45
  5. Sällskapsspel
    By LottaO in forum _99 Alla barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 08:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar